• 0

Hulp bij lancering nieuwe machine

Beste mensen

Ik zit al jaren met een een idee in mijn hoofd voor een nieuw soort machine.

Velen pogingen heb ik al gedaan om het idee verder te kunnen ontwikkelen maar moet concluderen dat het niet mijn sterkste punt is om investeerders mee te krijgen (het komt zelfs niet tot een presentatie) dit komt mede omdat ik bang ben om teveel van het idee prijs te geven omdat het idee niet beschermbaar bleek te zijn tevens blijkt dat ik er niet geschikt voor ben.

Vandaar deze oproep tot hulp.

Mijn idee is ontstaan op bouwplaatsen waar ik al jaren werkzaam ben.

Uit eigen onderzoek blijkt dat als het product eenmaal in de bouwwinkels ligt het met zekerheid op elke bouwplaats minimaal 1keer aanwezig zal zijn.

Het is een verfijning van een meerdaagelijkse bezigheid op elke bouwplaats.

Ik zoek een persoon die mij wil helpen met het lanceren van mijn idee.

Iemand die weet wat er voor nodig is om een product op de markt te kunnen brengen.

Die gene moet weten hoe het er op bouwplaatsen aan toe gaat want mijn idee is eerder afgeschoten door een investeerder die zij dat het al bestond maar als hij een beetje verstand van de bouw had gehad had hij dat nooit geroepen.

Ps op de site staat genoeg info,maar ondanks dat,zal ik het alleen niet redden.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35759-hulp-bij-lancering-nieuwe-machine/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoe duur is de machine?

Kan hij door elk aannemersbedrijf worden gebruikt?

Kun je hem geheel uittekenen en bouwen?

Kun je hem verhuren?

Als je de machine kunt bouwen en voor een redelijke prijs kunt verhuren, kun je neem ik bij aannemersbedrijven langsgaan om een demonstratie te geven.

• 0

mijn idee is eerder afgeschoten door een investeerder die zij dat het al bestond maar als hij een beetje verstand van de bouw had gehad had hij dat nooit geroepen.

Misschien wordt het niet in de bouw in Nederland gebruikt, maar dat betekent niet dat het niet bestaat. De investeerder heeft waarschijnlijk in de octrooidatabases en google gezocht en heeft iets soortgelijks gevonden. Goed nieuws voor jou misschien, want dan hoef je minder tijd aan de ontwikkeling te besteden en kun je gewoon dat idee kopieren en verkopen.

Maar waarom wil je hier mee aan de gang? Een uitvinding op de markt brengen is vaak een goede manier om heel veel geld kwijt te raken. Bezint eer ge begint.

• 0

Hoe duur is de machine? Zal rond de 100 euro liggen

Kan hij door elk aannemersbedrijf worden gebruikt? Jazeker door een ieder die die op een bouwplaats werkzaam is.

Kun je hem geheel uittekenen en bouwen? Geen probleem

Kun je hem verhuren? Niet nodig een ieder zal hem in zijn bezit kunnen hebben

Als je de machine kunt bouwen en voor een redelijke prijs kunt verhuren, kun je neem ik bij aannemersbedrijven langsgaan om een demonstratie te geven. Niet meer relevant en idee kan makkelijk overgenomen worden.

Mijn idee is nieuw en bestaat nog niet kan er helaas niet veel over vertellen maar als bijna iedere bouwvakker,stratenmaker,wegwerker het in zijn bezit zou willen hebben waarom zou ik daar dan niet mee verder gaan.

• 0

Het is moeilijk op een forum te reageren zonder jouw situatie te kennen. Je kunt wachten tot iemand jou een persoonlijk bericht stuurt of andersom (niet naar mij, ik ben een noob), of je hebt, bijvoorbeeld:

technostarters spreekuur

www.novu.nl biedt productontwikkelaars en uitvinders ondersteuning.

Syntens kan adviseren

http://www.bannederland.nl/nl/13/ondernemers.html is een vereniging waar veel nederlandse business angel netwerken bij aangesloten zijn.

www.kvk.nl

https://www.agentschapnl.nl/

• 0

Bedankt voor jouw hulp XIAO ik zal het zeker even doornemen maar ondanks dat zal ik het niet alleen kunnen voortzetten

Doe nogmaals een oproep naar iemand met kennis van de bouw dat is een vereiste om mijn idee opwaarde te kunnen schatten.

Mijn idee is namelijk 2 jaar geleden afgeschoten op verkeerde gronden iemand met geen kennis van de bouw en een bar slechte presentatie van mijzelf waarin ik juist de functionaliteit in de bouw niet benadrukt hebt

• 0

dit komt mede omdat ik bang ben om teveel van het idee prijs te geven omdat het idee niet beschermbaar bleek te zijn tevens

Het is een verfijning van een meerdaagelijkse bezigheid op elke bouwplaats.

Of je ontwikkelt het nog verder uit waardoor het geheel wel beschermd kan worden. :)

En anders kom je in een traject terecht waarin prijs en snelheid bepalend zal zijn voor je resultaat.

