Over een week stop ik als werknemer en begin ik aan het avontuur van DGA.
Ik heb nu een eigen Holding die weer voor 33% (30.000 inleg privé (geleend)) eigenaar is van een werk BV
Het komende jaar zal ik 30.000 aan inkomsten ontvangen voor mijn arbeid voor de werk BV.
Het jaar er op 50.000 (indien financieel mogelijk)
Nu heb ik bij mijn huidige werkgever een bruto bonus opgebouwd van 30.000 Euro.
Deze wil ik zo voordelig mogelijk innen en op een legale manier.
Dit zijn volgens mij de opties: (maar ik hoor het graag als ik iets over het hoofd zie)
- Uit laten betalen als bonus en dan hou ik +/- 21.000 over
- Na mijn ontslag een factuur sturen namens Holding en deze uitkeren als dividend (25% belasting) maar ik verdien "maar" 30.000 en moet volgens de fiscus minimaal 41.000 verdienen dus betaal ik dan over de 11.000 inkomsten belasting en de rest als dividend
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om de 30.000 bonus van mijn werkgever te gebruiken om via mijn holding die in de werk BV te stoppen en dan de 30.000 die ik privé in de werk BV heb gestopt via de holding er dan belastingvrij er uit kan krijgen? Is dit mogelijk en zal de belastingdienst dit accepteren?
Ik hoop dat iemand mij iets meer duidelijkheid kan geven in mijn nieuwe wereld
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dwalevis
Dwalevis
Beste mensen,
Over een week stop ik als werknemer en begin ik aan het avontuur van DGA.
Ik heb nu een eigen Holding die weer voor 33% (30.000 inleg privé (geleend)) eigenaar is van een werk BV
Het komende jaar zal ik 30.000 aan inkomsten ontvangen voor mijn arbeid voor de werk BV.
Het jaar er op 50.000 (indien financieel mogelijk)
Nu heb ik bij mijn huidige werkgever een bruto bonus opgebouwd van 30.000 Euro.
Deze wil ik zo voordelig mogelijk innen en op een legale manier.
Dit zijn volgens mij de opties: (maar ik hoor het graag als ik iets over het hoofd zie)
- Uit laten betalen als bonus en dan hou ik +/- 21.000 over
- Na mijn ontslag een factuur sturen namens Holding en deze uitkeren als dividend (25% belasting) maar ik verdien "maar" 30.000 en moet volgens de fiscus minimaal 41.000 verdienen dus betaal ik dan over de 11.000 inkomsten belasting en de rest als dividend
Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om de 30.000 bonus van mijn werkgever te gebruiken om via mijn holding die in de werk BV te stoppen en dan de 30.000 die ik privé in de werk BV heb gestopt via de holding er dan belastingvrij er uit kan krijgen? Is dit mogelijk en zal de belastingdienst dit accepteren?
Ik hoop dat iemand mij iets meer duidelijkheid kan geven in mijn nieuwe wereld
Dwalevis
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35855-bonus-meenemen-naar-holding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag