Ik was van plan om de volvo v60 hybrid te kopen, maar aangezien deze in 2012 volledig uitverkocht is en pas in 2013 waarschijnlijk beschikbaar is, heb ik iets nodig voor de tussentijd. Ik rijd nu een priveauto en dat kost behoorlijk wat(900 euro per maand... ja het is best een stevig auto).
Ik dacht daarom, misschien is het handig als ik nu, nog voor 2012 een gebruikte honda civic koop. Dan kan ik de komende twee jaar tenminstens door. Dit jaar kunnen we namelijk nog gebruik maken van willekeurig afschrijven en dan kan ik ook genieten van investeringsaftrek.
Klopt het volgende dus:
Voor 1-1-2012 2e hands honda civic kopen van leasebedrijf (dus btw aftrekbaar) voor 11.900 euro.
Kosten auto: 10.000
BTW: 1.900
Dit jaar gebruik maken van Investeringsaftrek: 2.800 euro
Willekeurig afschrijven voor 2011: 5.000 euro
Willekeurig afschrijven voor 212: 5.000 euro
Klopt dit, of vergeet it ik en zie ik nog iets over het hoofd?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ronaldbrand
ronaldbrand
Dag Allen,
Ik was van plan om de volvo v60 hybrid te kopen, maar aangezien deze in 2012 volledig uitverkocht is en pas in 2013 waarschijnlijk beschikbaar is, heb ik iets nodig voor de tussentijd. Ik rijd nu een priveauto en dat kost behoorlijk wat(900 euro per maand... ja het is best een stevig auto).
Ik dacht daarom, misschien is het handig als ik nu, nog voor 2012 een gebruikte honda civic koop. Dan kan ik de komende twee jaar tenminstens door. Dit jaar kunnen we namelijk nog gebruik maken van willekeurig afschrijven en dan kan ik ook genieten van investeringsaftrek.
Klopt het volgende dus:
Voor 1-1-2012 2e hands honda civic kopen van leasebedrijf (dus btw aftrekbaar) voor 11.900 euro.
Kosten auto: 10.000
BTW: 1.900
Dit jaar gebruik maken van Investeringsaftrek: 2.800 euro
Willekeurig afschrijven voor 2011: 5.000 euro
Willekeurig afschrijven voor 212: 5.000 euro
Klopt dit, of vergeet it ik en zie ik nog iets over het hoofd?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34768-kan-ik-een-gebruikte-auto-kopen-en-willekeurig-afschrijveninvesteringsaftrek-to/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag