• 0

Opstarten studentenbedrijf, wat te doen tijdens stage?

Beste allen,

 

Samen met mijn studiemaat/collega zijn we druk bezig ons bedrijf neer te zetten. Bedrijfsplan opstellen, bekijken hoe we ons het beste op de markt kunnen brengen, domeinnamen registreren, etc.

 

Nu stuiten wij alleen op een probleem. Wij zitten in het eerste jaar van onze studie, maar moeten in het 3de & 4de jaar stage lopen voor beide keren 4,5maand, waarvan verplicht 1x in het buitenland. Nu vroegen wij ons af hoe jullie het zouden aanpakken om een bedrijf draaiende te houden naast een (buitenlandse) full-time stage.

 

Met vriendelijke groet en bij voorbaat dank,

Dylan Damsma

www.dylandamsma.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Dylan,

 

Ik heb hetzelfde probleem. 2e jaars IBMS student, straks 3 maanden stage, 3e jaar heel jaar study abroad en in het 4e jaar 5 maanden afstudeerstage in het buitenland.

 

Wat ik heb gedaan is in ieder geval de domeinnaam registreren en als straks mijn inkomsten wat beter worden (werk te weinig naast mijn studie) dan schrijf ik mijzelf ook in bij de kvk, dan is dat al geregeld. Waar ik aandacht was om projecten/opdrachten (proberen) binnen te halen voor de periode dat mijn stages zouden beginnen maar uiteindelijk besloten om te beginnen na de studie.

 

Ik lees dat jij het samen met een student doet?

Kunje zelf de periodes kiezen?

Periodes ook opgedeeld in 4 blokken?

 

Want dan zou jij eventueel kunnen afspreken met je collega dat hij stage loopt in periode 1 en 2 en jij zelf in 3 en 4 (of A,B,C,D) of andersom.

The 7 habits of highly effective people, een aanrader.

Link naar reactie
  • 0

Beste Dylan,

 

Ik heb in dezelfde situatie gezeten als hij, en heb het op de volgende manier aangepakt. Overdag was ik van half 8 tot half 7 ongeveer weg voor mijn 3e jaars stage. Gedurende de dag werkte ik vaak in mijn pauzes mijn mail even bij (via telefoon). De hele avond en het weekend deed ik het eigenlijke werk. Soms betekende dit nachten doorhalen en de volgende dag weer braaf stagelopen.

 

Niet ideaal maar voor mij kon het niet anders. Nee verkopen aan mijn klanten zou betekenen dat ze wellicht naar concurrenten zouden gaan. Overigens heb ik mijn klanten wel ingelicht over mijn stage, zodat ze wisten dat ik niet altijd direct kon reageren.

 

Vanwege mijn soort werk (web developer) was de stage misschien iets beter te combineren met mijn bedrijf. Maar wellicht dat je iets aan mijn verhaal hebt.

 

Groeten,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Don't worry, be happy ;-)

 

Als je nu al zo ver bent aan het begin van je studie... Gewoon meegaan met de flow. 3 jaar geleden zag je leven er heel anders dan nu, waarschijnlijk over 3 jaar weer compleet anders. Wie weet tref je een klant die je wil helpen met je stage, of ga je gewoon in China zitten en heb je een tijdsverschil wat een dubbele baan bijna mogelijk maakt.

 

Als je nu in je eerste en 2de jaar al klanten kan krijgen en binden... Dan komt er vast een oplossing op je pad.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.