Ik ben redelijk nieuw hier op het forum, maar heb meteen een vrij delicate kwestie.
Wij verkopen partijen via onze website, evenals grotere partijen aan een aantal goede klanten.
Nu hebben wij een tijd geleden bij een voor ons nieuwe leverancier onze producten gekocht en direct keer laten leveren bij de warehouser van onze klant. Normaliter verloopt dat via ons, echter door tijdsdruk is in overleg besloten het rechtstreeks af te sturen.
Het ging om 1 product waarvan 200 stuks. Deze producten zijn verkocht aan 200 consumenten op 200 verschillende adressen.
Door een aantal fouten bij onze leverancier of de transporteur van onze leverancier zijn de spullen veel te laat binnen gekomen bij onze klant.
Deze heeft besloten om de waren meteen naar de eindklant te sturen(ca 200 stuks). Ze controleren of het ordernummer matcht, de producten in goede staat aankomen, de aantallen kloppen, maar niet inhoudelijk de producten zelf.
Ok, te late levering, maar in ieder geval opgelost was vanuit ons de gedachte, maar niks is minder waar. Onze leverancier heeft een totaal ander product afgestuurd! Totale paniek in de tent, logisch aangezien het reeds bij 200 consumenten lag!
We hebben onze leverancier hiermee geconfronteerd. De leverancier heeft meteen beloofd direct actie te ondernemen en dezelfde dag alsnog de juiste producten af te sturen. We hebben nadien besproken met onze klant dat de consumenten dit product mochten houden als goedmaker. Een dag later gaf de leverancier aan de spullen eerst terug te willen, alvorens hij nieuwe zou afsturen! We hebben hem verteld dat dit lastig is en zeer prijzig gezien deze door heel het land liggen. We hebben voorgesteld deze producten alsnog erbij te willen betalen als de nieuwe producten maar zsm geleverd worden. Ok, dit zou hij verzorgen. Na twee dagen zouden de producten eindelijk onderweg zijn, krijg ik een email dat ze de producten niet meer op voorraad hebben en voorlopig ook niet meer binnenkomen. Einde raad hebben we de producten in Nederland kunnen vinden waar we ze duurder hebben moeten inkopen als onze verkoopprijs aan de klant betrof. Alles voor onze klanten! Wel hebben we onze oorspronkelijke leverancier via email aansprakelijk gesteld voor de schade die uit de foutlevering die hij heeft gedaan. Schending van merk imago van onze klant nog niet meegerekend! Twee weken later ontvingen we zijn nieuwsbrief waar het product weer in stond!
Uiteindelijk zijn de kosten vrij hoog opgelopen en hebben we deze als claim bij onze leverancier neer gelegd. Deze weigert te betalen en stuurt ons zelfs een rekening voor de fout geleverde producten met de melding dat we welliswaar de eerste rekening betaald hebben (nog steeds geen waren ontvangen, deze willen we ook niet meer), maar dat we voor de verkeerd afgestuurde producten nog niks betaald hebben. Het gaat mij niet om een flink bedrag te incasseren, maar delen in de kosten voor de door hem gemaakte fouten lijkt me niet meer dan normaal.
Ik heb hem twee keer een aanmaning gestuurd omtrent de faktuur/claim die we hem hebben gestuurd, en ben nu van plan deze aan een incasso bureau te geven. Hoe sterk staan wij hier in? heeft iemand misschien nog tips?
De leukste partijhandel, nu binnen handbereik! Alle partijen 100 euro! www.100europartijen.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
branco brouwers
branco brouwers
Hallo allemaal,
Ik ben redelijk nieuw hier op het forum, maar heb meteen een vrij delicate kwestie.
Wij verkopen partijen via onze website, evenals grotere partijen aan een aantal goede klanten.
Nu hebben wij een tijd geleden bij een voor ons nieuwe leverancier onze producten gekocht en direct keer laten leveren bij de warehouser van onze klant. Normaliter verloopt dat via ons, echter door tijdsdruk is in overleg besloten het rechtstreeks af te sturen.
Het ging om 1 product waarvan 200 stuks. Deze producten zijn verkocht aan 200 consumenten op 200 verschillende adressen.
Door een aantal fouten bij onze leverancier of de transporteur van onze leverancier zijn de spullen veel te laat binnen gekomen bij onze klant.
Deze heeft besloten om de waren meteen naar de eindklant te sturen(ca 200 stuks). Ze controleren of het ordernummer matcht, de producten in goede staat aankomen, de aantallen kloppen, maar niet inhoudelijk de producten zelf.
Ok, te late levering, maar in ieder geval opgelost was vanuit ons de gedachte, maar niks is minder waar. Onze leverancier heeft een totaal ander product afgestuurd! Totale paniek in de tent, logisch aangezien het reeds bij 200 consumenten lag!
We hebben onze leverancier hiermee geconfronteerd. De leverancier heeft meteen beloofd direct actie te ondernemen en dezelfde dag alsnog de juiste producten af te sturen. We hebben nadien besproken met onze klant dat de consumenten dit product mochten houden als goedmaker. Een dag later gaf de leverancier aan de spullen eerst terug te willen, alvorens hij nieuwe zou afsturen! We hebben hem verteld dat dit lastig is en zeer prijzig gezien deze door heel het land liggen. We hebben voorgesteld deze producten alsnog erbij te willen betalen als de nieuwe producten maar zsm geleverd worden. Ok, dit zou hij verzorgen. Na twee dagen zouden de producten eindelijk onderweg zijn, krijg ik een email dat ze de producten niet meer op voorraad hebben en voorlopig ook niet meer binnenkomen. Einde raad hebben we de producten in Nederland kunnen vinden waar we ze duurder hebben moeten inkopen als onze verkoopprijs aan de klant betrof. Alles voor onze klanten! Wel hebben we onze oorspronkelijke leverancier via email aansprakelijk gesteld voor de schade die uit de foutlevering die hij heeft gedaan. Schending van merk imago van onze klant nog niet meegerekend! Twee weken later ontvingen we zijn nieuwsbrief waar het product weer in stond!
Uiteindelijk zijn de kosten vrij hoog opgelopen en hebben we deze als claim bij onze leverancier neer gelegd. Deze weigert te betalen en stuurt ons zelfs een rekening voor de fout geleverde producten met de melding dat we welliswaar de eerste rekening betaald hebben (nog steeds geen waren ontvangen, deze willen we ook niet meer), maar dat we voor de verkeerd afgestuurde producten nog niks betaald hebben. Het gaat mij niet om een flink bedrag te incasseren, maar delen in de kosten voor de door hem gemaakte fouten lijkt me niet meer dan normaal.
Ik heb hem twee keer een aanmaning gestuurd omtrent de faktuur/claim die we hem hebben gestuurd, en ben nu van plan deze aan een incasso bureau te geven. Hoe sterk staan wij hier in? heeft iemand misschien nog tips?
De leukste partijhandel, nu binnen handbereik! Alle partijen 100 euro! www.100europartijen.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33138-claim-na-foute-levering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag