• 0

Wat vinden jullie van mijn site Fastfoodaanbod

Omschrijving van je concept:

Fastfoodaanbod is een platform waarbinnen horeca ondernemingen zich simpel en gratis kunnen registreren en presenteren.

 

Het is geen beoordelingssite, maar een site waar de onderneming zich kan tonen aan het publiek zonder ervoor te hoeven te betalen of een website te creeëren.

Tevens bestaat er ook de mogelijkheid om (evt geheel anoniem) een zaak te koop te zetten.

De De derde mogelijkheid is om speciale aanbiedingen via dit platform naar buiten te brengen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De site heb ik laten maken, met de mogelijkheid om snel te registreren.

Publicatie vereist goedkeuring.

 

Ik volg redelijk actief de fastfoodwereld en aan de hand van enkele observaties denk ik dat dit platform best een hulpmiddel kan geven. Om via social media je als horeca onderneming te profileren is best lastig en veelal zijn er vele aanbieders die voor geld het ei van Columbus aanbieden.

Ik heb niet het idee dat dit het ei van Columbus is, maar het is in ieder geval een extra mogelijkheid.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Horeca ondernemers meer naamsbekendheid te geven.

Horeca ondernemers een groter publiek te geven mede middels extra acties.

 

Het is de bedoeling dat klanten per stad de aanbieders (en aanbiedingen) kunnen bekijken en zich daardoor kan laten leiden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De website is tweeledig, wat op zich wel weer lastig is.

Enerzijds geheel gericht op de klanten van de horeca bedrijven, maar tevens ook gericht de ondernemers en eventuele potentiële ondernemers.

 

Er zitten geen kosten aan vast. Mogelijk dat er ooit eens advertenties op komen, echter de registraties van de (te koop staande) horeca bedrijven zal gratis blijven.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Higherlevel is een ondernemersforum, dus ik hoop feedback te krijgen van ondernemers om de site optimaal te maken. Feedback van specialisten om de site te verbeteren. Feedback van horeca ondernemers met betrekking tot aanvullende eisen/wensen.

 

[Mod edit: titel aangepast op verzoek TS]

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik deel in iederegeval je punt omtrent bestaande beoordelingssites... die zijn nu deels in de UK (tripadvisors) ook op hun vingers getikt... en volgens mij ook helemaal terecht ! Vandaag poste ik op Linkdin het volgende;

 

just because I'm not interessted in no-name reviews... I don't care that some people adore MacDonalds... How do you can compare fastfood versus firtsclass cooking in the same rating system? Can you rank a cantine and slowfood a restaurant in once... You can see what will happen, the cantine is better ranked than the acclaimed restaurant... web2.0 is not always the best.. Thats why .... met een link naar een website van mij. Een site waar wel restaurants staan maar ook echt door ons bezocht!

 

Vorige week poste ik dit op mijn prive Facebook (met de link over Tripadvisor)

 

en dit zeg ik al jaren, veel beoordelingssites zijn (zeker bij slecht gebruik) waardeloos en nu ook quasi officieel kwakzalverij en ik ga nu geen reclame maken voor die andere... maar is wel een motivatie om die naar stap 2 te brengen, http://www.bbc.co.uk/news/technology-16823012

 

Met familie in de bovenkant van de restaurant 'markt' hoor ik dagelijks de commentaren op de vrijheid van mensen die er niet eens zijn geweest...

 

Suc6!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

De vermenging van de drie functies maakt dit een erg lastige site. Met de zaken die direct in het oog springen ("overzicht fastfoodbedrijven te koop" en "uw fastfoodbedrijf aanmelden") krijg ik in eerste instantie de indruk dat het puur een site is voor te koop staande bedrijven. De zoekfunctie "In welke regio ..." lees ik vervolgens ook vanuit die optiek. En ook uit de tekst rechts krijg ik niet echt het gevoel dat ik hier als consument kan zoeken naar een snackbar.

 

Ik zou de site dus duidelijker inrichten naar bezoeker:

 

1) Trek in een snack? Vind hier alle fastfood-zaken in uw woonplaats!

2) Alle fastfood-aanbiedingen in één oogopslag!

3) Fastfood-ondernemer worden? Kijk hier welke bedrijven te koop staan!

 

Dan nog wat details:

 

- je ondertitel "Bekijk hier de fastfoodaanbieders" nodigt uit om erop te klikken om fastfoodaanbieders te bekijken, maar het is gewoon een link naar je homepage; verwarrend ...

 

- wat is de bedoeling van "categorieën"? als ik daar een keuze maak, met tussen haakjes naar ik aanneem het aantal resultaten dat ik kan verwachten, krijg ik altijd 0 resultaten?

 

- een categorie die begint met "Registreer ..." voelt onlogisch

 

- zijn de buttons "Registreren" en "Inloggen" alleen voor eigenaren en verkopers en zo ja, waarom staan ze dan op die plek in je tekst?

 

- je hebt hier en daar nog aardig wat Engels staan

Link naar reactie
  • 0

Beste John,

 

Bedankt voor de uitzetting. Zojuist mijn eerste reus gegeven, ten eerste omdat ik vind dat je wel een reus mag geven als je goed geholpen wordt. Ten tweede omdat ik het bijzonder knap vind dat jij telkens maar weer reageert op deze topics.

 

De vermenging van de drie functies maakt dit een erg lastige site. Met de zaken die direct in het oog springen ("overzicht fastfoodbedrijven te koop" en "uw fastfoodbedrijf aanmelden") krijg ik in eerste instantie de indruk dat het puur een site is voor te koop staande bedrijven. De zoekfunctie "In welke regio ..." lees ik vervolgens ook vanuit die optiek. En ook uit de tekst rechts krijg ik niet echt het gevoel dat ik hier als consument kan zoeken naar een snackbar.

 

Ik heb getracht om de menu iets duidelijker te maken.

De tekst aan de rechterkant heb ik nog niet kunnen vinden waar ik dat kan aanpassen.

 

 

- je ondertitel "Bekijk hier de fastfoodaanbieders" nodigt uit om erop te klikken om fastfoodaanbieders te bekijken, maar het is gewoon een link naar je homepage; verwarrend ...

 

Dit verwijst denk ik naar een afbeelding (site omschrijving aanpassen had namelijk geen effect).

 

 

- wat is de bedoeling van "categorieën"? als ik daar een keuze maak, met tussen haakjes naar ik aanneem het aantal resultaten dat ik kan verwachten, krijg ik altijd 0 resultaten?

 

Klopt, het blijkt noodzakelijk te zijn om iets in te vullen waar nu staat "Waar of welk fastfoodzaak zoekt u?" Een categorie selecteren beperkt de resultaten wel.

 

- een categorie die begint met "Registreer ..." voelt onlogisch

 

Aangepast

 

- zijn de buttons "Registreren" en "Inloggen" alleen voor eigenaren en verkopers en zo ja, waarom staan ze dan op die plek in je tekst?

In principe ja, degene die iets willen posten op de site dienen in te loggen

 

 

- je hebt hier en daar nog aardig wat Engels staan

 

Ik heb erg mijn best gedaan om dit zoveel mogelijk aan te passen

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 1

Zal het verstandiger zijn om een tweedeling in de site te maken?

Ik zou eerder denken aan twee verschillende sites. Het zijn namelijk twee totaal verschillende doelgroepen.

 

Bedenk vervolgens per site wat je ermee wilt bereiken. Welk probleem los je op? In mijn woonplaats ken ik het aanbod op het gebied van fastfood inmiddels wel en de folders met de aanbiedingen komen regelmatig in de brievenbus, dus daar heb ik geen website voor nodig. Bovendien kan ik de meeste lokale fastfoodondernemers al vinden via hun eigen website, via verzamelsites of soortgelijke platforms. En als ik naar een andere plaats moet is het idee van "fast" verdwenen.

 

Richt je je bijvoorbeeld op de tourist? En zo ja, kan ik jouw site dan via een mobieltje gebruiken? Of richt je je op specifieke vragen, zoals "waar kan ik op maandagavond om 23.15 uur in Almelo nog een portie shoarma krijgen?". Als je die bezoeker wilt bedienen, dan dien je daar je zoekfunctie op in te richten.

 

Dergelijke vragen kun je je ook stellen voor het andere deel. Voor het te koop zetten van horecapanden bestaan al diverse andere websites, dus wat ga jij aan functionaliteit of aantrekkingskracht toevoegen, zodat iedereen op jouw site wil staan?

Link naar reactie
  • 0

Om te beginnen sluit ik me tot 2 keer aan toe bij het commentaar van John, deze site vervult rollen die sterk uiteenlopen. Zo sterk, dat ook ik me serieus afvraag of deze wel verenigbaar zijn in de gekozen opzet.

 

De site straalt nu uit: "koop of verkoop hier uw fastfood restaurant". De focus ligt op de bedrijfspanden. Maar je richt ook op de consument. Volgens je eigen intro zijn consumenten je belangrijkste doelgroep. Je wilt immers met deze site bereiken dat fastfood restaurantondernemers vanaf 1 website zich kunnen presenteren aan de hongerigen. Dat ze mensen leuke aanbiedingen kunnen doen. Promotie en verkoop. Die boodschap komt nu niet over. Een belangrijke oorzaak hier van is - vind ik - dat je nergens visueel inspeelt op het zoekmotief van de hongerige bezoeker. Nergens krijg ik duidelijk de indruk dat het hier om eten gaat! Ik zie alleen maar droge opsommingen met bedrijven, kan ik hier echt eten bestellen? Prikkel mij met voedsel, laat het kwijl in mijn mond lopen en toon me de aanbiedingen van de fast food restaurants in mijn plaats. Speel in op mijn primaire motief om deze site te bezoeken.

 

Ik snap ook de keuze voor selecties op provincieniveau niet zo goed. Voor een ondernemer is het misschien wel oké, voor een klant lijkt het me te grofmazig. Ik zou hierbij voor plaats gaan. De essentie van fast food is het woord fast. Wil ik 40 minuten rijden voor een pizza in een andere stad? Ik betwijfel het.

 

Overigens vind ik de inzet van social media wel een tikkie over de top en soms zelfs verwarrend. Twitter wordt 4 keer genoemd / getoond.

Ook het inloggen is wat onduidelijk. Ik kan gewoon inloggen en inloggen via mijn social media ID. 2x inloggen maar wel met heel verschillende doelen. Verwarrend... Ik zou het inloggen met social media anders inzetten. Als consumenten inloggen op basis van hun social media profiel, dan heb je meteen (of vaak) geografische informatie. Sluit hier op aan en toon direct de aanbiedingen of zaken in mijn nabijheid... Zo biedt je meerwaarde aan zowel de consument als ook de deelnemende restaurants.

 

Resume: zoals de site nu is denk ik niet dat ie voor je gaat werken. Splitsen is een optie waarbij je zakelijke poot moet concurreren met bestaande websites, makelaars, etc. Ik zie dan ook meer potentie in een site waar fastfood liefhebbers allerlei aanbiedingen van fastfood restaurants kunnen bekijken en kunnen zoeken op een restaurant van keuze. Met geo-tagging, profielen en cookies kun je het zoekproces waarschijnlijk aanzienlijk personaliseren en versnellen. Heb je eenmaal de wind in de zeilen, bezoekers en deelnemende restaurants, dan kun je misschien geld per inschrijving gaan vragen om je kosten af te dekken. Maar goed, dat betekent dat je terug moet naar de tekentafel en daar had je waarschijnlijk niet op gerekend noch zin in...

 

Succes,

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.