• 0

Fiscaal voordeel Partycentra

Beste lezers,

 

Na maanden lang zoeken heb ik mijn ideale partycentra gevonden!

Omdat het een nieuwe branche voor mij is wil ik graag wat meer informatie op het gebied van financieel.

Het zaak wordt overgenomen.

 

Welke vennootschap zou het verstandig zijn?(Graag een uitleg erbij)

Welke financiele aspecten kom ik tegemoet?

Zijn er "leuke trucjes om meer winst eruit halen"?

Tips/Tops

Waar moet ik zeker opletten?

 

Graag wil ik goed voorbereid zijn... dus gaarne wat specifiek beantwoorden.

Alle argumenten en antwoorden zijn welkom.

 

Mvg,

 

FB

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Graag wil ik goed voorbereid zijn... dus gaarne wat specifiek beantwoorden.

Alle argumenten en antwoorden zijn welkom.

 

Best vraag je ook specifiek als je ook specifieke antwoorden wilt. Vertel eens wat meer over de zaak die je gaat over nemen.

 

Aan je vragen te zien heb je nog niet heel veel onderzoek gedaan en weet je eigenlijk nog niet echt waar je aan begint. Zo komt het althans op mij over als je vraagt naar "tips".

 

Met Google en de zoekfunctie van dit forum, samen met de sites van KVK, belastingdienst en antwoord voor bedrijven kan je al heel eind komen om je vragen te beantwoorden. Daarmee moet je oa. al snel kunnen zien welke rechtsvorm voor jouw het handigst zou zijn en hoe je zo min mogelijk belasting hoeft te betalen bij de opstart van je bedrijf. :)

 

Als je dan nog specifieke vragen hebt, dan kan je daar een specifiek antwoord op krijgen ;)

Link naar reactie
  • 0

 

(....) dus gaarne wat specifiek beantwoorden.

 

 

 

Dan gaarne wat specifiek beschrijven wat je wilt gaan doen, wat je al gedaan hebt ter voorbereiding, wat je ideeën zijn en wat je doelen zijn. ;D ;)

 

Beloof ik plechtig dat ik daarna uitgebreider zal reageren.

 

Ga je het alleen runnen of wil je het met anderen gaan runnen?

Hoe ga je het financieren?

Op welke manier wil je het partycentrum zien draaien? Zijn er bepaalde faciliteiten/activiteiten die je vaak bij een partycentrum erbij ziet?

Aanwezige papieren?

Personeel?

Puur en alleen feesten en partijen of ook anderszins evenementen?

 

Je vraagt nu eigenlijk of we je vanaf scratch op weg helpen. Dan kan ik net zo goed een avond bij je aan tafel komen zitten om je ondernemingsplan te schrijven. Heb je dat überhaupt al gedaan? Zelf al wat info gevonden?

 

Kortom, gooi je vorderingen/ideeën even op tafel/forum.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reacties...

 

Klopt ik heb het ook mager omschrijft.

Het is een partycentrum voor allerlei bruiloften. Inventaris/goodwill wordt op koop gekocht. tevens het pand ook.

Aangezien al weekenden vol geboekt staan met bruiloften, ben ik van plan om door de week activiteiten organiseren denk o.a. bingo, benefiet avonden etc.

Ik zit al meer dan 10 jaar in het horeca-restaurant gebied. Dus enige ervaring beschik ik wel. Ik heb het hier en daar over gehad met het huidige eigenaar maar veel heb ik niet van geschoten... ik heb het gevoel dat iets vergeten ben... vandaard at ik het voor eerst afvraag op het internet.

Alle vergunningen en papieren zijn in orde tot zo ver ik gehoord heb van de eigenaar.

 

Wat ik graag wil weten... Zijn er bepaalde aspecten waar ik alert op moet zijn in dit gebied?

Personeel blijft.

 

Mvg,

 

FB

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

In aanvulling op Wouter:

[*]Hoe groot is het

[*]Hoeveel gasten tegelijkertijd

[*]Hoeveel personeel

[*]Hoeveel grond

[*]Wat is de staat van het centrum, hoe is het met onderhoud, wat waren de onderhoudskosten de afgelopen jaren?

[*]Partycentrum: Alleen party of ook overnachten?

[*]Restaurant? Keuken? en zo nee, waar haal je je eten vandaan en wat ga je je gasten bieden?

[*]Hoe weet je dat je niet teveel betaalt.

[*]Hoe weet je dat er geen lijken in de kast zitten

[*]Wat neem je eigenlijk exact over?

[*]Hoe ga je dat financieren?

[*]Horecaervaring is OK, maar nu wordt je eigenaar van een parycentrum. Is dat de horeca-ervaring die je hebt of weer je nog niet of je het kunt

[*]Heb je eigen vermogen om in te brengen?

[*]Wie is je doelgroep

[*]Hoe ga je die doelgroep bereiken?

[*]Heeft die doelgroep wel interesse in Bingo of zit je midden in een tweeverdieners-met-2-kleine-kinderenwijk

[*]In wat voor soort omgeving zit je?

[*]Als je extern financiert gaat dat je gedurende een langere periode geld kosten. Kloppen je plannen financieel dan nog steeds

 

En zo zijn er nog 100.000 dingen waar je aan moet denken.

 

Probeer je gedachten op een rij te krijgen, begin te schrijven, zoek internet af naar informatie, ga schrappen, schrijven,schrappen, schrijven etc.

 

Kom je specifieke vragen tegen, stel ze gerust.

 

Bovenstaande lijst is neit als ontmoediging bedoeld, maar meer om aan te geven dat er heel veel aspecten aan het overnemen en runnen van een partycentrum zitten

Link naar reactie
  • 0

Je schrijft: "alle vergunningen en papieren zijn in orde tot zo ver ik gehoord heb van de eigenaar."

Je weet toch hopelijk wel dat als de leidinggevende of de rechtsvorm van een horecabedrijf verandert, je een nieuwe vergunning moet aanvragen?

Zie verder ons Stappenplan Horecabedrijf starten

 

Vriendelijke groet, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reacties...

 

Klopt ik heb het ook mager omschrijft.

Het is een partycentrum voor allerlei bruiloften. Inventaris/goodwill wordt op koop gekocht. tevens het pand ook.

Aangezien al weekenden vol geboekt staan met bruiloften, ben ik van plan om door de week activiteiten organiseren denk o.a. bingo, benefiet avonden etc.

Ik zit al meer dan 10 jaar in het horeca-restaurant gebied. Dus enige ervaring beschik ik wel. Ik heb het hier en daar over gehad met het huidige eigenaar maar veel heb ik niet van geschoten... ik heb het gevoel dat iets vergeten ben... vandaard at ik het voor eerst afvraag op het internet.

Alle vergunningen en papieren zijn in orde tot zo ver ik gehoord heb van de eigenaar.

 

Wat ik graag wil weten... Zijn er bepaalde aspecten waar ik alert op moet zijn in dit gebied?

Personeel blijft.

 

Mvg,

FB

 

 

Alle lopende schulden (geboekt of niet) neem je ook over bij de aankoop van het bedrijf.

Vergeet vooral niet om de totale schulden (betalingsachterstanden, belastingdienst, enz.) vast te laten leggen bij overname.

Deze zal je ook moeten terugbetalen als nieuwe eigenaar.

Verdwenen facturen, enz. zijn ook schulden, hou dat in de gaten.

 

Groetjes,

Adlasko

Link naar reactie
  • 0

Welke vennootschap zou het verstandig zijn?(Graag een uitleg erbij)

Ligt aan hoeveel risico je loopt, hoeveel risico je wilt lopen en hoeveel je verwacht dat de winst wordt.

Welke financiele aspecten kom ik tegemoet?

Zoals al eerder genoemd in dit topic: wees specifiek, dan krijg je ook een specifieker antwoord.

Zijn er "leuke trucjes om meer winst eruit halen"?

Tips/Tops

Waar moet ik zeker opletten?

Je moet er op letten dat je zo veel mogelijk belasting ontwijkt :)

 

Graag wil ik goed voorbereid zijn... dus gaarne wat specifiek beantwoorden.

Alle argumenten en antwoorden zijn welkom.

 

Mvg,

 

FB

Gaarna verwachten wij dat je wat meer moeite in je topic stopt. Pas wanneer jij meer moeite neemt, zullen meer mensen gaarne bereid zijn ook wat meer tijd te stoppen in jouw topic.

 

We vinden de quick hit and run (vraag wat, krijg antwoord, loop weer weg) strategie minder leuk dan de: ik stop tijd in iets en krijg iets moois terug strategie. Als jij goed voorbereid wilt zijn, dan moet je dat ook zelf doen. Als je, nadat je zelf flink wat research gedaan hebt, nog met vragen zit. Dan is HL de aangewezen plek om die aanvullende vragen te stellen.

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.