• 0

VOF met terugwerkende kracht

Door omstandigheden (en laksheid) is het er niet van gekomen onze VOF in te schrijven bij de KVK.

Wel hebben we bij de belasting dienst alles aangemeld en geregeld met BTW ect.

 

Nu kunnen we deze VOF niet aanmelden bij de KVK zonder verklaring van een accountant. (We hebben ook geen accountant of administrateur).

 

Ik heb wel al een naheffing omzetbelasting gehad en voldaan, is dat niet voldoende om aan te tonen dat we de vof al in "gebruik" hadden.

 

Wie kan me verder helpen of een tip geven.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

waarom wil je per se de terugwerkende kracht bij de KvK geregistreerd hebben? Met de fiscus is alles al afgekaart, so what's the point?

 

Bedankt Joost, wat ben je toch altijd snel!

 

Omdat we toen ook begonnen zijn (1-8-2010) en dit ook bij de fiscus bekend is. Beetje raar als het bij de KVK dan een andere ingangsdatum krijgt ? (1 firmant is starter en heeft nog geen aangifte kunnen doen omdat nog geen reg bij KVK is.)

 

Doen ze trouwens altijd zo moeilijk bij de KVK? alle keren dat ik daar moet zijn word er moeilijk gedaan en voelt het alsof ze mij als oplichter zien.... toch raar voor een organisatie die alleen een database bij moet houden ;)

Link naar reactie
  • 0

(1 firmant is starter en heeft nog geen aangifte kunnen doen omdat nog geen reg bij KVK is.)

 

Doen ze trouwens altijd zo moeilijk bij de KVK? alle keren dat ik daar moet zijn word er moeilijk gedaan en voelt het alsof ze mij als oplichter zien.... toch raar voor een organisatie die alleen een database bij moet houden ;)

Zoals je hebt gemerkt is een kvk-inschrijving niet relevant voor de belastingen. Kwestie van verzoek om uitreiking van een aangiftebiljet indienen.

 

Over de kvk wordt hier regelmatig gediscussieerd. Of eigenlijk niet - een discussie ontstaat alleen als mensen een verschillende mening hebben...

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

(1 firmant is starter en heeft nog geen aangifte kunnen doen omdat nog geen reg bij KVK is.)

 

Doen ze trouwens altijd zo moeilijk bij de KVK? alle keren dat ik daar moet zijn word er moeilijk gedaan en voelt het alsof ze mij als oplichter zien.... toch raar voor een organisatie die alleen een database bij moet houden ;)

Zoals je hebt gemerkt is een kvk-inschrijving niet relevant voor de belastingen. Kwestie van verzoek om uitreiking van een aangiftebiljet indienen.

 

Al verschillende malen een verzoek ingediend, ook voor inlog gegevens om online aangifte ondernemers te kunnen indienen maar dan word er gezegt: u staat nog niet als ondernemer ingeschreven bij de KVK. Ondertussen is de aangifte datum van 1-9 verstreken en kan ik nog steeds geen aangifte doen.

 

KVK wil dat ik naar een accountant ga, die heb ik helemaal niet en wil ik ook niet. Kan toch niet zo zijn dat ik daartoe verplicht word.

 

Ik vind het allemaal maar lastig, ik wil uit goede wil gewoon aangifte doen en betalen ???

Link naar reactie
  • 0

Al verschillende malen een verzoek ingediend, ook voor inlog gegevens om online aangifte ondernemers te kunnen indienen maar dan word er gezegt: u staat nog niet als ondernemer ingeschreven bij de KVK. Ondertussen is de aangifte datum van 1-9 verstreken en kan ik nog steeds geen aangifte doen.

 

KVK wil dat ik naar een accountant ga, die heb ik helemaal niet en wil ik ook niet. Kan toch niet zo zijn dat ik daartoe verplicht word.

 

Ik vind het allemaal maar lastig, ik wil uit goede wil gewoon aangifte doen en betalen ???

 

We hadden het hier toch over een VOF? Die kun je gewoon inschrijven via het formulier 2 van de KvK (opent als PDF)

En sinds wanneer stuurt de KvK je naar een accountant?

 

Na de inschrijving kun je op naam van de VOF BTW aangifte gaan doen.

 

Ik vermoed dat je nu alles op je eigen naam aan het regelen bent, dan lukt het inderdaad niet wat je wilt.

