Ik heb een airco gekocht voor mijn werkruimte in 2008, heb netjes elk jaar lopen afschrijven, en heb deze op 31-12-2010 verkocht i.v.m. verhuizing.
Momenteel is het alsvolgt geboekt: gebruikelijke percentage van 2010 afgeschreven tot 31-12-2010, en dan verkoop aan klant.
Op mijn balans eind 2010 blijft hij vervolgens staan (ik gebruik trouwens 'mkboek') als:
Kantoorinventaris AAA
Afschrijving kantoorinventaris -BBB
===
Materiele vaste activa CCC
Wanneer ik dan vervolgens deze eindbalans 2010 importeer als beginbalans in 2011, blijft dit bedrijfsmiddel op mijn balans staan. Dat kan niet de bedoeling zijn want in 2011 beschik ik er niet meer over.
En klopt het wel dat hij nog op mijn balans 2010 staat?
Moet ik de gehele airco afschrijven in 1x?
Moet ik een bepaalde tegenboeking doen om er van af te komen? Zoja, welke?
De airco is trouwens verkocht op exact de prijs van de boekwaarde dd 31-12-2010 (CCC), dus je zou denken dit moet heel simpel zijn.
Ik heb de afgelopen 6 jaar als ondernemer nooit met dit soort dingen te maken gehad, omdat ik normaal alleen software verkoop.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
seis
seis
Dag allemaal,
Ik heb te maken met de volgende situatie:
Ik heb een airco gekocht voor mijn werkruimte in 2008, heb netjes elk jaar lopen afschrijven, en heb deze op 31-12-2010 verkocht i.v.m. verhuizing.
Momenteel is het alsvolgt geboekt: gebruikelijke percentage van 2010 afgeschreven tot 31-12-2010, en dan verkoop aan klant.
Op mijn balans eind 2010 blijft hij vervolgens staan (ik gebruik trouwens 'mkboek') als:
Kantoorinventaris AAA
Afschrijving kantoorinventaris -BBB
===
Materiele vaste activa CCC
Wanneer ik dan vervolgens deze eindbalans 2010 importeer als beginbalans in 2011, blijft dit bedrijfsmiddel op mijn balans staan. Dat kan niet de bedoeling zijn want in 2011 beschik ik er niet meer over.
En klopt het wel dat hij nog op mijn balans 2010 staat?
Moet ik de gehele airco afschrijven in 1x?
Moet ik een bepaalde tegenboeking doen om er van af te komen? Zoja, welke?
De airco is trouwens verkocht op exact de prijs van de boekwaarde dd 31-12-2010 (CCC), dus je zou denken dit moet heel simpel zijn.
Ik heb de afgelopen 6 jaar als ondernemer nooit met dit soort dingen te maken gehad, omdat ik normaal alleen software verkoop.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33249-verkoop-van-gedeeltelijk-afgeschreven-bedrijfsmiddel/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag