• 0

Internationale webshop - BTW op leveringen uit China?

Beste lezers,

 

Deze zomer ga ik een nieuwe webshop starten. Producten heb ik niet in voorraad maar worden door mijn Chinese partners gedropshipt naar mijn klanten, meestal als cadeau. Nu wil ik voorkomen dat mijn klanten 19% BTW moeten betalen, want zover ik weet kan ik die 19% nergens terugclaimen. Oftewel, mijn producten worden 19% duurder terwijl ik er niets van terugzie. Ik betaal immers geen BTW/VAT aan de Chinezen, die sturen de producten als cadeautje op. Meerendeel van mijn klanten worden Nederlanders, maar mijn site richt zich op de gehele wereld.

 

Is het mogelijk om mijn bedrijf in het buitenland te vestigen om zo geen BTW te hoeven vragen aan mijn klanten?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik mis even iets. In jouw webshop wordt een product besteld. De klant betaalt jou (incl. de BTW) en jij plaatst een order dat vanuit China direct geleverd wordt aan je klant. De Chinezen rekenen daar niets voor ???

 

Kun je hierin meer duidelijkheid scheppen?

 

Enne, als het gaat om manieren om BTW heffing te ontduiken, dan ben je hier aan het verkeerde adres. Daar geven we geen adviezen over.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Het onrechtmatig als "gift" (kado) aanmerken van een zending is strafbaar. De geadresseerde (jouw klant!) is hier voor verantwoordelijk. Vermoedelijk weet jouw klant niet beter dan dat hij zaken doet met een bedrijf uit Nederland.

 

Bovendien is de BTW nog altijd verschuldigd als de zending binnen komt. Jouw klant wordt door de doane gezien als de importeur. Het is niet mogelijk om hier aan te ontduiken. Als jouw klant bij levering nog BTW, invoerrechten en andere kosten moet betalen dan zal hij daar niet blij van worden.

 

Dropshippen vanuit China: NIET DOEN.

Ik mis even iets. In jouw webshop wordt een product besteld. De klant betaalt jou (incl. de BTW) en jij plaatst een order dat vanuit China direct geleverd wordt aan je klant. De Chinezen rekenen daar niets voor ???

Sites als chinavision, dealextreme etc. verzenden voor 0 euro vanuit hongkong. Veel beunhazen (no offence topicstarter) maken hier gebruik van. Deze beunhazen bestellen daar en laten dat bij hun klanten afleveren. Veel klanten van hun zijn hier de dupe van, die mogen bij levering nog even wat kosten en BTW gaan lappen in het beste geval. In sommige gevallen bij grote bestellingen wordt er nog een boete overheen gerekend omdat er op de zending van 100 producten onterecht "Gift" vermeld staat. Om nog maar te zwijgen van in beslag genomen goederen.

 

@TS wat je moet doen is in NL een voorraad aanleggen en vanuit jouw eigen magazijn verzenden naar jouw klanten. Op die manier draag jij het risico en kosten van import en zal je van jouw klanten geen klachten krijgen. Nu alleen nog zorgen dat je alles omtrent de import netjes regelt en zorgt dat jij en jouw producten aan alle wetten en regels voldoet.

Link naar reactie
  • 1

Beste Webshopper,

 

Je kan gewoon dropshippen vanuit China. Daar moet ik je wel bij aangeven dat ik daar in 2005 mee ben begonnen ben en al enige jaren ook weer mee gestopt ben. Je kan qua levertijden namelijk niet op tegen de Nederlandse voorraad houders welke binnen 24 uur uitleveren. Zelf doen we nog wel e.e.a. qua import op sieraden gebied. Je kan het beste bij DHL een account aanmaken als klant. Vervolgens laat je alle items door je leverancier in China versturen met je eigen DHL klantnummer erop vermeld. Jij betaald dan alles, verzendkosten, invoerbelasting en BTW, allen op factuur naar je eigen adres gestuurd. Je klant wordt dus NIET geconfronteerd met extra kosten zoals vele hier zeggen! Op die manier kun je behalve de wat langere levertijden een goede service leveren. BTW en invoerbelasting zul je altijd moeten betalen, anders ben je een belastingontduiker....

 

Veel succes.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.