Ik ben van plan om voor mijn webshop de dropshipping methode te gaan gebruiken. Ik krijg 10% commissie over een product dat wordt verstuurd vanuit Frankrijk.
Dit product kost €1340,- inclusief btw en verzendkosten (BTW Frankrijk)
De klanten betalen op mijn website de 1340 euro en ik geef mijn order door aan de leverancier. Zij leveren het product aan mijn klant en ik krijg 10% commissie over dit bedrag, €134,-
Maar ik vraag mij nu af hoe moet ik dit regelen qua belasting aangifte. Moet ik aan hun een Ex BTW prijs vragen, of moet ik de BTW uit Frankrijk terugvorderen (dit is 19,6%) en dit weer doorberekenen aan mijn klant?
Ik heb al verschillende berichten doorgelezen en de belastingdienst geraadpleegd maar kom er niet helemaal uit...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
w4a
w4a
Beste lezer,
Ik ben van plan om voor mijn webshop de dropshipping methode te gaan gebruiken. Ik krijg 10% commissie over een product dat wordt verstuurd vanuit Frankrijk.
Dit product kost €1340,- inclusief btw en verzendkosten (BTW Frankrijk)
De klanten betalen op mijn website de 1340 euro en ik geef mijn order door aan de leverancier. Zij leveren het product aan mijn klant en ik krijg 10% commissie over dit bedrag, €134,-
Maar ik vraag mij nu af hoe moet ik dit regelen qua belasting aangifte. Moet ik aan hun een Ex BTW prijs vragen, of moet ik de BTW uit Frankrijk terugvorderen (dit is 19,6%) en dit weer doorberekenen aan mijn klant?
Ik heb al verschillende berichten doorgelezen en de belastingdienst geraadpleegd maar kom er niet helemaal uit...
Bedankt voor de hulp!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34384-btw-buitenland/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag