• 0

KvK-inschrijving vanuit buitenland?

 

Moet ik in Nederland een vestigingsadres hebben? Ik heb gelezen dat de wet op dit gebied gewijzigd is op 4 mei 2011 en dat het nu mogelijk zou moeten zijn om als ondernemer in het buitenland op het buitenlands adres bij de KvK in Nederland ingeschreven te staan. De KvK weet zelf niets over deze wetswijziging!

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste HL'ers,

 

Ik heb deze vraag uitgezet bij de Kamer van Koophandel voor een reactie. Zodra ik een reactie heb laat ik jullie dit weten.

 

(Zie ook: Spaanse wijn in nederland verkopen vanuit Spanje).

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Goh, interessant.

 

Besluit van 21 april 2011, houdende wijziging van het Handelsregisterbesluit 2008 in verband met de inschrijving van een onderneming zonder vestiging, de toekenning van een uniek nummer aan functionarissen en enkele andere besluiten in verband met het vervallen van de plicht een uittreksel te verschaffen.

 

Artikel 11a 1. Een onderneming zonder vestiging in Nederland kan worden ingeschreven in het handelsregister, indien de activiteiten van de onderneming in Nederland zelfstandig zouden kwalificeren als een onderneming in de zin van artikel 2. 2. In het handelsregister wordt over een onderneming zonder vestiging in Nederland het adres opgenomen waarop degene aan wie de onderneming toebehoort fysiek bereikbaar is.

 

Waar zou mijn eenmanszaak dan belastingplichtig zijn?

 

En kan ik eenmanszaken in verschillende landen hebben?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Waar zou mijn eenmanszaak dan belastingplichtig zijn?

 

En kan ik eenmanszaken in verschillende landen hebben?

 

De EMZ is fiscaal daar gevestigd waar de feitelijke leiding zich bevindt. Dat dien je uit te leggen in de zin van het sociaal en zakelijk bestaanscentrum van de eigenaar (woning, vrienden, kantoor, gezin). Voorts zal de EMZ in het land van vestiging sowieso belastingplichtig zijn. Via belastingverdragen wordt zo dubbele heffing voorkomen. Een Duitse ondernemer die daar woont, kan best een NL onderneming hebben en in de NL KvK ingeschreven staan. Hij betaalt in NL IB over de winst van beide ondernemingen en in DLD ook, beide landen geven dan aftrek ter voorkoming van dubbele heffing over het inkomen uit het andere land. Dat gaat ook op als er geen fysiek kantoor is.

 

En dus ook ja, je kunt in meerdere landen een EMZ hebben.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

 

 

 

Waar zou mijn eenmanszaak dan belastingplichtig zijn?

 

En kan ik eenmanszaken in verschillende landen hebben?

 

De EMZ is fiscaal daar gevestigd waar de feitelijke leiding zich bevindt. Dat dien je uit te leggen in de zin van het sociaal en zakelijk bestaanscentrum van de eigenaar (woning, vrienden, kantoor, gezin). Voorts zal de EMZ in het land van vestiging sowieso belastingplichtig zijn. Via belastingverdragen wordt zo dubbele heffing voorkomen. Een Duitse ondernemer die daar woont, kan best een NL onderneming hebben en in de NL KvK ingeschreven staan. Hij betaalt in NL IB over de winst van beide ondernemingen en in DLD ook, beide landen geven dan aftrek ter voorkoming van dubbele heffing over het inkomen uit het andere land. Dat gaat ook op als er geen fysiek kantoor is.

 

En dus ook ja, je kunt in meerdere landen een EMZ hebben.

 

groet

Joost

 

 

 

en je kan in meerdere landen bij de belastingdienst laten registreren (voor o.a. OB VpB) zonder daar ook een handelsregster registratie

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.