• 0

Welke politieke partij stemmen als ondernemer?

Het overleg in het Catshuis is mislukt. Kans is groot dat de ministers daarom hun ontslag gaan indienen en dat er dus nieuwe verkiezingen plaats zullen vinden. Dat bracht mij aan het denken. Welke partij kan ik nou eigenlijk het beste stemmen?

 

Wat vinden jullie? Welke partij is het meest vriendelijk tov. de ondernemer en waarom? Of moet er toch een nieuwe Ondernemerspartij komen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Ik las al over een voorportaal van de Chinezen, dat zou je dus bereiken met een vrije handelszone. Dan kan de haven van Rotterdam weer de grootste worden. Dat is echt niet zo’n raar idee over China. En ondernemen is ook emigreren, de meeste agrariërs zijn ook al het land uitgejaagd en hebben hun nieuwe kansen in het buitenland gepakt. We hadden vroeger niet voor niets de VOC mentaliteit ;)

 

Als er in de Rotterdamse haven een belastingsvrije zone zou zijn zou dat hopelijk weer industrie aantrekken.

Dit is juist een aardig origineel idee, waar wij hier op Higherlevel wat over kunnen discussieren. Het valt mij op dat hier veel meer originele ideen voorbijkomen op dit forum, waar helaas niemand wat mee doet, of er verder op ingaat. Dat vind ik jammer.

Link naar reactie
  • 0
Het valt mij op dat hier veel meer originele ideen voorbijkomen op dit forum, waar helaas niemand wat mee doet, of er verder op ingaat. Dat vind ik jammer.

 

Ik heb diverse interessante zaken voorbij zien komen waarover goed gediscussieerd kan worden, helaas worden deze punten volledig ondergesneeuwd door o.a. de posts van Altan

Link naar reactie
  • 0

Henkh: volgens mij heb ik in deze discussie gewoon meegediscussieerd. Nadat de "Baas" van higherlevel, de heer Sijtsma, aangaf dat allerlei verhalen over brazilie en turkeije niet echt iets toevoegen aan de discussie, kwam er weer een reactie van svd met allerlei teksten over die landen. Vandaar dat ik reageerde met mijn carpenter-vergelijking. Als je vindt dat ik niet netjes mee discussieer dan mag dat, ik kan het op dit punt dan niet met je eens zijn.

 

Maar je hebt wel een mooie poster van de psp ... ;)

 

(ik heb overigens mijn zegje wel gedaan in dit topic, dus ik zal ook verder niet meer reageren)

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

De politiek is bezig om de bankenbelasting te verhogen. ( Richting de 1 miljard euro ). Dit is volgens mij een goed initiatief. De banken hebben vele mensen arm gemaakt , hogere belastingen voor de banken is een goed plan.

 

http://www.telegraaf.nl/overgeld/11993488/__Bankenbelasting_waarschijnlijk_naar_1_miljard__.html

 

Direct erna lanceert de ING een nieuwe tegenaanval tegen de politiek.

 

zie:

 

http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2012/17/ing-verhoogt-rente-variabele-hypotheken-ook-voor-bestaande-klanten.xml

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0
Note to self; niet over politiek beginnen op ondernemersforum. Word je niet wijzer van.

 

politiek moet kunnen op een forum zeker als het topic gerelateerd is aan de doelgroep. (de ondernemer dus) Maar als snel wordt er van het topic afgeweken en wordt het een verheerlijking van een paar landen waar je normaliter alleen maar naar op vakantie gaat en na 14 dagen weer blij bent dat je jouw koffer weer kunt uitpakken ;)

 

Dat iemand een ander land beter vindt is prima maar het is niet de bedoeling dat dit de rode draad in het opic wordt. :P

 

Jammer want van de (inmiddels 16 pagina's kunnen er onderhand 10 in de prullenbak.

 

Voor mezelf heb ik eigenlijk al besloten om weer terug te keren naar de VVD. D66 is net een jojo omhoog/omlaag maar kan nooit een echte vuist maken.

 

Het zou wellicht beter zijn dat komende verkiezingen gestemd wordt op alleen de grootste partijen. Geeft een helderdere uitslag en voorkomt een hoop gediscusieer. ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Note to self; niet over politiek beginnen op ondernemersforum. Word je niet wijzer van.

 

politiek moet kunnen op een forum zeker als het topic gerelateerd is aan de doelgroep. (de ondernemer dus) Maar als snel wordt er van het topic afgeweken en wordt het een verheerlijking van een paar landen waar je normaliter alleen maar naar op vakantie gaat en na 14 dagen weer blij bent dat je jouw koffer weer kunt uitpakken ;)

 

Dat iemand een ander land beter vindt is prima maar het is niet de bedoeling dat dit de rode draad in het opic wordt. :P

 

Jammer want van de (inmiddels 16 pagina's kunnen er onderhand 10 in de prullenbak.

 

Voor mezelf heb ik eigenlijk al besloten om weer terug te keren naar de VVD. D66 is net een jojo omhoog/omlaag maar kan nooit een echte vuist maken.

 

Het zou wellicht beter zijn dat komende verkiezingen gestemd wordt op alleen de grootste partijen. Geeft een helderdere uitslag en voorkomt een hoop gediscusieer. ;)

 

 

 

Ik geloof er ook wel in dat VVD goeie zaken zal doen in deze crisis. Ik zal daarom zeker weten VVD stemmen. En daarnaast , hoezo verheerlijking? Wat moet je dan doen als ondernemer zijnde , in een land investeren die verlies draait? Ik bedoel , het ziet er momenteel zo slecht uit dat de kans bestaat dat je na 10 jaar weinig tot geen cent meer kunt verdienen in de EU. Ik neem aan dat je brood moet brengen om je kinderen te voeden?

 

Het is gewoon normaal om te zeggen dat China de wereldmacht gaat overnemen met zijn economie die zelfs USA met gemak zal inhalen binnenkort. In zulke landen heb je eenmaal veel kansen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 109 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.