Ik kreeg de vraag voorgeschoteld of ik camerasystemen wilde installeren voor een landelijk werkende organisatie.
Vanaf tekening heb ik een prijs gemaakt, materiaalleveringen werden door de organisatie zelf gedaan.
De opdracht ging naar mij toe, en afspraak gemaakt om alles te installeren.
Ik stond er om 8:00, geen materialen geleverd, tegen de afspraken in.
Opdrachtgever (Robbert) gebeld, het zou in de loop van de dag gebracht worden.
Geen stennis geschopt, ik kom wel bij je langs, even kennismaken, we zouden toch meer met elkaar ondernemen.
Bij aankomst had ik het al snel door, het was zijn eerste verkoopopdracht, hij wist van toeten noch blazen, het verkopen van camerasystemen deed hij er maar wat bij op zijn vrije vrijdag.
Nieuwe afspraak gemaakt voor montage op zaterdag, wederom incomplete levering, stond na een paar uur weer stil.
Telefonisch meegedeeld dat ik nu toch wel extra werk in rekening zou brengen.
Geen enkel probleem.
De leverancier heeft mij op maandag gebeld, ik heb uitgelegd wat er allemaal nog ontbrak en dit zou nagestuurd worden.
Wederom nieuwe afspraak gemaakt, (klant bleef geduldig.), alles geinstalleerd en het werkte niet.
Leverancier gesproken, kreeg geen ondersteuning, werd ook niet verder geholpen.
Opdrachtgever (Robbert) gebeld, deze werd kwaad, "had je niet dit, had je niet zo."
Sorry, ik weet niet waar ik de fout moet zoeken, het werkt niet, schakel jij de leverancier in, deze is verantwoordelijk voor levering van zijn spullen.
Ik ben een aantal weken lastig gevallen met telefoontjes, dat ik moest oplossen wat er niet werkte, waarop ik zijn directeur heb geinformeerd dat we in een impasse zaten.
Daarbij gesteld dat het goedkoper was om nu een cameradeskundige in te schakelen, dan mij wederom te laten rijden.
Dat is ook gebeurd, vervolgens bleek, dat de leverancier materialen had geleverd die niet geschikt waren voor aansturing van beelden op een recorder. Althans niet in deze combinatie. Dat is verholpen door de deskundige.
Maar dan blijkt 1 van de camera's niet te werken, krijg ik overigens na twee weken nog eens te horen.
Wederom een afspraak gemaakt, kabel is niet goed, kabel vervangen.
Klant blij, alles werkt.
Rest nog een openstaande factuur voor meerwerk.
Wordt niet betaald, aantal malen aangegeven.
Afgelopen zondag nogmaals een mailtje met een waarschuwing, donderdag a.s. wordt dit bij een incassubureau neergelegd.
Krijg ik antwoord van de directeur, Robbert is leidend hierin, er schijnt nog iets aan de hand te zijn.
Zelf contact gezocht met de klant, mankeert er nog iets aan, ja, een camera werkt niet.
Ik heb de directeur maar weer gemaild, ik heb ernstige twijfels bij de materiaalkeuze en bij de leverancier, leverancier heeft al heel wat steekjes laten vallen in deze.
Ik wil nu eerst antwoord hoe we met de kosten omgaan.
Vervanging van de eerste kabel heb ik zelf betaald.
Ik wacht nog op antwoord, klant zit met een niet goed werkend systeem, Robbert schijnt leidend te zijn, maar onderneemt verder niks.
En er wordt maar gewezen naar ondergetekende.
Ik heb nu het standpunt ingenomen, materiaallevering heb ik niet verzorgd, m.i. ben ik dan ook niet verantwoordelijk voor de defecten die later ontstaan. Het is een kabel met aan beide zijden een BNC connector, montage-technisch kan er niks fout gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RiVe
RiVe
L.S.
Hierbij het volgende probleem.
Ik kreeg de vraag voorgeschoteld of ik camerasystemen wilde installeren voor een landelijk werkende organisatie.
Vanaf tekening heb ik een prijs gemaakt, materiaalleveringen werden door de organisatie zelf gedaan.
De opdracht ging naar mij toe, en afspraak gemaakt om alles te installeren.
Ik stond er om 8:00, geen materialen geleverd, tegen de afspraken in.
Opdrachtgever (Robbert) gebeld, het zou in de loop van de dag gebracht worden.
Geen stennis geschopt, ik kom wel bij je langs, even kennismaken, we zouden toch meer met elkaar ondernemen.
Bij aankomst had ik het al snel door, het was zijn eerste verkoopopdracht, hij wist van toeten noch blazen, het verkopen van camerasystemen deed hij er maar wat bij op zijn vrije vrijdag.
Nieuwe afspraak gemaakt voor montage op zaterdag, wederom incomplete levering, stond na een paar uur weer stil.
Telefonisch meegedeeld dat ik nu toch wel extra werk in rekening zou brengen.
Geen enkel probleem.
De leverancier heeft mij op maandag gebeld, ik heb uitgelegd wat er allemaal nog ontbrak en dit zou nagestuurd worden.
Wederom nieuwe afspraak gemaakt, (klant bleef geduldig.), alles geinstalleerd en het werkte niet.
Leverancier gesproken, kreeg geen ondersteuning, werd ook niet verder geholpen.
Opdrachtgever (Robbert) gebeld, deze werd kwaad, "had je niet dit, had je niet zo."
Sorry, ik weet niet waar ik de fout moet zoeken, het werkt niet, schakel jij de leverancier in, deze is verantwoordelijk voor levering van zijn spullen.
Ik ben een aantal weken lastig gevallen met telefoontjes, dat ik moest oplossen wat er niet werkte, waarop ik zijn directeur heb geinformeerd dat we in een impasse zaten.
Daarbij gesteld dat het goedkoper was om nu een cameradeskundige in te schakelen, dan mij wederom te laten rijden.
Dat is ook gebeurd, vervolgens bleek, dat de leverancier materialen had geleverd die niet geschikt waren voor aansturing van beelden op een recorder. Althans niet in deze combinatie. Dat is verholpen door de deskundige.
Maar dan blijkt 1 van de camera's niet te werken, krijg ik overigens na twee weken nog eens te horen.
Wederom een afspraak gemaakt, kabel is niet goed, kabel vervangen.
Klant blij, alles werkt.
Rest nog een openstaande factuur voor meerwerk.
Wordt niet betaald, aantal malen aangegeven.
Afgelopen zondag nogmaals een mailtje met een waarschuwing, donderdag a.s. wordt dit bij een incassubureau neergelegd.
Krijg ik antwoord van de directeur, Robbert is leidend hierin, er schijnt nog iets aan de hand te zijn.
Zelf contact gezocht met de klant, mankeert er nog iets aan, ja, een camera werkt niet.
Ik heb de directeur maar weer gemaild, ik heb ernstige twijfels bij de materiaalkeuze en bij de leverancier, leverancier heeft al heel wat steekjes laten vallen in deze.
Ik wil nu eerst antwoord hoe we met de kosten omgaan.
Vervanging van de eerste kabel heb ik zelf betaald.
Ik wacht nog op antwoord, klant zit met een niet goed werkend systeem, Robbert schijnt leidend te zijn, maar onderneemt verder niks.
En er wordt maar gewezen naar ondergetekende.
Ik heb nu het standpunt ingenomen, materiaallevering heb ik niet verzorgd, m.i. ben ik dan ook niet verantwoordelijk voor de defecten die later ontstaan. Het is een kabel met aan beide zijden een BNC connector, montage-technisch kan er niks fout gaan.
Ik heb het goed werkend achtergelaten.
Wat zou de volgende stap kunnen zijn.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32914-levering-werk-geen-levering-materialen-wel-defecte-materialen-hoe-verder/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag