De beste wensen allemaal nog! Mijn eerste vraag voor 2012:
Ik ben mijn administratie van 2011 aan het klaarmaken. In december heb ik een dividenduitkering gedaan van 10.000 (ik krijg tenslotte ook geen kerstpakket meer).
Ik heb zelf de dividendbelastingaangifte gedaan omdat ik dacht dat het niet ingewikkeld was.
Bij het bedrag in geld bij 4a. Uitkering van winst in geld heb ik dat bedrag van 10.000 ingevuld.
Alleen heb ik vraag 4f Neemt de vennootschap de dividendbelasting voor eigen rekening? per abuis Ja, neem (100/85 - 1) van het bedrag bij 4c (=€ 10.000) ingevuld. Het bedrag wat er staat is 1.765. Dat bedrag heb ik ook betaald.
Nu weet ik niet precies wat ik moet boeken:
ik heb nu geboekt:
overige reserves 10K
te betalen div.belasting 1,765K
rekening-courant 8,235K
Of moet ik nu die 10K bruteren? Dan wordt het:
overige reserves 11,765K
rekening-courant 10,00K
Als iemand het weet hoor ik het graag.. De belastingtelefoon zei dat ik er maar een briefje over moest sturen..
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ireentje
ireentje
Dag mensen..
De beste wensen allemaal nog! Mijn eerste vraag voor 2012:
Ik ben mijn administratie van 2011 aan het klaarmaken. In december heb ik een dividenduitkering gedaan van 10.000 (ik krijg tenslotte ook geen kerstpakket meer).
Ik heb zelf de dividendbelastingaangifte gedaan omdat ik dacht dat het niet ingewikkeld was.
Bij het bedrag in geld bij 4a. Uitkering van winst in geld heb ik dat bedrag van 10.000 ingevuld.
Alleen heb ik vraag 4f Neemt de vennootschap de dividendbelasting voor eigen rekening? per abuis Ja, neem (100/85 - 1) van het bedrag bij 4c (=€ 10.000) ingevuld. Het bedrag wat er staat is 1.765. Dat bedrag heb ik ook betaald.
Nu weet ik niet precies wat ik moet boeken:
ik heb nu geboekt:
overige reserves 10K
rekening-courant 8,235K
Of moet ik nu die 10K bruteren? Dan wordt het:
overige reserves 11,765K
rekening-courant 10,00K
Als iemand het weet hoor ik het graag.. De belastingtelefoon zei dat ik er maar een briefje over moest sturen..
Groetjes!
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35013-belasting-over-dividenduitkering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag