Jump to content

branco brouwers

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Branco
  • Last name
    Brouwers
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.twinkle.nl www.f
  1. In duitsland komt dit veel vaker voor. Let op want ik ben er met open ogen in gelopen. Je schrijft je in op een website en door op ok te drukken ga je volgens de kleine lettertjes akkoord met een contract van een jaar a 300 euro. Vervolgens krijg je de incasso achter je aan. Hoopjes ellende door 3 minuten niet op te letten.
  2. In hoeverre is dit rendement dan meetbaar? Heb je hier direct resultaat uit behaald? Of is het uiteindelijk alleen oppervlakkige interesse geweest?
  3. Adwords levert zeker wel resultaat. Echter is het natuurlijk ook waar dat je een hoop potentiele kopers zult mislopen puur en alleen op basis van adwords. Het is de snelste manier om in de spotlight te komen. Maar van SEO heb je langer en "goedkoper" plezier.
  4. Dropshipping is iets wat interessant kan zijn. Echte is het wel zo dat veel van de dropshippers bekend zijn in de markt. Je zult dus "weinig" voordeel kunnen bieden aan jouw klant ten opzichte van een hoop andere webshops. Het is een moeilijk verhaal een geschikte partner te vinden hiervoor. Ik ben van mening dat de beste manier is om juist bedrijven te benaderen die helemaal niet bekend staan om dropshipping en hun jouw ideeen uit te leggen.
  5. We hebben het verhaal nu geheel uit handen gegeven. We bleven van de desbetreffende leverancier aanmaninge krijgen voor de verkeerd geleverde producten terwijl wij reeds een hoger bedrag aan hun over gemaakt hebben en daar nog nooit iets voor terug gezien hebben. Ben benieuwd.
  6. We hebben besloten een advocaat in the huren. Die zal in eerste instantie bemoeien met de brieven etc. Dit kan dus behoorlijk hoog oplopen. Ik ben heel benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Zijn er mensen met ervaring met zulke zaken?
  7. Vooraf een offerte aanvragen bij de verschillende op en overslag bedrijven wil zeker wel eens helpen. Zij zullen de gegevens over de omvang van de zending moeten weten, de vertrekhaven en het afleveradres. Ik zou je wel aanraden altijd FOB te laten leveren door de chinezen. Natuurlijk zijn er andere mogelijkheden, maar let op dat het risico op jou over kan gaan terwijl de verzekering betaald is door je chinese leverancier. Gevolg; als het schip zinkt(cru gesteld) en het risico is op jou overgegaan, maar onze chinese vriend heeft besloten de zending voor een laag bedrag te verzekeren heb jij een probleem.
  8. Klopt voor een gedeelte. Ben het eens met het feit dat je de deur uit moet om de wereld te leren kennen. Echter is het aan de andere kant ook zo dat als je een goed idee hebt, je dit ook vanachter je computer kunt. werk aan een mooie site, zoek affiliates, deel je kennis online. Er is voor kleine bedrijven niks zo moeilijk als het vinden van goede leveranciers, iedereen is ooit zo begonnen.
  9. Dank jullie wel voor de reacties. Om even feedback te geven in de hoop zo toch wat verder te komen: Vossie: in principe gaat het om een product wat online aangeboden werd, waar consumenten een totaal ander product thuis hebben gekregen helaas... Iwan: 100europartijen is in principer opgericht voor startende ondernemers. Het is een website waar beginnende bedrijven voor een betrekkelijk laag bedrag een leuk trendy assortiment samen kunnen stellen. Wij zijn ook steeds op zoek naar leuke nieuwe producten waardoor we onze belofte hoog kunnen houden. Echter hebben wij gezien dat er aan een aantal van onze producten ook behoefte was bij bestaande bedrijven. Hier zijn wij natuurlijk op ingesprongen. Hier komen dus wel degelijk hogere bedragen uit. John: Wat betreft de algemene voorwaarden/leveringsvoorwaarden, dat kan ik me heel goed voorstellen. Echter hebben wij hem de kans gegeven, maar heeft hij deze niet gegrepen. In eerste instantie had hij nog voorraad en zou het binnen 1 dag afsturen, 3 dagen later heeft hij geen voorraad meer. Helaas heb ik hier in het eerste contact hier weinig over gemeld. Maar het feit dat hij het niet weet te corrigeren wil toch niet zeggen dat hij ons zo in de ..... kan laten zakken? Gevoelsmatig moet hij zijn fout corrigeren, en zijn wij niet de aangewzen persoon dit te doen? Wat betreft de rugdekking, deze hebben wij inderdaad niet gehad. Maar wij hebben natuurlijk 1 doel voor ogen, er is een iemand die niet de dupe mag worden van het geheel, dat is onze klant. Wij maken een belofte, dus wij zorgen ook dat we deze na komen. Roel: Als hetr inderdaad waar is wat jij zegt, dan ben ik bang dat we ons er bij neer moeten gaan leggen. Voor ons, en ik denk niet alleen voor ons is het te claimen bedrag(lees schade die wij opgelopen hebben) een behoorlijk bedrag. Ik ben me bewust van het feit dat we een moeilijke situatie hebben, maar helaas staan we er op dit moment zo voor...
  10. Hallo allemaal, Ik ben redelijk nieuw hier op het forum, maar heb meteen een vrij delicate kwestie. Wij verkopen partijen via onze website, evenals grotere partijen aan een aantal goede klanten. Nu hebben wij een tijd geleden bij een voor ons nieuwe leverancier onze producten gekocht en direct keer laten leveren bij de warehouser van onze klant. Normaliter verloopt dat via ons, echter door tijdsdruk is in overleg besloten het rechtstreeks af te sturen. Het ging om 1 product waarvan 200 stuks. Deze producten zijn verkocht aan 200 consumenten op 200 verschillende adressen. Door een aantal fouten bij onze leverancier of de transporteur van onze leverancier zijn de spullen veel te laat binnen gekomen bij onze klant. Deze heeft besloten om de waren meteen naar de eindklant te sturen(ca 200 stuks). Ze controleren of het ordernummer matcht, de producten in goede staat aankomen, de aantallen kloppen, maar niet inhoudelijk de producten zelf. Ok, te late levering, maar in ieder geval opgelost was vanuit ons de gedachte, maar niks is minder waar. Onze leverancier heeft een totaal ander product afgestuurd! Totale paniek in de tent, logisch aangezien het reeds bij 200 consumenten lag! We hebben onze leverancier hiermee geconfronteerd. De leverancier heeft meteen beloofd direct actie te ondernemen en dezelfde dag alsnog de juiste producten af te sturen. We hebben nadien besproken met onze klant dat de consumenten dit product mochten houden als goedmaker. Een dag later gaf de leverancier aan de spullen eerst terug te willen, alvorens hij nieuwe zou afsturen! We hebben hem verteld dat dit lastig is en zeer prijzig gezien deze door heel het land liggen. We hebben voorgesteld deze producten alsnog erbij te willen betalen als de nieuwe producten maar zsm geleverd worden. Ok, dit zou hij verzorgen. Na twee dagen zouden de producten eindelijk onderweg zijn, krijg ik een email dat ze de producten niet meer op voorraad hebben en voorlopig ook niet meer binnenkomen. Einde raad hebben we de producten in Nederland kunnen vinden waar we ze duurder hebben moeten inkopen als onze verkoopprijs aan de klant betrof. Alles voor onze klanten! Wel hebben we onze oorspronkelijke leverancier via email aansprakelijk gesteld voor de schade die uit de foutlevering die hij heeft gedaan. Schending van merk imago van onze klant nog niet meegerekend! Twee weken later ontvingen we zijn nieuwsbrief waar het product weer in stond! Uiteindelijk zijn de kosten vrij hoog opgelopen en hebben we deze als claim bij onze leverancier neer gelegd. Deze weigert te betalen en stuurt ons zelfs een rekening voor de fout geleverde producten met de melding dat we welliswaar de eerste rekening betaald hebben (nog steeds geen waren ontvangen, deze willen we ook niet meer), maar dat we voor de verkeerd afgestuurde producten nog niks betaald hebben. Het gaat mij niet om een flink bedrag te incasseren, maar delen in de kosten voor de door hem gemaakte fouten lijkt me niet meer dan normaal. Ik heb hem twee keer een aanmaning gestuurd omtrent de faktuur/claim die we hem hebben gestuurd, en ben nu van plan deze aan een incasso bureau te geven. Hoe sterk staan wij hier in? heeft iemand misschien nog tips?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept