• 0

Welke politieke partij stemmen als ondernemer?

Het overleg in het Catshuis is mislukt. Kans is groot dat de ministers daarom hun ontslag gaan indienen en dat er dus nieuwe verkiezingen plaats zullen vinden. Dat bracht mij aan het denken. Welke partij kan ik nou eigenlijk het beste stemmen?

 

Wat vinden jullie? Welke partij is het meest vriendelijk tov. de ondernemer en waarom? Of moet er toch een nieuwe Ondernemerspartij komen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Een ondernemer stemt VVD natuurlijk...

Als je een paar honderd werknemers hebt of manager/directeur bent van een enorm bedrijf, wel. Naar ik begrepen heb.

 

Verder ben ik trouwens nog niet heel veel wijzer. Heb het topic ook niet heel nauw gevolgd want ik dacht niet dat het zo veel reacties te weeg zou brengen. Zou ik het hele topic door moeten lezen denken jullie?

 

De VVD is er voor ondernemers.

Linkse partijen zoals PvdA, SP komen meer op voor de zwakkere in deze samenleving.

Link naar reactie
  • 0

De VVD is er voor ondernemers.

Linkse partijen zoals PvdA, SP komen meer op voor de zwakkere in deze samenleving.

Ik zou dan toch maar even dit topic doorlezen en ook met name de link naar het topic over de "Ondernemerspartij" die ik in de eerste post gezet heb. Zo zwart wit is het namelijk niet.

Link naar reactie
  • 0

Heb vanmiddag op de achtergrond eens live het debat gevolgd, maar het zijn net een stel kinderen daar in de tweede kamer. Echt haantje de voorste gedrag door sommige politici! Beetje modder gooien en lekker voor eigen parochie praten.

 

Het viel me ook op dat een aantal politici eerst een aantal bezuinigingen terug willen draaien en dan ergens anders willen gaan bezuinigen.

 

Het wordt een moeilijke keuze bij de nieuwe verkiezingen en ik ben bang dat we weer ongeveer op hetzelfde als het oude kabinet uitkomen.

 

Tja....lastig!

 

 

Link naar reactie
  • 0

was vroeger een echte linkse rakker, wat toch langzaam een beetje verdwijnt als je ondernemer bent en geld gaat verdienen :P

 

Je moet er toch ook niet aan denken dat zo;n roemer het voor het zeggen krijgt. Tegen Europa, wat als klein pislandje eigenlijk onze laatste stro-halm is om mee te komen. Nog meer belastingen voor ondernemers en hoge inkomens lijkt mij ook niet zo;n goed idee. Maar een partij als de VVD is daarentegen ook niet alles.

 

ik weet het persoonlijk niet meer; ik denk maar een blanco stem!

Link naar reactie
  • 0

Dat is wel erg raar dat je blij bent dat de boel in elkaar is geklapt. Er zijn erg veel negatieve dingen hieraan verbonden. Nederland verliest momenteel 70 miljoen euro per dag. Pas over 100 dagen zullen er nieuwe verkiezingen komen. + 60 dagen onderhandelingen voor de bezuinigingen = 70 miljoen x 160 = 11 miljard 200 miljoen euro verlies.

 

Daarnaast zal de triple a status van nl omlaag kelderen. Per % betaald Nederland dan 4 miljard euro extra. Raad maar is 3x wie al deze kosten gaat betalen.

 

Allemaal verkiezingsretoriek om mensen bang te maken dat we snel moeten doorpakken. Ik voorspel dat we hierdoor juist gaan besparen. Als zometeen Griekenland aanklopt voor meer geld en daarna Spanje, dan zal er een meerderheid tegenstemmen. Anders weten die partijen zeker dat ze zetels gaan verliezen. Die militaire missie in Afghanistan zal nu ook zeker worden gestopt. De koopkracht blijft nog even gespaard doordat btw niet omhoog gaat.

 

Bovendien is die 70 miljoen de rente op staatschuld, net alsof ze dat tot 0 kunnen reduceren in 4 maanden tijd. Die oplopende staatschulden zijn veroorzaakt door alle partijen die hebben geregeerd de afgelopen 40 jaar, de VVD kon er ook wat van. We hebben de aardgasbel leeggetrokken en alsof dat niet genoeg was ons kapot geleend. En dan proberen sommige partijen de banken de schuld te geven, zelf gaven ze het slechtste voorbeeld. Het gezegde 'een appaltje voor de dorst' waren ze vergeten. Er moet meteen gestopt worden met het toelaten van nieuwe landen in de eu. Zoals was aangegeven torst elke Nederlander 2 mensen met zich mee, een werkeloze en een gepensioneerde. Nu worden we ook nog een geplet door de Grieken en Spanjaarden die we ook meetoren op onze nek.

