• 0

Facturen geannuleerde orders/klanten

Ik geef cursussen en ongeveer een maand van te voren verstuur ik de facturen. Nu heb ik opeens 2 afmeldingen waardoor deze facturen niet voldaan zullen worden. Hoe zit dit nu met de factuurnummers. Ik zit inmiddels bij nummer 20 en factuurnummer 12 en 13 vallen door de afmelding weg. Moet ik nu een creditfactuur maken (of hoeft dit niet aangezien ze nog geen geld hebben overgemaakt)

 

Moet ik bij de eerst volgende facturen gewoon verder gaan met nummer 21?

KoffieCupster.nl voor de lekkerste Italiaanse koffiecups op werk.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou toch een credit-nota maken. Daar zal het bedrijf in kwestie waarschijnlijk ook om vragen. Hoe dan ook is het maken van een credit-nota wel een vereiste. Als je een factuur laat vervallen en niet inboekt, dan heb je in de boekhouding ook een "gat" zitten van een ontbrekende nummer. Met een credit-nota die een nieuw nummer heeft, is dat probleem er ook niet.

www.topboekhouder.nl

Link naar reactie
  • 0

twee opties

1) doorgaan met de nummering (21 dus) of

2) een nieuwe reeks van nummeringen beginnen voor alle toekomstige creditnota's en de reeks beginnen met bijvoorbeeld 'credit_01_12' respectievelijk 'credit_02_14 en daarna 'credit_03_99'

 

maar optie 1 is het eenvoudigst.

Rulkens Financieel Management >> Rutger Rulkens >> ondernemersadviseur

06-418 86 137

Link naar reactie
  • 0

Ik zou toch een credit-nota maken. Daar zal het bedrijf in kwestie waarschijnlijk ook om vragen. Hoe dan ook is het maken van een credit-nota wel een vereiste. Als je een factuur laat vervallen en niet inboekt, dan heb je in de boekhouding ook een "gat" zitten van een ontbrekende nummer. Met een credit-nota die een nieuw nummer heeft, is dat probleem er ook niet.

 

ik heb geen "gat" met een ontbrekend nummer, ik zet op de factuur "vervallen" en houd die in de boekhouding

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.