Op dit moment ben ik zelfstandig ondernemer (eenmanszaak) en in het bezit van een Ford Ka aanschaf prijs (nieuwwaarde) € 8500,-
Zakelijke kilometers verrekening ik op dit moment naar mijn Prive persoon als 0,19 cent de kilometer.
Op deze manier heb ik geen bijtelling.
De jaarlijse kosten voor deze auto bedragen:
Motorrijtuigenbelasting € 316,00
Verzekeringspremies € 540,00
Brandstof € 720,00
Onderhoud € 100,00
stallingskosten € 1.380,00
Jaarlijske Kosten € 3.056,00
De bijtelling zal echter 25% van de cataloguswaarde zijn en dus derhalve bruto € 2125,- per jaar.
Klopt het dat het dus verstandiger is om deze auto nu zakelijk in mijn administratie op te nemen aangezien ik dan tevens de afschrijving kan inboeken en op deze manier dus goedkoper uit ben.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
PetervdZ
PetervdZ
Heren en Dames,
Op dit moment ben ik zelfstandig ondernemer (eenmanszaak) en in het bezit van een Ford Ka aanschaf prijs (nieuwwaarde) € 8500,-
Zakelijke kilometers verrekening ik op dit moment naar mijn Prive persoon als 0,19 cent de kilometer.
Op deze manier heb ik geen bijtelling.
De jaarlijse kosten voor deze auto bedragen:
Motorrijtuigenbelasting € 316,00
Verzekeringspremies € 540,00
Brandstof € 720,00
Onderhoud € 100,00
stallingskosten € 1.380,00
Jaarlijske Kosten € 3.056,00
De bijtelling zal echter 25% van de cataloguswaarde zijn en dus derhalve bruto € 2125,- per jaar.
Klopt het dat het dus verstandiger is om deze auto nu zakelijk in mijn administratie op te nemen aangezien ik dan tevens de afschrijving kan inboeken en op deze manier dus goedkoper uit ben.
Bedankt voor jullie reactie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33634-auto-zakelijk-of-toch-prive/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag