profilepicture Geplaatst: 14 januari 2012 profilepicture 68 4 Geplaatst: 14 januari 2012 Beste forumlezers, Ik haal mijn producten uit China en heb een vraag over aansprakelijkheid. - Wat als (in het ergste geval) iemand ziek wordt van het drinken van mijn thee: kan ik dit afdekken/aansprakelijkheid verleggen naar de leverancier? Ik had begrepen dat dit particulier niet kan, maar bij levering aan B2B wel. Hoe kan ik dit oplossen? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35062-aansprakelijkheid-in-voorwaarden-afdekken/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Norbert Bakker Geplaatst: 14 januari 2012 Norbert Bakker Moderator 18,2k 38 2037 Geplaatst: 14 januari 2012 kan ik dit afdekken Het is verzekerbaar. aansprakelijkheid verleggen naar de leverancier? Als de leverancier in de EU gevestigd is wel. Is de leverancier buiten de EU gevestigd en importeer jij zelf de goederen naar de EU dan kun je niet verleggen. Je hebt wel een verhaalsrecht bij schade, maar als importeur ben jij de aansprakelijke partij Ik had begrepen dat dit particulier niet kan, maar bij levering aan B2B wel. Ook particulieren mag je bij productaansprakelijkheid doorverwijzen naar de importeur binnen de EU. Uit service-overwegingen is het meestal verstandig om particulieren hier wel nader van dienst mee te zijn, m.a.w. hulp bij indienen schadeclaims. Maar dat geldt eigenlijk ook voor je B2B relaties. Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35062-aansprakelijkheid-in-voorwaarden-afdekken/#findComment-360817 Delen op andere sites More sharing options...
0 profilepicture Geplaatst: 14 januari 2012 Auteur profilepicture 68 4 Geplaatst: 14 januari 2012 Dank voor je reactie.. Kan ik hieruit opmaken dat het weinig zin heeft de aansprakelijkheid op te nemen in de algemene voorwaarden? Ik heb nu een productaansprakelijkheid verzekering lopen. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35062-aansprakelijkheid-in-voorwaarden-afdekken/#findComment-360819 Delen op andere sites More sharing options...
0 Norbert Bakker Geplaatst: 14 januari 2012 Norbert Bakker Moderator 18,2k 38 2037 Geplaatst: 14 januari 2012 Kan ik hieruit opmaken dat het weinig zin heeft de aansprakelijkheid op te nemen in de algemene voorwaarden? Het heeft weinig zin om aansprakelijkheid af te wijzen, is dwingend recht, dus zo'n bepaling is onzinnig en niet echt reclame voor je bedrijf en product ook IMHO. Maar het is wel verstandig om aansprakelijkheid duidelijk af te bakenen (alleen directe aansprakelijkheid, geen gevolgschade) en "spelregels" te vermelden voor het claimen daarvan (bijvoorbeeld: tijdig melden, waar melden, hoe melden) . Doe het opstellen van algemene voorwaarden of delen daarvan vooral niet zelf, laat het over aan een ter zake kundige bedrijfsjurist of advocaat. Ik heb nu een productaansprakelijkheid verzekering lopen. Better safe than sorry, dus dat is in ieder geval geregeld Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35062-aansprakelijkheid-in-voorwaarden-afdekken/#findComment-360823 Delen op andere sites More sharing options...
profilepicture
profilepicture
Beste forumlezers,
Ik haal mijn producten uit China en heb een vraag over aansprakelijkheid.
- Wat als (in het ergste geval) iemand ziek wordt van het drinken van mijn thee: kan ik dit afdekken/aansprakelijkheid verleggen naar de leverancier?
Ik had begrepen dat dit particulier niet kan, maar bij levering aan B2B wel. Hoe kan ik dit oplossen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35062-aansprakelijkheid-in-voorwaarden-afdekken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag