• 0

antidumpingrecht fietsen uit china

Hallo, ik ben in een eindstadiumgekomen om fietsen te importeren uit china.

ben daar ter plaatse geweest en heb zware nderhandelingen gehad met de fabrikant nu is alles in orde maar nu stoot ik op de invoerrechten en daarbovenop antidumpingrecht omdat de fietsen uit china komen kan ik dit omzeilen de fabrikant beweert dat ik documenten zal krijgen via malaysia en zo die antidumpingrecht niet zal moeten betalen kan dit

alle inf is meer dan welkom omtrent

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Sato,

 

Dit is niet zo als het moet maar technisch gezien kun je wanneer er een CVO bij zit vanuit een ander land de fietsen invoeren als niet chinees. Maar het stinkt wel gezien ze fysiek uit China komen. Let op wanneer de douane hier lucht van krijgt ben je heel erg nat.

 

Ik zou zeggen niet doen!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je ter kwade trouw de invoerrechten omzeilt en je word gepakt krijg je een naheffing en kun je strafrechtelijk vervolgd worden. (mits aangetoond kan worden dat jij als importeur de hoofdschuldige bent)

 

Hoe het werkt:

 

De chinese fabrikant vervalst de certificate of origin zodat de goederen op papier niet uit China afkomstig zijn, maar uit een derde wereld land (Vietnam, Maleisië etc.) zodat je vrijgesteld bent van invoerrechten. De goederen worden dan op een containerschip van het betreffende derde wereldland geplaatst.

 

Onderstaande artikelen zeker even lezen:

 

Fraude schoenimporteurs

 

Schoenimporteurs maken bezwaar tegen boete fiscus

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Lees ook even dit draadje door.

 

Er komt meer bij kijken dan het vinden van een leverancier. Fietsen in onderdelen importeren en hier in elkaar laten zetten in de sociale werkplaats (voor zover dat nog kan) of in de gevangenis zou veel geld kunnen opleveren. Ook heb je meteen reserve onderdelen en kan het transport efficiënter.

Weet alleen niet of er op onderdelen antidumpheffing zit maar dat lijkt me niet. (lees: wel even goed uitzoeken!)

 

Lezenswaardig

Link naar reactie
  • 0

 

Alsof er niet voldoende volwassen mensen op het forum zitten die hun eigen mening kunnen vormen en geven over al-dan-niet frauduleus ondernemen.

 

Vrijwel alle fietsen in Nederland komen uit het verre oosten en worden ver-europeiseerd door ze in onderdelen in te voeren en hier te assembleren. Alle grote 'fabrikanten" weten precies wat wel en niet toegestaan is, evenals de handel. Met auto's en elektronica al net zo.

 

Voortaan eerst even de handelspraktijken uitzoeken voordat je een deal sluit. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

dank u roy voor je reactie,

 

als ik het goed begrijp moet die chinese fabrikant mij een cvo kunnen geven zodat die goederen zogezegd uit maleisie komen

 

Ik zou zeggen niet doen! Is vragen om echt een hele hoop shit! Eerlijk duurt het langst!

 

Groeten,

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Weet alleen niet of er op onderdelen antidumpheffing zit maar dat lijkt me niet. (lees: wel even goed uitzoeken!)

 

 

Dus wel! Tenzij.....

(52) De situatie wordt verergerd doordat de invoer van essentiële onderdelen van rijwielen, hoewel de maatregelen sedert 1997 ook hierop van toepassing zijn, is blijven stijgen; de assembleurs kunnen aanspraak maken op vrijstelling van rechten indien zij kunnen aantonen dat de waarde van de onderdelen afkomstig uit, of van oorsprong uit China minder bedraagt dan 60% van de totale waarde van alle onderdelen van het gemonteerde product, dan wel dat de tijdens de assemblage of voltooiing van het rijwiel aan de ingevoerde onderdelen toegevoegde waarde meer bedraagt dan 25% van de fabricagekosten (zie artikel 13, lid 2, onder b), van de basisverordening).

 

Hier de basisverordening.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.