• 0

Ontwerpen van herenringen

Beste mensen,

 

Ik ben sinds kort bezig met het ontwerpen van mannen ringen. Nu ben ik op het punt gekomen dat ik samples wil laten maken. Daarmee wil ik marktonderzoek gaan doen.

 

Ik zit alleen te denken hoe ik dit moet aanpakken....moet ik hiermee naar een juwelier of direct naar een goud/zilversmid? En hoe moet je de ontwerpen presenteren, doe je dat met een schets of moet er een 3d tekening gemaakt worden?

 

Kan iemand mij adviseren hoe ik dit aan moet pakken, alle info is welkom :)

 

Bedankt voor jullie tijd

 

Groet

Serge

www.onroxx.nl | Heren accessoires - beads & leather by onroxx

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ten eerste zou ik het geen mannen ringen noemen maar herenringen.

 

Waarom wil je een marktonderzoek doen? Zodra je de samples toont, kan elke edelsmid jouw ontwerp stelen. Toch?

 

Als je ervan overtuigd bent dat jouw ontwerpen goed zijn, zou ik de ringen gewoon laten maken en verkopen.

Ik geloof niet dat Rembrandt destijds is begonnen met een marktonderzoek.

Link naar reactie
  • 0

Simon, ik heb al enkele juweliers gesproken over de vraag naar herenringen....en hun antwoord was dat er bijna geen vraag naar is. Is een moeilijke positie om mee te beginnen.

Alleen ik denk dat de vraag klein is omdat de aanbod zo slecht is. Dus ik dacht eerst eventjes kijken wat mensen van mijn ontwerpen vinden en wellicht de eerste bestellingen kan plaatsen...maar jij denkt daar anders over?

 

Ik snap alleen 1 ding niet...je zegt dat de zilversmid mijn samples kan stelen en dat ik beter ringen kan laten maken en verkopen. Komt het toch op hetzelfde neer...als ik mijn ringen laat maken (door een zilversmid), kan hij/zij ze altijd stelen. Of begrijp ik je niet goed?

 

Bedankt voor je reactie iig

www.onroxx.nl | Heren accessoires - beads & leather by onroxx

Link naar reactie
  • 0

Leuk, de klassieke benadering van vraag en aanbod. Of het gaat lopen kan denk ik niemand beantwoorden voor je, dat zal je zelf het beste kunnen inschatten. Op welke manier wil je het aan de man brengen eigenlijk, via het web of via de traditionele juwelier? Waar je absoluut gelijk in hebt is dat het aanbod van herenringen droevig is en dat wat mij betreft het assortiment flink uitgebreid kan worden. Maar dat is puur persoonlijk en daar heb je niet zoveel aan.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik wil de vraag zelf creëren!

Nee ik ga niet via de juweliers spelen...ten minste niet in het begin. De bedoeling is eigenlijk om heel klein en langzaam te beginnen. Ik zal eerst mijn directe omgeving op de hoogte brengen van mijn product, familie, kennis, vrienden. Daar zitten paar BN'ers tussen die weer op hun beurt meer publiciteit kunnen gaan genereren (uiteraard als ze het willen dragen ;) )

Mocht het aanslaan, zijn er genoeg mogelijkheden lijkt mij.

 

 

 

www.onroxx.nl | Heren accessoires - beads & leather by onroxx

Link naar reactie
  • 0

als ik mijn ringen laat maken (door een zilversmid), kan hij/zij ze altijd stelen:

Klopt, in principe.

Als je een sample laat zien, kan de smid je bedanken voor de moeite en daarna zelf met het ontwerp aan de haal gaan.

Als je een smid opdracht geeft, zal hij minder geneigd zijn jou als klant te bedonderen. En gaat hij toch met je ontwerp aan de haal, dan heb je alle bewijs van diefstal.

 

Op zich zouden je herenringen een gat in de markt kunnen zijn, denk ik! Ik neem aan dat de kwaliteit van het aanbod op internet niet zo goed is (Google geeft 50.000 hits)?

 

Link naar reactie
  • 0

Tja als je zo redeneert...bij schoenen geeft google 44 miljoen hits en toch worden er dagelijks nieuwe ontworpen. Waar het mij om gaat is dat de aanbod (druk maar op afbeeldingen bij google) zodanig saai is en homogeen dat ik daar verandering in wil brengen. Ik ben al 2 jaar opzoek naar een ring voor mijzelf en tot op heden niets kunnen vinden. Dus ik wil mijn eigen smaak van ringen op de markt gooien en dan zie ik wel of het iets wordt.

www.onroxx.nl | Heren accessoires - beads & leather by onroxx

Link naar reactie
  • 1

I think you might be onto something....

