Ga naar inhoud

Hoe red je de "beste" boekenwinkels van Nederland?

Geplaatst:

Ard-Sc

De Selexyz groep verkeert in zwaar weer.

 

Er zit een enorme tegenstrijdigheid in. Ik ken zelf eigenlijk maar 3 vestigingen van binnen: Groningen, Eindhoven en Maastricht. Maastricht is zelfs zo mooi dat ze bijna entree zouden kunnen vragen. Hoe kan het dat een winkel met zo'n uitstraling dat niet weet om te zetten in voldoende kassatransacties?

 

Oftewel: hoe red je de "beste" boekenwinkel van Nederland?

Featured Replies

Geplaatst:

member123

parkeren en aanverwante zijn zeker een reden waarom het met stenen winkels steeds slechter gaat.

 

Toevallig pas nog een discussie over gehad met een winkelier die er niks van begreep.

Ging niet om boeken maar om electronica maar komt op hetzelfde neer.

 

Ik stelde een vraag over de prijs van ene product waarop winkelier enigzins geiriteerd reageerd dat ik het dan zeker op internet goedkoper gezien heb.

Wat ik dus bevestig.

 

Daarop gaat de winkelier mij proberen te overtuigen waarom ik beter bij hem kan kopen als (goedkoper) op internet. zijn motivering:

 

* op internet kan je product niet goed vooraf bekijken (deels juist, bij dit product ging het echter meer om specificaties als uiterlijk).

 

* als product stuk gaat kan ik als ik bij hem gekocht heb gewoon daar langs brengen, als ik via internet koop moet ik het helemaal naar het postkantoor brengen en opsturen wat veel langer duurt. - mijn reactie: postkantoor zit 5 minuten bij mij vandaan, winkel zit bijna 40 minuten bij me vandaan. en op de vraag of hij het product als het stuk is direct zelf repareerd is het antwoord dat dat niet het geval is maar dat hij het ook naar fabrikant moet sturen. oftewel omslachtig en duurt net zo lang of zelfs langer.

 

* op internet moet je verzendkosten betalen - mijn reactie: dat klopt maar hier ben ik tijd kwijt om langs te komen en betaal je kosten voor parkeren of de bus en dat is hoger als de verzendkosten in een webshop.

 

Toen had ik nog wel wat argumenten over maar toen was de verkoper zo geiriteerd en onvriendelijk dat ik maar gewoon weggegaan ben.

 

Terwijl er ook best redenen kunnen zijn om in een winkel te kopen zoals direct willen hebben en persoonlijke advisering en het willen hebben van een persoonlijk contact met een verkoper.

 

Maar dit was wel een typisch geval van een winkelier die echt geen idee heeft hoe hij met internet moet omgaan en daardoor in de toekomst het steeds moeilijker zal gaan krijgen om daarmee te concureren en het hoofd boven water te houden.

Geplaatst:

henkh

Inderdaad de starre winkelier is aan het eind van zijn houdbaarheidsdatum. Nu het detailhandelslandschap zo snel veranderd zal je als winkelier mee moeten veranderen.

 

 

Zit net een stukje over ontbijten bij Ikea Hema en Intratuin te lezen in de Kampioen. Voor een euro een snelle hap en koffie of thee. Hoewel het voedingscentrum niet enthousiast is is het wel een schot in de roos voor de winkeliers getuige de uitspraak van Ronald Booij keukenmanager bij Ikea in Barendrecht.

 

"Wees eerlijk; voor € 1,00 kun je thuis geen ontbijt op tafel zetten. Maar we blijven wel natuurlijk wel een bedrijf; wil je naar de uitgang, dan voert de route je dwars door de winkel."Hij grijnst: "Precies langs allerlei producten die je gemakkelijk mee kunt nemen."Ronald schat dat in zijn filiaal zo'n 30 procent van de ontbijters aansluitend gaat shoppen.

 

Misschien een idee voor de wat grotere Selexyz boekhandels. ;)

 

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.