Mijn Holding BV draait jaarlijks een bescheiden winst. Bijvoorbeeld 2011: ruim € 10.000 (resultaat uit bedrijfsvoering vóór belastingen) en daar is 20% VPB over betaald. Zo blijft er € 8.000 over voor winstuitkering naar mijn idee.
Echter, Holding neemt deel in een Werk BV en die maakte in 2011 verlies: resultaat deelneming - € 40.000.
Dat maakt het netto resultaat na belastingen van mijn holding: - € 32.000.
Met de Holding wordt dus positief gedraaid en er blijft geld over voor winst echter het negatieve resultaat in de deelneming zorgt voor een negatief netto resultaat in het jaarverslag.
Mag ik nu die € 8.000 (die ook op de rekening staat van de holding, dus geld is er) toch gaan gebruiken om als winst uit te keren aan mijzelf als enige aandeelhouder van mijn holding? Uiteraard met inachtneming van in te houden dividendbelasting.
Dank u wel. Hoop genoeg info te hebben gegeven voor juiste beantwoording.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kans8
kans8
Goedemorgen,
Mijn Holding BV draait jaarlijks een bescheiden winst. Bijvoorbeeld 2011: ruim € 10.000 (resultaat uit bedrijfsvoering vóór belastingen) en daar is 20% VPB over betaald. Zo blijft er € 8.000 over voor winstuitkering naar mijn idee.
Echter, Holding neemt deel in een Werk BV en die maakte in 2011 verlies: resultaat deelneming - € 40.000.
Dat maakt het netto resultaat na belastingen van mijn holding: - € 32.000.
Met de Holding wordt dus positief gedraaid en er blijft geld over voor winst echter het negatieve resultaat in de deelneming zorgt voor een negatief netto resultaat in het jaarverslag.
Mag ik nu die € 8.000 (die ook op de rekening staat van de holding, dus geld is er) toch gaan gebruiken om als winst uit te keren aan mijzelf als enige aandeelhouder van mijn holding? Uiteraard met inachtneming van in te houden dividendbelasting.
Dank u wel. Hoop genoeg info te hebben gegeven voor juiste beantwoording.
Hartelijke groet.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36350-winstuitkering-geoorloofd-janee/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
19 antwoorden op deze vraag