Het gaat dus om een woning met een grote woonkamer die ik wil gebruiken als bedrijfsruimte (ca 40% van de oppervlakte van de woning) (koopsom 72.000)
Nu vind ik samen kopen met de BV wel aardig, want dan krijg je nooit een discussie met de belastingdienst of de huur wel eerlijk is. BV betaalt 40% van de koopsom, en ik de rest. VVE betaald BV, en factureert mij 1x in het jaar mijn deel.
Wat zijn jullie gedachtes?
(Kanttekening: Als ik de VVE zou betalen en de BV mij 1x per jaar betaal, moet ik daar dan belasting over betalen? Want als de BV huur aan mij zou betalen wel.
Ik wil de koop in 2011 afronden, kan dat nog negatief uitpakken qua belasting?)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jaccount
jaccount
Het gaat dus om een woning met een grote woonkamer die ik wil gebruiken als bedrijfsruimte (ca 40% van de oppervlakte van de woning) (koopsom 72.000)
Nu vind ik samen kopen met de BV wel aardig, want dan krijg je nooit een discussie met de belastingdienst of de huur wel eerlijk is. BV betaalt 40% van de koopsom, en ik de rest. VVE betaald BV, en factureert mij 1x in het jaar mijn deel.
Wat zijn jullie gedachtes?
(Kanttekening: Als ik de VVE zou betalen en de BV mij 1x per jaar betaal, moet ik daar dan belasting over betalen? Want als de BV huur aan mij zou betalen wel.
Ik wil de koop in 2011 afronden, kan dat nog negatief uitpakken qua belasting?)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34799-van-bv-een-woongedeelte-huren-of-samen-kopen-met-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag