• 0

Prive hypotheek met prive belegger

De Holding die ik heb heeft een hypotheek van een privé beleger

 

De BV heeft een hypotheek bij een privé belegger.

Deze beleger heeft mij aangeboden om de hypotheek die ik heb bij hem,

die te gaan saneren tegen een betaling van tegen finale kwijting.

 

Heeft iemand ervaringen hiermee,

dat dit zomaar kan!

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Steven, wil je zeggen dat je begrijpt welke partijen nu wat schuldig zijn aan wie?

 

@Sandra,

 

Ik vind het een nogal warrige vraag. Laten we het woord hypotheek even vervangen door lening. Wie heeft dan van wie geleend en wie wil waarom overgaan tot sanering?

 

Iemand die een hypotheek geeft, is namelijk de lener van het geld (hypotheekgever). De geldverstrekker krijgt de hypotheek (hypotheeknemer). De hypotheek zelf is namelijk een recht en dus niet de verstrekte lening.

 

Lees ik het goed als ik schrijf:

 

Jouw BV heeft geld geleend van een belegger. Jouw BV kan de verplichtingen (rente en aflossing) niet nakomen. De belegger wil nu met jouw BV praten over vervroegde aflossing tegen een lager bedrag dan de schuld en tegen finale kwijting.

 

Of heeft de belegger zelf snel geld nodig en nodigt hij jouw BV uit om de lening versneld en tegen een lager bedrag af te kopen?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beide regels zijn van toepassing.

 

Mijn BV heeft geld geleend van een belegger. Mijn BV kan de verplichtingen (rente en aflossing) niet nakomen.

De belegger wil nu met mij BV praten over vervroegde aflossing tegen een lager bedrag dan de schuld en tegen finale kwijting.

 

De heeft belegger zelf snel geld nodig en nodigt hij mijn BV uit om de lening versneld en tegen een lager bedrag af te kopen?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Sandra: Wat een vaag antwoord...

Over wiens BV gaat het nou? Als het om jouw BV gaat, dan moet je antwoorden met "mijn BV...".

Kan jouw BV niet betalen dan lijkt de rest meer bijzaak. Wellicht heeft de belegger z'n vertrouwen verloren en wil deze gewoon z'n geld zien.

 

Heeft iemand ervaringen hiermee,

dat dit zomaar kan!

Wat bedoel je met "dat dit zomaar kan!"? Wat is je vraag?

Link naar reactie
  • 0

In de titel staat 'privé hypotheek'. Komt dat ook nog ergens tot uitdrukking in het verhaal, of klopt de titel niet?

 

Wie heeft er nu een schuld aan wie, is daar een hypotheekrecht voor verstrekt en zo ja, wie is dan de eigenaar van het vastgoed waar de hypotheek op is gevestigd? Is er sprake van een borgstelling?

 

Wat is de relatie tussen de schuldeiser en de schuldenaar? Is de kwijtschelding vanuit zakelijke motieven, of zit daar een privé-element in? Heeft de schuldenaar nog fiscale verliezen staan?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 285 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.