 

http://www.businessweek.com/magazine/content/11_13/b4221031152832.htm

 

http://jewelrynewsnetwork.blogspot.com/2011/09/report-tracks-dramatic-changes-in-us.html

 

http://www.huffingtonpost.co.uk/2011/12/05/rise-in-demand-for-mangagement-rings-for-men_n_1123209.html

 

Hoe je het aanpakt hangt er helemaal vanaf.....een groothandel of het exclusief en uniek houden.

 

In de jaren '90 in de VS heb ik, samen met twee kennissen, wat handel gedaan in zegel ringen -- het gebeurde omdat ik zelf een bepaalde model wou hebben als aandenken van het afronden van mijn rechtenstudie en het was in een damesmodel niet verkrijgbaar. Ik ben zo'n dappere 154 cm op een lange dag, hoor, en op mijn handje zag de standaard model echt niet uit.

 

Dan maar laten maken, wat leidde op een ontwerp door mijn kamergenoot (die kunstenaar was en is) en na een conversatie met het juwelier ging het groeien. Ik werd er niet rijk van maar het heeft de huur wel betaald in die tijd, niet slecht voor een studente met een hobbybedrijf voor de lol. Wij hebben besloten om het helemaal exclusief aan te pakken en de zegels uniek te houden; de ring zelf werd pas gemaakt na wat gesprek over het ontwerp, materialen, en je weet wel, een koekje bij de thee. Het is een kwestie van balans; je moet aandacht bieden aan deze segment maar dan mag je niet lastig vallen. Het was zowel een ervaring als een sieraad en het ervaring moet leuk blijven.

 

Wij hebben het ook uitgebreid op manchet-knopen en dergelijke, maar alleen met zegels. Wij leverde ze aan met een stuk was erbij, waant allemaal moeten ze ook in principe als zegel te gebruiken moeten zijn. Zoiets raad ik je ook aan -- niet per se zegels, maar ik bedoel dat je het authentiek kan houden door bewust en zeker aan te tonen dat je niet alles voor iedereen kan of wil regelen. Relaties met andere diensten en producten voor hetzelfde segment zijn nooit verkeerd, wij hebben ook aangeraden (bijvoorbeeld) leveranciers van vulpennen en luxe papierwaren -- dat was allemaal de mode toen voor onze segment.

 

Er zijn er natuurlijk andere benaderingen mogelijk; en ik zou er goed overnadenken -- je moet er voor een kiezen die bij jouw en je doelgroep past, en dat was toen de jaren '90 in de VS, Greed was Good en dergelijke. Begin maar bij je doelgroep, hun interesses en zorgen en gedachten, blijf er lekker dichtbij, en het komt toch goed.

 

Ik begrijp dat nu is het ook de mode om herenringen van niet-traditioneel materialen te ontwerpen -- keramiek ringen, carbon fiber, titanium, tungsten, cobalt.

 

Met een 3-D printer om de...argh, mijn nederlands is helemaal op, wat is "casting model"? een mal? In ieder geval, dat te laten maken, de mogelijkheden zijn enorm. Maar de doelgroep is klein, dus daarmee zou ik zelf beginnen.

 

 

Grappig, deze draad, ik had die ring nog vandaag aan en zat er over na te denken. :-)

Snel en eenvoudig bedrijfshuisvesting, waar de ruimte aan je werk past, en niet andersom. Wij zijn aan het delen. En het is geweldig. http://www.registratie-adres.nl

 

Een professioneel, verwelkomen coworking gemeenschap Treat it like your own. It is. http://www.kamer52.nl

Link naar reactie
  • 0

Jeannine what a great story :D

 

Heel erg bedankt voor je bericht. Jou verleden met ringen maakt het alleen maar interessanter om te lezen.

Wat ik van plan ben met de ringen hou ik eventje geheim, maar wat ik kan zeggen is dat het om bijzondere ringen gaat met een verhaal. De ontwerpen moeten nog concreet worden, maar de gehele concept eromheen is wel bijzonder vind ik. En wat jij ook aangeeft over het samenwerken met andere productgroepen staat zeker op mijn lijst.