 

Ik denk dat we ale spaarpotjes bij scholen, gemeenten en andere overheidsinstellingen eens leeg moeten trekken. Ik heb het idee dat er nog heel wat op de plank ligt.

 

Ook altijd zo vreemd dat je met een simpele bereining dit allang had kunnen berekenen hoeveel de staatschuld oploopt. Maar blijkbaar hebben ze 2 jaar liggen slapen. En ook heben ze liggen slapen toen ze steeds meer geld in Griekenland pompten. Wilders had gelijk, je had dat Griekenland als een bedorven souflaki weg moeten gooien. Denken we nou echt dat we Spanje, Portugal en misschien Italie ook nog kunnen redden?

 

Ik stem liever nu op Wilders, dan kan er een einde komen aan de invloed van Europa. Dat Europa is namlijk heilig bij alle andere partijen. En dat zal ons de afgrond mee in slepen. Ik weet nog dat ze berekeningen maakten hoeveel Europ ons koste en opleverde. Ik denk dat die cijfertjes binnen 6 maanden geheel anders liggen, dan kost het ons een vermogen en levert het alleen nog maar meer problemen op.

 

 

Verkiezingsretoriek ? Nog eentje die in zijn ontkenning fase zit. NL is in crisis , en de kans is groot dat de boel in elkaar zal klappen. Europa is de zieke man van Europa geworden. Spanje en Griekenland + Italie zullen allemaal 1 voor 1 aan de deur van vader Europa kloppen. Europa is verplicht om geld te storten. Zo zijn de overeenkomsten eenmaal gemaakt.

 

En dat Nederland nu geld bespaard is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Nederland leidt verlies , en zolang er geen ''zware'' bezuinigingen aangekondigd zal worden zal die verlies alleen maar oplopen. Daarnaast staat Moody's voor de deur. De triple-A status van NL staat in gevaar en zal af gewaardeerd worden waarna NL per % lening 4 miljard euro extra moet betalen.

 

Daarnaast , er is wel een oplossing voor deze crisis, maar die zal het verleden niet terugbrengen. De machtsverhoudingen veranderen en welke oplossing ook wordt aangehaald, deze zal aan deze realiteit onderhevig zijn.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

was vroeger een echte linkse rakker, wat toch langzaam een beetje verdwijnt als je ondernemer bent en geld gaat verdienen :P

 

Je moet er toch ook niet aan denken dat zo;n roemer het voor het zeggen krijgt. Tegen Europa, wat als klein pislandje eigenlijk onze laatste stro-halm is om mee te komen. Nog meer belastingen voor ondernemers en hoge inkomens lijkt mij ook niet zo;n goed idee. Maar een partij als de VVD is daarentegen ook niet alles.

 

ik weet het persoonlijk niet meer; ik denk maar een blanco stem!

 

Door extreem rechts pvv hebben we geen overeenkomst kunnen tekenen waardoor we nu iedere dag een hele boel geld verliezen. En Moody's die ons iedere dag bedreigd.

 

'Kwart PVV-stemmers teleurgesteld in Geert Wilders'

 

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/336931/Kwart-PVVstemmers-teleurgesteld-in-Geert-Wilders.htm

 

 

 

 

Kredietbureau Moody's: Kabinetscrisis slecht voor rating

 

 

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/336856/Kredietbureau-Moodys-Kabinetscrisis-slecht-voor-rating.htm

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Rustig altan, rustig. :-)

 

De PVV is in (vrijwel) geen enkel opzicht extreem rechts.

 

De vraag in het topic is welke partij het beste is voor ondernemers. Welke is dat volgens jou?

 

 

 

Ik zeg VVD. VVD heeft geen medelijden met mensen en lost alles op via een ijskoude berekening. Linkse partijen willen sociaal zijn maar dat kan niet, dat kost te duur , kost te veel en extreem rechts is imbeciel, want die willen complexe economische problemen oplossen door somaliers eruit te zetten.

