• 0

Prijs baseren op prijsspider?

Hoi allen,

Ik heb deze vraag ook op een ander forum gesteld, maar daar willen ze me niet verder helpen omdat ze bang zijn dat hun eigen marge hierdoor verwaterd. (enigszins begrijpelijk.)

Hopelijk zijn er mensen op dit forum actief die behulpzamer zijn.

 

Ik zit te eraan te denken een webshop te beginnen. Nog geen ondernemingsplan e.d. dus is bepaald neit vergevorderd.

Voordat ik daaraan ga beginnen heb ik een aantal oriënterende vragen.

Is het mogelijk de prijs van alle producten afhankelijk te maken van de prijs van een andere aanbieder? En daar bijvoorbeeld een X percentage boven of onder te gaan zitten? Ik heb weleens iets gelezen over prijs spiders maar krijg de indruk dat die niet jouw eigen verkoopprijs kunnen veranderen.

 

Wie geeft me een duwtje in de goede richting? Een zoekterm voor google zou me al helpen, kom er zelf niet op.

 

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi,

 

Er is een hele betaalbare tool onderweg. Hij is nu in beta maar zal binnen een maand actief zijn. Check. [/url] voor de detais. We hebben een gratis Magento extensie waarmee je in je Magento webwinkel de prijzen van de concurrenten kunt zien én eventueel geautomatiseerd kun je je eigen prjzen automatisch aanpassen.

 

Het is ook mogelijk voor andere webwinkels hetzelfde te doen. Je moet dan zelf iets maken. Je kunt dan tegen de API praten voor je informatie.

 

Als je meer info wilt: info@spammertje

 

 

modedit:zucht!, waarom is het toch zo lastig om huisregels te lezen?

Heimen

cloudmotion BV

http://www.cloudmotion.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de afgelopen tijd ook nog een paar keer gezocht naar prijzen spider software maar vind dat momenteel eenvoudigweg gewoon te duur. zeker aangezien ik ruim 3000 producten in mijn systeem heb staan en dat nog flink hoger zal worden.

 

Overigens wordt vaak als argument om dit niet te gebruiken aangegeven dat als een concurent dezelfde software gebruikt je steeds automatisch je prijs blijft verlagen tot deze 0 euro is.

 

Maar dat is natuurlijk onzin, een beetje fatsoenlijke software zal rekening houden met de inkoop prijs van het product en een minimale marge die je op zo een product wil maken.

Link naar reactie
  • 0

een beetje fatsoenlijke software zal rekening houden met de inkoop prijs van het product en een minimale marge die je op zo een product wil maken.

Maar ook in dat geval verdien je dus het absolute minimum dat je jezelf hebt gesteld, terwijl het heel goed zou kunnen dat het grootste deel van je klanten bereid is om meer te betalen. En als je echt op prijs wilt concurreren, dan heb je die spider ook niet nodig, want dan kun je net zo goed de prijs meteen op dat absolute minimum dat je jezelf gesteld hebt stellen - a: daar ga je toch op uitkomen en b: zo'n spider werkt vast ook niet perfect.

 

Maar goed, ik wil dan ook niet "minder betalen dan bij de concurrent", maar ofwel gewoon de laagst mogelijke prijs, ofwel de beste prijs-kwaliteitverhouding (c.q. de gewenste kwaliteit).

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

die spider software heb je alsnog nodig, in elkgeval in wat ik wil bereiken, namelijk op de site ook een overzicht tonen van concurenten die duurder zijn met dat product (en dan dus ook hoeveel duurder die zijn).

 

Dat is in mijn geval eigenlijk nog belangrijker als altijd de laagste prijs aanbieden.

Zijn altijd wel duurdere concurenten te vinden en als je die dan op je site bij het product aangeeft kom je zelf al snel beter over zonder dat je de prijs naar absolute minimum verlaagd.

 

en direct naar absolute minimum verlagen is natuurlijk een optie maar als je dat door software laat doen maak je waarschijnlijk toch nog meer marge omdat je het niet onnodig verlaagd.

 

Daarnaast kan je nog doen zoals BCC waarbij de laagste prijsgarantie een echte wassen neus is doordat (in heeel kleine lettertjes aangegeven) die garantie enkel geld voor winkels in een bepaalde straal om de vestiging heen waar je gekocht hebt en dan ook enkel nog maar voor een paar vooraf geselecteerde concurrenten (waarvan ze weten dat die nooit veel goedkoper als hun zullen worden)

Link naar reactie
  • 0

Mag dat eigenlijk wel, concurrenten noemen waar het product duurder is? Vergelijkende reclame is in beginsel niet verboden, maar als je selectief alleen duurdere concurrenten laat zien (terwijl er wel goedkopere zijn) dan lijkt me dat al snel als misleidend te bestempelen.

ik heb daar eerlijk gezegd zelf geen onderzoek naar gedaan maar zie regelmatig vergelijkende reclames waarbij een duurdere concurrent (of meerdere genoemd worden).

 

Zou pas misleidend zijn als ik me de goedkoopste op internet zou noemen maar naar mijn idee niet als ik een lijstje weergeef met concurrenten waar het product duurder is zolang ik maar niet beweer dat het nergens goedkoper is.

Link naar reactie
  • 0

Daar zit ook wat in, al denk ik dat het wel een hellend vlak is.

 

Als je het helemaal bont wilt maken kun je natuurlijk zelf een 2e winkel opzetten waar alles 20% duurder is dan in de eerste, en die vervolgens in zo'n vergelijking meenemen. Ethisch nogal dubieus, maar zolang die 2e winkel daadwerkelijk levert voor de vermelde prijs vermoed ik dat er juridisch weinig tussen te krijgen is ;)

Link naar reactie
  • 0

Er wrodt hier over maatwerk gepraat, toch bestaan de oplossingen kant-en-klaar. Daar zijn meerdere aanbieders voor. Bij één van die aanbieders ben ik werkzaam, maar ik hoop dat dit niet als SPAM wordt gezien, omdat dit toch een kant-en-klaar antwoord op de vraag van de TS is. Via Google zullen meer mensen met die vraag zitten...

 

Internationaal:

http://www.repricerexpress.com/

http://www.wisepricer.com/

 

Nationaal:

http://www.prijzenspider.nl/

http://www.pricemotion.nl

 

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.