• 0

Gesprek over samenwerking webshop en computerwinkel

HoI!

 

Mijn andere topic loopt ook nog, maar hier heb ik toch ook een vraag over.

 

Aanstaande zaterdag heb ik een gesprek met een middelgrote zelfstandige computerwinkel hier in de stad.

 

Mijn voorstel is het volgende.

 

We stellen samen een computerconfiguratie samen. Deze configuratie noemen we dan naar de naam van de winkel. bijvoorbeeld: NAAM WINKEL Gaming System Oktober.

 

Dit systeem is dan alleen in mijn webshop te koop, en de winkel zal flyers in zijn winkel neerzetten, met mijn web adres.

 

Zo maken we reclame voor elkaar. Lijkt me slim toch? Maar ik zit nog met wat vragen:

 

- Wat te doen met de winstverdeling als het wordt verkocht? Allebei 50-50?

 

- Hoe moet ik gekleed? Normaal loop ik altijd in merkkleding (Klinkt stom om het zo te zeggen, maar het is gewoon zo) maar om dat nou aan te doen naar een zakengesprek, ik weet niet of dat een goede indruk geeft.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je je shop al draaiend? Kan je aan die meneer vertellen hoeveel meer omzet hij zal krijgen, en hoeveel meer omzet jij zal krijgen door deze actie? Kan je goed aangeven wat voor hem de meerwaarde is om het systeem alleen via jouw shop te verkopen, en juist niet in zijn winkel waar juist potentiële klanten al binnen zijn?

Link naar reactie
  • 0

Nee, de shop mag nog niet online ivm KvK aanvraag die pas dinsdag is.

 

maar ik ben voorbereidend bezig op dit moment.

 

Omzet is nog zeer slecht te zeggen, ik denk dat 10.000 omzet in het eerste jaar mogelijk moet zijn(Voor mijn shop)

 

Hij krijgt 800 tot 900 bezoekers per maand in zijn winkel. Als daarvan 10% kijkt op mijn website, en maar 2 % overgaat tot daadwerkelijk kopen, lijkt het me al de moeite waard.

 

Dan ga ik er vanuit dat een systeem 700,- verkoop, en 600,- inkoop kost..

 

En waarom hij in mijn shop moet kopen? Voor een groter bereik. Zijn naam zit dan vast aan de PC, en dat resulteert in website kliks, en eventuele bezoeken.

Link naar reactie
  • 0

De belangrijkste vraag die je jezelf eerst moet stellen is: waarom zou iemand naar de winkel gaan en het systeem dan vervolgens bij JOU via het internet kopen terwijl ze toch al in die winkel zijn?

 

Daarnaast zou ik ook eens nagaan of de verkoper van betreffende winkel wel zin heeft moeite te doen mensen te verwijzen naar jouw website terwijl hij waarschijnlijk meer geld kan opstrijken als het systeem direct bij hem wordt gekocht.

 

Of hij nou bij jou of bij hem verkocht wordt, hij zal hem toch eerst zelf moeten bouwen, dus dat voordeel heeft hij al niet.

 

Ik zie alleen maar voordelen voor jou, niet voor de winkelier, niet voor de klant... Kortom, het concept is niet sterk genoeg.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga ook te snel, maar zie door de bomen het bos niet meer, en wil Dinsdag gewoon een knallende start maken. Dit is mijn wordt docu met het en der wat uitleg over wat ik al heb gedaan:

 

Leveranciers:

   -Welke zijn er? -> Genoeg, echt veel.

   - gemaild, is het mogelijk om de minimale inkoopwaarde van 25.000 weg te halen?->Ja

 

Reclame en Promotie

 

   -Adwords -> 100,- tegoed. -> Goed voor een maand of 3.

   -Flyers in de buurt? Rendabel ? -> Zo wordt de naam bekender.

   - Aanmelden op fora, en hardware configuratie’s samenstellen bij mijn shop.

   -Eventueel marktplaats.nl erbij betrekken.

   -Samenwerking aangaan met een computerwinkel? -> Ja, maar welke voorwaarden?

 

Kosten 2011-2012

 

   -Webshop    280,- pj ex. 2% bruto omzet

   -Adwords      300,- pj

   -Reclame     300,- pj

         --------------------------

            880.- pj ex 2%bruto omzet.

             880/12= 73.33 per maand. Als ik dit per maand opbreng ben ik blij.

Dan bouw ik langzaam een buffer op voor een voorraad of afspraken met de leverancier.

 

Verwachte omzet 2011-2012

   -Webdesign      2 tot 3 website’s per jaar a 500,-. 1000,- tot 1500,- per jaar.

   -Webshop      Ik ga er vanuit minimaal 1 computer te verkopen per maand.

            Compleet of in onderdelen. De gemiddelde omzet per maand komt

             dan op 800,- tot 1000,- euro per maand. 800*12=9600 per jaar.

 

-Totaal   het totaal zou over 2011-2012 uitkomen op 9600+1000 = 10600,- op jaarbasis

 

 

Link naar reactie
  • 0

Daan, ik denk dat je inderdaad veel en veel te snel gaat en aan veel zaken voorbij gaat.

 

Via dit forum allerlei vragen neerknallen zorgt er voor dat iedereen terug gaat schieten en je overlaadt met informatie en/of kritiek. Dat schiet zijn doel voor bij, want zoveel informatie kan cq. wil je niet verwerken en zien. Dat geeft niet, maar het is op zich zonde van de tijd van jou en de mensen die er op reageren en zorgt er voor dat er meerdere topics gaan over precies hetzelfde; de opstart van jouw bedrijf. (bedenk, dit topic was bedoelt over hoe een zakelijk gesprek ging, maar daar is (nog) geen antwoord op gegeven :) )

 

Op de manier zoals je plannen nu liggen zal je shop nooit van de grond kosten en gaat het je alleen maar veel tijd en geld kosten. Ook dat geeft op zich niet, want je zult er wel veel van leren. Maar het was misschien niet de bedoeling om een paar duizend euro als leergeld neer te leggen.

 

Wat je misschien beter kan doen is met een ervaren webwinkelier, liefst met ervaring in computers, om de tafel gaat zitten en je plan grondig gaat doorspreken en doorlichten.

Link naar reactie
  • 0

bezint eer ge begint

 

alleen al de post adwords is zonde van de tijd en geld. die € 300,- knettert niet eens op een gloeiende plaat, maar is al heel snel verdampt.

 

probeer eerst zelf iets te doen/ op te zetten/ draainde te houden, zonder daar een andere shop in te betrekken. Wat je niet uitgeeft, hoef je niet op te hoesten. Je kan beter investeren in een goede shop, zodat klanten binnenkomen via Google etc. dan die paar uit die 'live' winkel.

 

Als een evt. partner je afrekent op je gympies of campingsmoking, passen jullie ook niet bij elkaar

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
  • 0

Met alle ervaring hier zijn de reacties logisch. Maar moeten we het gesprek niet gewoon laten gaan en eens zien wat er van komt. De TS komt van de bank af, maakt een afspraak en probeert wat te regelen. Laat het proberen en het is ook daadwerkelijk een leerzame ervaring. Weinig risico in dit geval, net gestart, wordt als hij met een sociale ondernemer praat netjes opgevangen. Wil niet zeggen dat het gaat lukken maar het hoort er wel bij en kan van grote waarde zijn.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.