Als dan een grote speler mee gaat doen, dan zal deze meer geld hebben voor marketing en dan leg je het ook af,

dat zal een ander ook weten.

• 0

Je hebt het over een machine voor onder de 100 euro.

Bij een machine denk ik al snel iets met een snoer oftewel iets elektrisch.

Gaat het om echt om een machine of heb je het over een stuk gereedschap ?

We hebben hier iemand op het forum die nauwe banden heeft met een toeleverancier van de bouw, ik zal hem even een pm sturen.

• 0

Hallo Wesser,

Ik weet niet wat voor machine het gaat worden maar houdt er wel rekening mee dat de machine aan de veiligheidseisen uit de Machinerichtlijn moet voldoen.

Deze Europese richtlijn stelt eisen aan onder meer:

- het ontwerp;

- de gebruikte materialen;

- de verlichting (indien aanwezig);

- de bediening;

- de beveiliging;

- de gebruiksaanwijzing;

- en het onderhoud van machines.

Bel voor meer informatie over de richtlijn en of je machine onder de richtlijn valt met een marktadviseur CE-markering van Agentschap NL op telefoonnummer 088-6028765.

Met vriendelijke groet,

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

• 0

Het gaat hierbij om een machine wat allerdaagse werkzaamheden op voornamelijk een bouwplaats veel gemakkelijker zou maken.

Ik ben in het verleden al bezig geweest met het probleem hoe te beschermen alleen blijkt dat zeer moeilijk te zijn kan helaas niet hier vertellen waarom omdat ik niet te veel over kan vertellen.

Mijn idee zal waarchijnlijk door de grote concurrenten zoals bijv. bosch,dewalt,makita,enz snel overgenomen kunnen worden.

• 0

Het gaat hierbij om een machine wat allerdaagse werkzaamheden op voornamelijk een bouwplaats veel gemakkelijker zou maken.

Ik ben in het verleden al bezig geweest met het probleem hoe te beschermen alleen blijkt dat zeer moeilijk te zijn kan helaas niet hier vertellen waarom omdat ik niet te veel over kan vertellen.

Mijn idee zal waarchijnlijk door de grote concurrenten zoals bijv. bosch,dewalt,makita,enz snel overgenomen kunnen worden.

Dag Wessser,

Je zal toch een aantal mensen in vertrouwen moeten gaan nemen en meer informatie gaan verschaffen. Stel je vindt hier iemand uit de bouw,die zoek je zeg je,die kan alleen aangeven wat zijn mening is of het bruikbaar is. Dan heb je ook nog mensen nodig die je adviseren in haalbaarheid,kostenberekening,je idee op een juiste manier veilig stellen en noem maar op.

Ik denk dat er hier zeker mensen op het forum zitten die je een PM kan sturen om te sparren over deze optie's zonder dat je bang hoeft te zijn dat je idee direct gepikt wordt. Je zal verbaasd staan hoe bereidwillig ondernemers hier zijn om je uit te nodigen en je een bak koffie te geven en te sparren met je.

Wil alleen maar zeggen dat als je helemaal niets probeert en het alleen maar voor je wilt houden dan komt het product er nooit .

Succes,

Danny

• 0

Het klassieke probleem, een uitvinder die niets los wil laten over zijn vinding omdat hij bang is voor concurrentie.

Ik snap dat ook wel alleen wat verwacht je nu precies van dit forum?

Inhoudelijk hoeven we niet te weten wat voor machine het is maar kun je ons dan tenminste vertellen welk probleem jouw machine oplost.

Andere vragen

Is het een accu machine of werkt deze op 220 volt?

Waar baseer je de prijs van 100 euro op ?

Verder zou je eens kunnen zoeken op het verhaal van Tytacker.

Misschien dat je daar iets van lering uit kunt trekken.

Het verhaal van Herman is m9isschien ook interessant, even zoeken op Tiller op dit forum.

• 0

Je mag mij ook een pm sturen, ervaring genoeg in de bouw en met de genoemde merken en machines.

• 0

Kom eens langs voor een vrijblijvend gesprek. Daar zitten geen kosten aan en je hebt een eerste indicatie of je er bescherming op kunt krijgen. Als beëdigd octrooigemachtigde heb ik een geheimhoudingsplicht zodat je uitvinding in dat opzicht geheim blijft (octrooiadviseurs en dergelijke hebben geen geheimhoudingsplicht).

Of je octrooi gaat aanvragen, en waar je dat doet, moet je uiteraard zelf bepalen. Maar zodra je een octrooiaanvraag hebt, kun je in elk geval vrij over je uitvinding praten.

Stuur maar een e-mail of bel even.

Onze beëdigd Nederlands en Europees octrooigemachtigde verzorgt uw octrooien snel, deskundig en betrouwbaar. Voor een gratis adviesgesprek raadpleeg onze website: www.novopatent.nl

Octrooibureau Novopatent beschermt úw uitvinding

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar