• 0

white label: goedkoper of duurder

Hallo,

 

Ik zit met een vraagstuk.

 

De software die wij aanbieden verkopen wij zelf direct aan klanten. Deze software wordt voorizen van onze naam/logo.

Kostprijs is 500euro.

 

Nu heeft een partij zich aangediend die ons product makeklijk aan 10 klanten van hem kan verkopen. Ons logo/naam moet er dan wel van af. De white label constructie dus.

 

Hoe werkt dit doorgaans: verkoop ik de software tegen de normale prijs, lager of hoger. Ik neig zelf naar het laatste omdat de reseller weer 'sier' kan maken met onze software waar zijn klanten waarschijnlijk het drie/vierdubbelen voor zullen betalen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou juist zeggen lager, want de afnemer zorgt ervoor dat jij geld binnen krijgt zonder dat je daar reclame voor hoeft te maken. OOk de service en vragen moeten dan door je afnemer geregeld worden.

 

Uitreraard zou ik aanbieden om de helpdesk wel via jullie te laten lopen en dit gewoon in rekening te brengen.

Link naar reactie
  • 0

 

Als je het duurder kan verkopen, moet je dat zeker doen. Ironie is dat het product mèt jouw naam er op minder waard is dan het product zonder jouw naam erop. Maar dat maakt allemaal geen zak uit. Wat telt is dat er blijkbaar mensen zijn die bereid zijn meer te betalen dan je zelf uit de markt kan halen, dus doen. Als je durft!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als je het duurder kan verkopen doen natuurlijk, maar logischerwijs zou ik denken dat de producten voor een lagere prijs worden verkocht. Om wat voor soort software gaat het, dan kunnen we makkelijker inschatten of de afnemer die jou heeft benaderd ook makkelijk een andere verkoper van die software kan benaderen.

Succes maak je zelf.....

Link naar reactie
  • 0

Verdienen jullie in de oude en nieuwe situatie nog op andere manieren aan klanten en of de wederverkoper? Ik denk dat je de vraag zelf kunt beantwoorden als je naar je eigen verdienmodel kijkt. Met een goede wederverkoper besparen jullie misschien op marketing en sales.

 

Is relabeling van het product niet aan de orde? Zodat er dus een concurrerende branded versie in de markt komt?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

wij zijn echt uniek. dus ze kunnen nergens anders dit krijgen. hoewel het ook weer niet echt een must voor ze is. meer een leuke extra om aan hun klanten te kunnen geven en daar een leuke marge op te pakken.

onze prijzen staan op onze website dus daarom is het belangrijk dat onze naam uit het product verwijderd is. zodat hun klanten dit niet weten te krijgen.

Link naar reactie
  • 0

 

Go for it. Jij hebt blijkbaar iets dat anderen goed (zo niet beter) kunnen verkopen. Vergelijk het met een oesterbank. De oestervisser kan die dingen zelf verkopen, maar het restaurant verderop kan dat veel beter. Dat restaurant is echter afhankelijk van die ene oestervisser, dus die kan een goeie prijs vragen. dat is een win-win. Zolang er voor beide partijen maar een win is!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

onze prijzen staan op onze website dus daarom is het belangrijk dat onze naam uit het product verwijderd is. zodat hun klanten dit niet weten te krijgen.

 

dan haal je toch gewoon die prijzen van je website af? Of zorgt dat je meer prijslijsten hebt? al dan niet met log-in o.i.d.

www.trailerplus.nl onderdelen voor aanhangers en boottrailers

Virtuele rondleiding in ons magazijn

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.