• 0

Fax Mailing

Ik ben op zoek naar een praktische oplossing.

 

Graag wil ik een faxmailing opzetten. Een fax moet dus verstuurd kunnen worden naar meerdere faxen. Ik gebruik hier de computer voor.

 

De faxprinter van windows kan volgens mij geen meerdere nummers aan en winfax loopt telkens vast onder XP. Nog een detail, uiteindelijk moet dit direct vanuit access kunnen.

 

Nog meer ondernemers die gebruik maken van faxmailings? Heeft Iemand een tip of een andere oplossing voor me?

 

TIA. Nathan.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Arrghhh, als ik een fax van jou krijg, dan koop ik meteen niks meer bij je.

 

Faxmailings vinnik het ergste soort spam wat er bestaat. Zonder medeweten m'n telefoonlijn bezet houden en dan ook nog papier en een toner gebruiken.

 

Of heb je een opt-in mailing ofzo?

 

Geen zorgen! 8)

Het werd mij gevraagd hoe dit te realiseren. Iemand wilde op deze manier zijn klanten informeren. Ik werd vervolgens ook erg benieuwd hoe ik meerdere klanten een faxmail zou kunnen sturen.

 

Ik ben er achter gekomen dat het moet kunnen met Outlook. Ik heb alleen de faxfunctionaliteit niet aan de praat gekregen binnen outlook. Ik heb de nieuwe 2003 versie NL. In je adressenveld zou het mogelijk moeten zijn om eerst fax: in te tikken gevolgd door het faxnummer. Iemand gaf me te tip dat ik eerst de faxserver die los op de office cd staat moest installeren. Ik heb helaas niets kunnen vinden.

Link naar reactie
  • 0

Toch moet ik ook een keer naar die Office 2003 functionaliteit kijken. Ik heb het namelijk ook maar gebruik nog weinig van all die addons enzo...

 

Wat ik zojuist beschrijf moet mogelijk zijn met de 2002 versie. Daarvan heb ik de cd dus ook bekeken. Helaas geen faxserver te bekennen. Ik heb hier de pro versie.

 

Verder ontdek ik weinig revolutionairs in word 2003 ten opzichte van zijn voorganger.

Link naar reactie
  • 0

Ik fax de fax altijd terug, vind het namelijk zeer irritant. Als je geen klanten wilt, moet je ze vooral faxen want het is echt zeer vervelend. Kost alleen maar veel dure inkt!

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb sinds kort lekker fax2e-mail genomen.....Daar mogen ze me op faxen...(kost de zender centjes en mij geen papier)...

 

Mijn echte faxnummer geef ik alleen aan mijn vaste klanten door....

 

Reclame-faxen vind ik nog irritanter dan reclamefolders en e-mail. >:(

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Ongevraagde reclamefaxen zijn inderdaad bijzonder asociaal - de ontvanger zit met de kosten, en vaak voor reclame waar-ie totaal niet op zit te wachten. Het is zoiets als een mailing zonder postzegel en dan verwachten dat de ontvanger de strafport betaalt (wat hij in dan in ieder geval nog kan weigeren).

 

Maar, meer on-topic: Waarom wil je eigenlijk een mailing per fax gaan versturen? Het doet voor mij erg ouderwets aan, faxen zijn hoogstens nog nuttig voor documenten die ondertekend moeten worden... voor andere zaken lijken e-mails me gemakkelijker.

Link naar reactie
  • 2

Het is een beetje oude post, maar wil toch wat concrete cijfers bijdragen. We hebben nl vorige week een faxmailing gedaan, en voordat ik er aan begon gezocht op dit forum naar concrete cijfers. Ik wist dat ik natuurlijk een hoop negatieve reacties zou krijgen, maar aangezien ik graag stuur op conversiecijfers... wilde ik het toch zelf even proberen (kon niets van cijfers vinden).

 

Feiten fax mailing:

[*]Aanbod: gratis software selectiepakket

[*]Opgemaakte fax door vormgever (met 5 invulvelden)

[*]Gebruik gemaakt van extern bedrijf (uit Haarlem)

[*]Faxfilter (website voor afmeldingen bij negatieve reacties) met mailingcode of onze fax

[*]Bedrijven >5 medewerkers (volgens leverancier van faxmailingen)

[*]Faxnummers ingekocht bij zelfde leverancier.

[*]54.488 faxen vestuurd.

 

Cijfers:

[*]1% afmeldingen via de website (dus dat werkt blijkbaar goed)... vast allemaal mensen die boos op me zijn (ik weet het)

[*]37 boze faxen (in email - tja) sommige van mensen die 16 pagina's terugfaxen en denken dat ik ook een fax heb.

[*]1 serieuze aanmelding (van 54.488).

 

Anyway kort samengevat voor ons werkt het niet. Reden tja... verkeerde fax, verkeerde service, product who knows... maar vanuit mijn perspectief is dit medium uit de tijd.

 

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Vorig jaar was ik op zoek naar software om een faxmailing te kunnen versturen (er zitoverigens ook faxsoftware in windowsXP; volgens mij kon je hier niet automatisch een lijst mee verzenden....).

 

Ik ben op internet op zoek gegaan naar software:

Ik heb 2 van deze softwarepaketten getest, maar beiden werkten niet...waarom?

Ik heb geen KPN/ouderwetse telefoonlijn meer. Ik heb ADSL en bel over internet. En dan werkt deze software helaas niet.

 

Ik ben dus op zoek gegaan naar bedrijven die faxservice aanbieden:

Globomail rekent tussen 3 en 4 cent p/afgeleverde fax; geen opstartkosten (dit was de prijs in het voorjaar.)

 

Belangrijk voor faxmailings is denk ik wel: als je deze naar eenmanszaakjes stuurt die kantoor aan huis hebben, vraag dan dat er alleen gefaxt wordt overdag. Het is nl. zeer hinderlijk als iedere keer 's nachts de telefoon gaat.....

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Anyway kort samengevat voor ons werkt het niet. Reden tja... verkeerde fax, verkeerde service, product who knows... maar vanuit mijn perspectief is dit medium uit de tijd.

Reus voor de nuttige info! ;)

"Think for yourself and question authority" - Timothy Leary (1920-1996)

Link naar reactie
  • 0

[...]

 

Anyway kort samengevat voor ons werkt het niet. Reden tja... verkeerde fax, verkeerde service, product who knows... maar vanuit mijn perspectief is dit medium uit de tijd.

 

Inhakend op dit wat oudere bericht: Ik denk dat je hier echt alleen maar succes mee kan hebben met hele simpele producten die concurreren op prijs. Hoe denken jullie daarover?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.