 

Bedankt voor je tip over beginnen met de doelgroep.....das is goed advies, aangezien het in eerste instantie om een kleine groep gaat moet ik wel ongeveer weten wat ze willen en verwachten. Dus daar zal ik wel wat uurtje aan onderzoek in kwijt zijn.

 

Casting model is inderdaad een mal :)

 

En als laatste bedankt voor je links. Ik zal ze allemaal lezen.

 

Groetjes

Serge

 

 

 

www.onroxx.nl | Heren accessoires - beads & leather by onroxx

Link naar reactie
  • 0

ik heb volgende week een afspraak met een zilversmid. We gaan de kosten van mijn ontwerp bespreken. Daarnaast ga ik met hem praten over een samenwerkingsverband.

Wat mij opviel bij alle gesprekken met smeden is dat zij niet zitten te wachten op productiewerk. Ze willen vaak in beperkte oplages produceren en willen niet vast zitten aan een contract.

 

Wat zou een logische volgende stap zijn als de productie omhoog moet?

 

Moet je dan al gaan denken aan een investering in je eigen smederij? of zijn er fabrikanten die b2b leveren?

 

Heeft iemand enig idee hoe je dan verder moet?

 

Groet

www.onroxx.nl | Heren accessoires - beads & leather by onroxx

Link naar reactie
  • 0

Misschien wel internationaal inkopen? Ontwerpen aanpassen op goedkope handmatige of seriële productie? Wat denk je zelf?

 

Wat voor kostprijs en serieomvang streef je op termijn als ondernemer bijvoorbeeld na? Wat maakt jouw ringen daarbij beter dan ander aanbod?

 

Voor wat betreft het laten maken van samples hangt het ongetwijfeld van zilversmid en jouw ontwerp af of deze met 2D of 3D-tekeningen aan de slag wil en kan. Volstaan renderings niet voor het doen van marktonderzoek? Veel hangt denk ik af van je budget en doelstellingen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Ik koop mijn ringen bij een juwelier/edelsmid om de hoek. Dat is een getalenteerde ontwerper die zijn eigen ideeuen kan uitvoeren. Ik heb hem weleens gevraagd of hij niet zijn naam aan een collectie wil lenen die in retail verkocht wordt. Hij vertelde dat hij ooit zo begonnen was, maar dat het gedoe en de verdiensten van grootschalig verkopen niet opwegen tegen de vrijheid en de verdiensten van kleinschalige handel.

 

Volgens mij zit je met kleine series en groei op basis van buzz op het juiste pad.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Highio mijn unique selling points zijn in mijn hoofd al enigszins gevormd. Dit zal uiteraard binnenkort op papier komen te staan. De doelgroep is door mij te omschrijven. Dus in grove lijnen heb ik ook de strategische richting bepaald. Op dit moment is het voor mij heel belangrijk om enkele samples te hebben voor de marktonderzoek. Rendering kan opzich wel een oplossing zijn, hoorde dat er een nieuw software is voor sieraden design Matrix 3D....dus hier zal ik nog wel even over na denken.

 

TwaBla, ik kan me goed voorstellen dat een edelsmid graag de vrijheid en de ruimte wil hebben om zijn ideeën vorm te geven.

Bij mij speelt dat natuurlijk geen rol, omdat ik niet zelf de sieraden ga produceren...ik probeer alleen mijn idee op de markt te brengen en winstmaximalisatie is mijn primaire doel. Ik wil mij dan ook vooral richten op de verkoop, merkbekendheid, imago en op het moment dat de vraag zal gaan stijgen wil ik natuurlijk onmiddellijk mijn productie kunnen verhogen. Als dat dus niet meer via een edelsmid kan zie ik maar 1 mogelijkheid, namelijk productie in eigen beheer nemen. Dus mechanisering!

 

of is dit niet haalbaar?

 

Bedankt iig voor jullie reacties!

www.onroxx.nl | Heren accessoires - beads & leather by onroxx

Link naar reactie
  • 0

Ondertussen heb ik twee samples besteld van mijn ontwerp. Ik vraag me alleen het volgende af: op dit moment ben ik nog niet ingeschreven bij kvk. Kan ik de kosten die ik nu maak voor de samples later als bedrijfskosten noteren of moet ik me nu eerst gaan inschrijven voordat ik de factuur betaal?

 

 

www.onroxx.nl | Heren accessoires - beads & leather by onroxx

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.