• 0

Abonnement automatisch verlengd?

Als je een abonnement neemt op een Brits of Amerikaans vakblad mag je elk jaar opnieuw aangeven of je dat verlengt. In Nederland daarentegen moet je tijdig opzeggen, want verlenging is automatisch. Veel uitgevers doen daarom spannende kennismakingsaanbiedingen. Vaak is daarin sprake van een tijdelijke verzending. Mijn stelling is dat daaruit geen overeenkomst voor onbepaalde termijn kan ontstaan, tenzij daar expliciet op gewezen wordt. De uitgevers en hun incassobureaus zijn het daar niet mee eens. Wie heeft gelijk?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ter aanvulling op de discussie is er nu een website gekomen waar mensen hun abonnementen kunnen bijhouden;

 

www.meldmeter.nl

 

Naar mijn idee gaan daar niet veel mensen van gebruik maken, of vergis ik me nu?

 

http://www.mdweekly.nl/?Y2VpZD00MTIyMCZlaWQ9MTExNyZjaWQ9ODc3MyZlbmc9MTAmYWlkPTM5ODY0Jm1pZD0yNzE5Nw==

 

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Vandaag in Molblog

 

Het is natuurlijk de nachtmerrie van elke uitgever, en ze zullen het me hier ook wel kwalijk nemen dat ik er aandacht aan besteed, maar de site abonnementenopzeggen.nl heeft vorige week een mijlpaal bereikt, toen de 50.000ste opzegbrief van de site werd gedownload.

 

De formule van abonnementenopzeggen.nl is simpel: de site biedt de consument de mogelijkheid gratis online opzegbrieven te downloaden voor ieder abonnement.

 

Volgens eigen zeggen vervijfvoudigde het aantal bezoekers van de site in de laatste 2 maanden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Van de week zag ik ook een PvdA-er een (opnieuw) een lans breken voor een vrijwillige verlenging. Ergens blijf ik erbij dat het voor sommige diensten helemaal niet een handige zaak is.

 

Ik zie het al gebeuren dat het energiebedrijf jaarlijks 2 maanden voor het verstrijken van de abonnementsdatum iedereen schriftelijk moet laten bevestigen het abonnement voort te zetten. Man wat zullen er een hoop mensen zonder stroom komen te zitten. Eens kijken of men het dan nog zo'n goed idee vindt. Dan zijn er vast weer mensen die aangeven liever vooraf te willen tekenen voor "tot wederopzegging"

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.