Nieuwe naam voor ons bedrijf

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig een nieuw bedrijf te starten. Het bedrijf ontwikkelt en verkoopt verpakkingsmachines voor supermarkten (retail). De machine verpakt volautomatisch de 100 gram vleeswaren die in de vitrine liggen in een folie. Indruk krijg je op www.greyliner.nl

Ik ben druk bezig namen te verzinnen voor de nieuwe onderneming.

Kenmerken van de machines:

- innovatieve technologie

- zeer fraaie vormgeving

- topkwaliteit.

 

Ik heb inmiddels de volgende namen:

packtail

packtale

smartpack

bagpack

retpack

 

Heeft iemand nog leuke suggesties?

 

Ondernemer en Leancoach. Begin vandaag nog met Lean en krijg rust, regelmaat en resultaat!

Link naar reactie

ik zoek even waarop je je profileert. innovatie lijkt mij iets tijdelijks (?), vormgeving minder belangrijk in die markt (?) dus het moet de kwaliteit zijn. snelheid en accuratesse vallen daar onder neem ik aan.

 

een paar suggesties:

quafoil of q-foil, q-pack

superpack of -foil

fastfoil (leuke alliteratie) of -pack

infoil of innofoil

newfoil of -pack

packit of foilit

 

 

 

 

Link naar reactie

we profileren ons als "when cost of ownership counts"

of te wel focus op kosten in de hele keten van ontstaan tot en met ontwikkeling.

verder is in de machinebouw vormgeving nauwelijks aanwezig dus dat is onderscheidend. Waarom iets lelijks kopen als je voor hetzelfde geld design kan kopen.

Verder willen we de "mercedes"onder de verpakkingsmachines zijn.

Packit vind ik wel gaaf.

 

Nog meer brainwaves?

Ondernemer en Leancoach. Begin vandaag nog met Lean en krijg rust, regelmaat en resultaat!

Link naar reactie

Pack 'N Foil

Wrap & Pack

Pack Master

OptiPack

The Packing Crew

Pro Packing

Fleisch Meister (gericht op het vlees)

 

Maar misschien is het ook verstandig om naar namen te kijken zonder "pack" of "foil" te kijken, aangezien je de mercedes onder de verpakkers wilt zijn.

Ik vind "pack" en "foil" dan een beetje goedkoop staan.

 

 

 

 

Link naar reactie

Je bedrijf maakt die machines, maar ik de namen die voorbij komen meer geschikt voor een machine dan voor een bedrijf. Waarom zou je bedrijfsnaam een directe link moeten zijn naar de machine(s).

 

Als je meer activiteiten gaat doen past je naam ook weer niet dus ik zou toch wat algemenere naam zoeken.

 

Je moet er toch niet aan denken dat Philips Lamp als naam had, Mercedes de naam voertuig etc etc.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie

Je bedrijf maakt die machines, maar ik de namen die voorbij komen meer geschikt voor een machine dan voor een bedrijf. Waarom zou je bedrijfsnaam een directe link moeten zijn naar de machine(s).

 

Als je meer activiteiten gaat doen past je naam ook weer niet dus ik zou toch wat algemenere naam zoeken.

 

Een goed idee, maar je moet je bij de ontwikkeling van een eerste product ook weer niet teveel vastleggen op het streven om meerdere producten te gaan ontwikkelen. Probeer eerst maar eens het eerste product te verkopen.

 

Je moet er toch niet aan denken dat Philips Lamp als naam had, Mercedes de naam voertuig etc etc.

 

Slecht voorbeeld. Ik zou liever Unilever als voorbeeld willen aanhalen. Dat bedrijf heeft een paar honderd unieke merknamen (Unox, Remia, etc).

Link naar reactie

Fastfoil is absoluut goed. Inderdaad vanwege de alliteratie. Daarnaast is het goed te onthouden en schrijf je het vrijwel automatisch correct. 12Pack daarentegen is een beetje popijopi. Niet doen. Veel misverstanden over schrijfwijze en gewoon te 'gemakkelijk' gevonden. Alla 12Move.nl, 12Create.nl en ga zo maar door.

 

Kortom ik ga voor Fastfoil. Het logo kan snelheid, beweging en een slingerbeweging bevatten.

 

Have fun ... Alot

Amadeos, inspireert ...

 

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Remo Natali

PS: http://www.penprinter.nl

PPS: http://www.3ddirect.nl

Link naar reactie

wrapomat



 

wrobot

 

Rowbot is ook wel aardig, maar wrobot maakt het mogelijk om wrap it with wrobot te laten allitereren. Je zou het product bovendien wrobot kunnen noemen, en het bedrijf wrobotics, rekening houdend met volgende producten. Er is nog volop domeinruimte, maar de merkregistraties heb ik nie gesjekt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.