 

toch maar een boekhouder zoeken?

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Al verschillende malen een verzoek ingediend, ook voor inlog gegevens om online aangifte ondernemers te kunnen indienen maar dan word er gezegt: u staat nog niet als ondernemer ingeschreven bij de KVK. Ondertussen is de aangifte datum van 1-9 verstreken en kan ik nog steeds geen aangifte doen.

 

KVK wil dat ik naar een accountant ga, die heb ik helemaal niet en wil ik ook niet. Kan toch niet zo zijn dat ik daartoe verplicht word.

 

Ik vind het allemaal maar lastig, ik wil uit goede wil gewoon aangifte doen en betalen ???

 

We hadden het hier toch over een VOF? Die kun je gewoon inschrijven via het formulier 2 van de KvK (opent als PDF)

En sinds wanneer stuurt de KvK je naar een accountant?

 

Na de inschrijving kun je op naam van de VOF BTW aangifte gaan doen.

 

Ik vermoed dat je nu alles op je eigen naam aan het regelen bent, dan lukt het inderdaad niet wat je wilt.

 

toch maar een boekhouder zoeken?

 

Normaal gesproken gaat dat zo maar we zijn per 1-8-2010 de vof begonnen en dat moet nu ingeschreven worden op die datum.

Dat schijnt een probleem te zijn.

 

Als ik dan zeg schrijf dan terugwerkende kracht 6 maanden in is het ook niet goed omdat we 14 maanden geleden begonnen zijn.

 

Dus het is een spiraal...

Link naar reactie
  • 0

Normaal gesproken gaat dat zo maar we zijn per 1-8-2010 de vof begonnen en dat moet nu ingeschreven worden op die datum.

Dat schijnt een probleem te zijn.

 

Je probeert eigenlijk ‘iets wat krom is recht te lullen’, bij wijze van spreken.

 

Ruim een jaar geleden hadden jullie je in moeten schrijven bij de KvK. Dit voornamelijk zodat anderen (die toen zaken met jullie deden) konden zien wie jullie waren.

Dat hebben jullie niet gedaan. Maar regel dat nu maar zo snel mogelijk, zou ik zeggen.

 

Waarschijnlijk kan datgene je zou willen niet, of niet helemaal. Als ik met 17 jaar in een auto rondrijdt, totdat ik 18 wordt en mijn rijbewijs ga halen, dan kan ik niet verlangen dat op mijn rijbewijs “ingangsdatum: xx-yy-zzz” (de datum waarop ik begon rond te rijden op mijn 17e) staat.

Het is niet hetzelfde, ik weet het, maar het komt een beetje op hetzelfde neer.

Jullie zijn ook een jaar ‘in overtreding’ geweest, maar in de praktijk valt dat wel mee. Volgens mij dan.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Normaal gesproken gaat dat zo maar we zijn per 1-8-2010 de vof begonnen en dat moet nu ingeschreven worden op die datum.

Dat schijnt een probleem te zijn.

 

Als ik dan zeg schrijf dan terugwerkende kracht 6 maanden in is het ook niet goed omdat we 14 maanden geleden begonnen zijn.

 

Dus het is een spiraal...

 

Maar wat is nu jullie probleem? Schrijf de VOF gewoon per heden in en stuur de fiscus een briefje waarin je vraagt om alsnog aangifte BTW te mogen doen over de voorbije periode.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Normaal gesproken gaat dat zo maar we zijn per 1-8-2010 de vof begonnen en dat moet nu ingeschreven worden op die datum.

Dat schijnt een probleem te zijn.

 

Als ik dan zeg schrijf dan terugwerkende kracht 6 maanden in is het ook niet goed omdat we 14 maanden geleden begonnen zijn.

 

Dus het is een spiraal...

 

Maar wat is nu jullie probleem? Schrijf de VOF gewoon per heden in en stuur de fiscus een briefje waarin je vraagt om alsnog aangifte BTW te mogen doen over de voorbije periode.

 

Die btw aangifte is al gedaan op naam van VOF want dat heb ik de belasting al gemeld...

 

Probleem is dat de beste man van KVK niet terugwerkend wil inschrijven en ook niet per heden (omdat we eerst terugwerkend wilde inschrijven). Hij wil gegevens zien van een accountant dat het inderdaad per 1-8-2010 een vof is geworden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 272 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.