• 0

Tijdstip facturen sturen

Om te beginnen ik weet even niet zo goed waar ik dit topic het beste kan plaatsen. Ik hoop dat het op de juiste plaats staat. :)

 

Op dit moment verzenden wij al onze facturen per e-mail, dit gaat volledig automatische via ons Factuur programma.

Dit doen wij al ruim 4 jaar zo, elke dag om 0:00 uur worden onze facturen verzonden.

 

Nu betaald de helft van de klanten pas na de eerste herinnering (ook per e-mail om 0:00 overigens).

Waarschijnlijk komt dit omdat deze de factuur gewoon "vergeten".

 

Onze stagair kwam met het idee om Facturen overdag te verzenden rond een uur of 11 's morgens.

En bij herinneringen en aanmaningen ook automatische een SMS te versturen.

 

De eerste optie lijkt mij wel een goed idee, welk tijdstip zouden jullie de factuur sturen?

 

Bij de tweede optie heb ik enige twijfel; De klant krijg dan 2 maal de herinnering per e-mail en SMS. Dat komt wel heel dringerig over?

 

Ik ben benieuwd naar jullie visie hierop.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vanaf de eerste hebben we wat dingen aangepast:

 

- De teksten van de e-mails met een groot iDEAL logo erin.

- Duidelijker gemaakt dat Automatische incasso ook mogelijk is

- € 7,50 Administratie kosten rekenen na 30 dagen oude factuur. (staat ook in de herinnering mailtjes)

- Facturen om 11uur 's morgens verzenden

 

Ik overweeg nog om het volgende te doen:

- SMS bij de 2de herinnering

- Brief bij de 2de herinnering of bij de eerste al (wordt irritant voor de klant als hij elke maand te laat betaald dus zal hij wellicht sneller betalen?)

- Als klant na 6 maanden meer als de helft van de facturen te laat betaald verplicht automatische incasso.

 

Ik laat het jullie weten of het iets uit gaat halen :)

Link naar reactie
  • 0

Incasso verplichten is helaas geen optie, dan gaan er te veel klanten afhaken.

 

Hoe weet je dat?

Je zou daar toch eens niet over moeten nadenken.

Wat je kunt doen is al je vaste bestaande klanten die geen autoincasso hebben bijvoorbeeld eens per half jaar een mail te sturen en een voordeel bieden bij automatisch incasseren. dat kan een x pct van factuurbedrag zijn, maandelijks of éémallig.

KIES NU VOOR HET GEMAK VAN AUTOMATISCHE INCASSO, VUL BIJGEVOEGDE FORMULIER IN EN ONTVANG EENMALIG EEN FACTUURKORTING VAN X PCT... ( of zoiets... )

De klanten die niet op tijd betalen ( en dat structureel doen) geef je bij elke betalingsherinnering de mogelijkheid tot overgaan naar auto incasso en na 3 aanmaningen verplicht je dit gewoon.

Als je een klant kwijtraakt waar je continu tijd en en energie in moet steken om je centen te krijgen, vraag je dan af waar je beter mee af bent? Laten gaan is gewoon een goede optie.

Als je altijd goed bent geweest voor je klanten, gaan ze echt niet zomaar lopen! Die ene die dat wel doet, was waarschijnlijk toch al niet je beste klant.

En vanaf nu elke nieuwe klant gewoon verplichten, als onderdeel van je algemene voorwaarden.

Haken ze daardoor af, dan laten gaan zou ik zeggen. Over een paar jaar heb je dan wel een groot en gezonder klantenbestand en minder gedoe met je debiteuren te achtervolgen.,

 

suc6

 

 

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik lees dat je (o.a.) webhosting levert. Is het een idee om deze klanten vooruit te laten betalen? Vóór de eerste dag van de nieuwe periode moet er betaald zijn anders gaat de website "om administratieve redenen" uit de lucht (wel tijdig factureren en herinneren dan). Zo'n stok achter de deur maakt vaak meer indruk dan digitale of papieren herinneringen.

Ik weet niet of je hierover iets hebt opgenomen in je leveringsvoorwaarden?

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Dat mag jij vinden, maar ik bestrijd dat.

Je hebt gelijk dat het kan worden teruggeboekt, maar voor veel mensen is automatische incasso juist wel fijn. dan hoef je zelf geen handelingen meer te verrichten.

Ik kan uit eigen ervaring melden, dat automatische incasso wel degelijk zaligmakender is dan zelf laten overschrijven. Je hoeft een stuk minder debiteuren na te bellen of de mailen. Er zit een verschil tussen niet kunnen / willen betalen of een betaling uitstellen...

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik voel sterk met Jasper mee. Automatisch incasso doe ik niet zomaar, dan moet ik eerst heel veel vertrouwen in de wederpartij hebben. Soms laat ik automatisch incasso toe als ik gedurende een lange periode ervaring heb met die partij. Meteen automatisch incasso weerhoud mij ervan om ergens klant te worden.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Facturen per mail is hier ook nog wel eens een probleem.

Ik kijk snel even in mijn mail, zie factuur voorbij komen maar print hem niet gelijk uit (snel even iets anders doen nog).

E-mail met de factuur is vervolgens 15 minuten later verdwenen achter 20 nieuwe e-mails en wordt niet meer uitgeprint...

 

dus factuur per e-mail wordt vaker vergeten als factuur per post.

 

Eenmalige machtiging ben ik zelf in mijn belangrijkste shop vorige week mee gestopt omdat veel te vaak niet afgerond werd (lag aan slechte pagina van betaalprovider) of gestorneerd werd (95% van de gevallen door de bank na 10 tot 30 dagen omdat rekening rood stond of is komen te staan, bijna altijd is die stornering dus pas als bestelling al weg is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 156 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.