Ik zit met een probleem, hopelijk kan iemand me op het goede spoor zetten.
Wij werken regelmatig met kortingen.
Bepaalde kortingen geven we echt specifiek op een product, andere op totale order bedrag.
B.v. een product van 24 euro waarop 6% btw zit.
Hierop geven we 100% korting (het bedrag daarvoor is al op een andere site betaald).
De klanten moeten dan enkel verzendkosten van 3,95 euro bij ons in de shop betalen.
Op deze verzendkosten brengen we 6% btw in rekening (die zit al in dat bedrag).
Tot zover is het duidelijk.
Nu hebben we ook bestellingen met 6% en 19% btw producten.
Je krijgt dan dus een korting ter hoogte van waarde 6% product dus ook over de korting wordt 6% berekend.
Nu moet je op het moment dat je 6 en 19% btw producten hebt over de verzendkosten de btw splitsen. dus deel van order dat 6% is mag je de verzendkosten voor dat percentage splitsen en 6% btw over heffen. en deel dat 19% in order is mag je over dat percentage verzendkosten 19% btw heffen.
Wij bieden klanten verzendkosten inclusief btw.
Moeten de verzendkosten op de factuur dan ook gesplitst weergegeven worden?
dus verzendkosten 6% btw en verzendkosten 19% btw.
Hoe moeten we dit dus op facturen weergeven?
En nu komen de echte problemen:
we geven soms ook gewoon b.v. 5 euro korting of 10% korting.
Hoe moeten we dat kwa btw en kortings berekening doen als mensen zowel 6% als 19% btw producten hebben?
Moet de korting dan ook over de producten gesplits worden met bijbehorende btw berekeningen of hoe anders?
Hopelijk kan iemand me op het juiste spoor zetten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
member123
member123
Ik zit met een probleem, hopelijk kan iemand me op het goede spoor zetten.
Wij werken regelmatig met kortingen.
Bepaalde kortingen geven we echt specifiek op een product, andere op totale order bedrag.
B.v. een product van 24 euro waarop 6% btw zit.
Hierop geven we 100% korting (het bedrag daarvoor is al op een andere site betaald).
De klanten moeten dan enkel verzendkosten van 3,95 euro bij ons in de shop betalen.
Op deze verzendkosten brengen we 6% btw in rekening (die zit al in dat bedrag).
Tot zover is het duidelijk.
Nu hebben we ook bestellingen met 6% en 19% btw producten.
Je krijgt dan dus een korting ter hoogte van waarde 6% product dus ook over de korting wordt 6% berekend.
Nu moet je op het moment dat je 6 en 19% btw producten hebt over de verzendkosten de btw splitsen. dus deel van order dat 6% is mag je de verzendkosten voor dat percentage splitsen en 6% btw over heffen. en deel dat 19% in order is mag je over dat percentage verzendkosten 19% btw heffen.
Wij bieden klanten verzendkosten inclusief btw.
Moeten de verzendkosten op de factuur dan ook gesplitst weergegeven worden?
dus verzendkosten 6% btw en verzendkosten 19% btw.
Hoe moeten we dit dus op facturen weergeven?
En nu komen de echte problemen:
we geven soms ook gewoon b.v. 5 euro korting of 10% korting.
Hoe moeten we dat kwa btw en kortings berekening doen als mensen zowel 6% als 19% btw producten hebben?
Moet de korting dan ook over de producten gesplits worden met bijbehorende btw berekeningen of hoe anders?
Hopelijk kan iemand me op het juiste spoor zetten.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34756-korting-berekening-bij-6-en-19-producten-en-btw-berekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag