• 0

Aansprakelijkheidsverzekering met Amerika dekking

Een van mijn nieuwe leveranciers uit de VS vereist dat zij ook op de polis van de aansprakelijkheidsverzekering worden opgenomen, of in het engels als: additional insured

 

Stukje van Wikipedia hierover:

In US insurance policy, an additional insured is a person or organization that enjoys the benefits of being insured under an insurance policy, in addition to whoever originally purchased the insurance policy. Most often it applies where the original named insured needs to provide insurance coverage to additional parties so that they enjoy protection from a new risk that arises out of the original named insured's conduct or operations. An additional insured often gains this status by means of an endorsement added to the policy which either identifies the additional party by name

 

Ik heb mij laten vertellen dat dit in de VS gebruikelijk is maar in Nederland niet. De bekende grote verzekeraars heb ik allemaal gebeld maar geven allemaal aan dat dit bij hen niet mogelijk is.

 

Heeft iemand een idee waar je in Nederland een dergelijke verzekering kunt afsluiten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou de vraag anders aan je NL verzekering stellen: is >VS bedrijf en haar werknemers< gedekt via deze polis tegen >risico waarvoor ze gedekt willen zijn<. Dit is namelijk vaak vanzelfsprekend het geval hier, en in de VS niet. Hier is het eerder de risico dat gedekt wordt, en niet de individueel mensen/bedrijf; in de VS is het tegenovergesteld eerder waar.

 

Is het wel zo, dan moet je verzekeringsmaatschappij dit op een of andere manier schriftelijk vaststellen en klaar is kees. In de bouw in de VS is er een quasi-officieel formulier die hiervoor gebruikt wordt voor werknemers van onderaannemers bijvoorbeeld.

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik weet nu niet welke kant op te kijken, want ik weet niet in welke branche je zit. Kan je aangeven wat voor soort risico wij het hier over hebben?

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

O, nu snap ik het, ze hebben het dus over aanspraakelijkheid voor eventueel crashen/uitvallingen/DOS aanvallingen ed?

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0
Mijn NL verzekering geeft aan dat dit niet mogelijk is. Tevens geven alle grote verzekeraars dit aan. Ik krijg het idee dat veel verzekeraars niet graag dergelijke zaken met leveranciers in de VS verzekeren.

 

Zo vreemd is een z.g.n. "vendors liability" coverage helemaal niet. Is in de VS inderdaad vrij gebruikelijk omdat schade in de VS dan rechtstreeks op jullie polis geclaimd kan worden, het eventuele verschillen in condities en tarieven van aansprakelijkheidsdekkingen overbrugt en - regres van jouw verzekeraar op de eventueel aansprakelijke reseller - onmogelijk maakt.. behoudens opzet overigens.

 

Verzekeringstechnisch niet zo spannend. Je zoekt alleen waarschijnlijk in de verkeerde hoek, of je had er door een ter zake deskundige adviseur naar moeten laten zoeken: dit soort bepalingen komen in de rechtstreekse markt niet voor, daar is die markt veel te standaard voor. De meeste contracten met zowel USA/Canada dekking als met dit soort vendors liability bepalingen zijn volmacht of beurs. Soms is de voornaamste risicodrager van de reseller in de VS dezelfde als in Nederland bij de fabrikant, dan is de bepaling helemaal een no brainer...

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Het is alweer enige tijd geleden dat ik heb gereageerd. In de tussentijd ben ik wat specifieker gaan zoeken m.b.v. jullie suggesties.

 

Ik had één verzekeringsbedrijf gevonden die aangaf dat het kon. Na een maand of twee kon het opeens niet.

 

Ik heb heel Google onderste bovengekeerd tig verzekeraars gebeld maar geen flauw idee meer waar ik moet zoeken.

 

Iemand misschien nog een aanvullende suggestie? ???

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels zijn we alweer even verder. Het is hier nogal een hectische periode geweest waardoor dit opnieuw even is blijven liggen. Zo te zien is mijn getting things done systeem nog niet geheel waterdicht :)

 

Ik ben inderdaad op zoek geweest naar kundige adviseurs. Ik heb verschillende bedrijven gebeld maar geen kon mij helpen. Het land van verzekeringstussenpersonen is ook nogal uitgebreid dus verder dan bij google zoeken kom ik niet.

 

Met de termen "volmacht" of "beurs" ben ik niet bekend. Enkele tussenpersonen/verzekeringsagenten gaven wel aan dat ze "op de beurs gingen kijken"? Allemaal echter zonder resultaat.

Link naar reactie
  • 0

De markt voor aansprakelijkheidsverzekeringen verschilt tussen Nederland en de VS. Ik kon indertijd met geen mogelijkheid een aansprakelijkheidsverzekering afsluiten die mij beschermde tegen claims van klanten, en veel klanten in de VS eisten dat wel. Maar toen we in de VS een kantoor hadden, bleek het geen probleem om bij een Amerikaanse maatschappij zo'n verzekering af te sluiten.

 

Link naar reactie
  • 0

Kennelijk was ik niet concreet genoeg met "beurs" : Ik zou het in dit geval eens bij de grote (Amerikaanse) beursmakelaars proberen, in casu Aon, Marsh en Willis. Zijn allemaal gevestigd in Amsterdam, en eenvoudig te vinden op het internet

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Heb je Norbert al benaderd?

Dank Ronaldinho :), dat had inderdaad gekund, maar in dit geval is TS al zo lang bezig met zoeken - en is er kennelijk ook al door concullega adviseurs gezocht - dat ik vermoed dat hij en ik beter af zijn met het door hem rechtstreeks benaderen van een internationaal opererende beursmakelaar die het probleem - als het toch niet in NL opgelost kan worden - kan tackelen met het afgeven van een lokale dekking in de VS. Ik zou mijn kaarten wat dat betreft zetten op de nr 1, Aon.

Met internationale verzekeringszaken heb ik redelijk wat ervaring, maar voor de parate kennis en het internationale netwerk maak ik voor dit soort kwesties ook gebruik van de beursmakelaar.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Even een kleine update tussendoor. Inmiddels heb ik de genoemde beursmakelaars gevonden. En heb er wat vragen uitstaan.

 

Fijn om op de website is iets te lezen als "beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheid, al dan niet met een USA/Canada-dekking of productenaansprakelijkheid;"

 

Bedankt tot zover!

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels heb ik de drie eerder genoemde bedrijven aangeschreven. Twee gaven bij voorbaat aan dit niet te doen (één daarvan wilde niet gratis een offerte uitbrengen). De derde gaf aan hier wel naar te willen kijken maar ik heb na een week of drie nog geen concrete reactie ontvangen.

 

Het vreemde is dat zij het hier hebben over bedragen van 25K tot 30K per jaar terwijl een consultant die mij bijstaat aangeeft dat dit niet meer dan USD 2K per jaar zou moeten kosten. De consultant was nogal verbaasd over de moeilijkheden die dit geeft in Nederland.

 

Ik krijg ergens het idee dat niemand nou precies weet wat voor verzekering ik nodig heb aangezien niemand mij al kan vertellen of ik een bedrijfs- of beroepsaansprakelijkheid nodig heb. Mijn kennis op dit gebied schiet gewoon te kort, maar dit lijkt langzaam toch op niks uit te gaan lopen :-\

Link naar reactie
  • 0
één daarvan wilde niet gratis een offerte uitbrengen

Vind je dat vreemd? Het is een kennis- en arbeidsintensieve opdracht die overleg met diverse - wellicht buitenlandse - risicodragers vereist, al dan niet via de US vertegenwoordiging van de beursmakelaar. De offerte zelf krijg je gratis, maar het vele advieswerk en de begeleiding die daar aan vooraf gaat moet gewoon betaald worden. De beursmakelaar moet voor adviesvragen en verzoeken aan de Amerikaanse collega's ook gewoon een fee of uurtarief betalen

 

terwijl een consultant die mij bijstaat aangeeft dat dit niet meer dan USD 2K per jaar zou moeten kosten.

Waarom regelt die consultant het dan niet voor je als hij/zij het kennelijk zo goed weet? En ik neem aan dat die consultant ook niet gratis offertes voor je opvraagt, toch?

 

Kun je niet beter een amerikaanse verzekeraar zoeken, die dit risico voor je wilt verzekeringen ?

Dat is precies waar je een beursmakelaar voor nodig hebt. Zelf rechtstreeks benaderen van een grote Amerikaanse verzekeraar gaat je niet lukken: die doen alleen zaken met brokers. En kleinere lokale of regionale verzekeraars verzekeren buitenlandse bedrijven sowieso niet. Los daarvan denk ik dat de eigen kosten voor zo'n traject in tijd/uren etc een veelvoud zullen zijn van wat je een beursmakelaar in Nederland betaald voor een offerte

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.