 

VVD knipt en snijdt gewoon in t systeem tot het past. Linkse partijen willen teveel iedereen tevreden stellen. VVD is goed in crisis. Links is goed in welvaart. En de PVV stinkt.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik zou de VVD zeker niet als partij voor de ondernemers zien. Er zijn heel veel verschillende soorten ondernemers. Als je bijvoorbeeld een Albert Heijn bent of een winkel met luxe horloges of Opels.. Dan heb je toch ook liever dat de hele bevolking voldoende verdient om jouw producten te kopen? Het mooiste zou dan toch zijn dat alle uitkeringstrekkers ook een auto kunnen kopen? Ik bedoel, wat heb je eraan als slechts een kleine rijke groep van de bevolking jouw producten kan kopen. En waarschijnlijk kopen ze dan nog een Mercedes ook. Dat zie ik hier in Zuid Amerika ook terug, alleen in de grotere steden heb je merkwinkels, in de kleinere steden kun je nog geeneens merken uit Europa kopen omdat er te weinig vraag naar is. Calvin Klein, Ray Ban, Samsung Laptops, Apple producten, die zie je hier niet in steden met minder dan pakweg 300.000 inwoners omdat ze te duur zijn (100% importtax op buitenlandse producten). Het is hier zelfs zo erg dat een Opel 3 keer zo duur is als in Nederland door luxe belasting. Een Opel Corsa van 15 jaar oud vragen ze nog 1500 euro voor. Dus kan slechts een klein gedeelte een auto betalen. De VVD is een partij voor multinationals, winkelketens. buitenlande bedrijven. Je moet eens zien hoe de VVD in sommige gemeenten de mkb-ers benadeeld.

 

Misschien is het voor een patatzaak wel beter SP te stemmen, kunnen de minderbedeelden naast een zak familiefriet ook eens een extra pakje zware shag kopen.

Link naar reactie
  • 0

Dat is wel erg raar dat je blij bent dat de boel in elkaar is geklapt. Er zijn erg veel negatieve dingen hieraan verbonden. Nederland verliest momenteel 70 miljoen euro per dag. Pas over 100 dagen zullen er nieuwe verkiezingen komen. + 60 dagen onderhandelingen voor de bezuinigingen = 70 miljoen x 160 = 11 miljard 200 miljoen euro verlies.

 

Daarnaast zal de triple a status van nl omlaag kelderen. Per % betaald Nederland dan 4 miljard euro extra. Raad maar is 3x wie al deze kosten gaat betalen.

 

Allemaal verkiezingsretoriek om mensen bang te maken dat we snel moeten doorpakken. Ik voorspel dat we hierdoor juist gaan besparen. Als zometeen Griekenland aanklopt voor meer geld en daarna Spanje, dan zal er een meerderheid tegenstemmen. Anders weten die partijen zeker dat ze zetels gaan verliezen. Die militaire missie in Afghanistan zal nu ook zeker worden gestopt. De koopkracht blijft nog even gespaard doordat btw niet omhoog gaat.

 

Bovendien is die 70 miljoen de rente op staatschuld, net alsof ze dat tot 0 kunnen reduceren in 4 maanden tijd. Die oplopende staatschulden zijn veroorzaakt door alle partijen die hebben geregeerd de afgelopen 40 jaar, de VVD kon er ook wat van. We hebben de aardgasbel leeggetrokken en alsof dat niet genoeg was ons kapot geleend. En dan proberen sommige partijen de banken de schuld te geven, zelf gaven ze het slechtste voorbeeld. Het gezegde 'een appaltje voor de dorst' waren ze vergeten. Er moet meteen gestopt worden met het toelaten van nieuwe landen in de eu. Zoals was aangegeven torst elke Nederlander 2 mensen met zich mee, een werkeloze en een gepensioneerde. Nu worden we ook nog een geplet door de Grieken en Spanjaarden die we ook meetoren op onze nek.

 

Ik denk dat we ale spaarpotjes bij scholen, gemeenten en andere overheidsinstellingen eens leeg moeten trekken. Ik heb het idee dat er nog heel wat op de plank ligt.

 

Ook altijd zo vreemd dat je met een simpele bereining dit allang had kunnen berekenen hoeveel de staatschuld oploopt. Maar blijkbaar hebben ze 2 jaar liggen slapen. En ook heben ze liggen slapen toen ze steeds meer geld in Griekenland pompten. Wilders had gelijk, je had dat Griekenland als een bedorven souflaki weg moeten gooien. Denken we nou echt dat we Spanje, Portugal en misschien Italie ook nog kunnen redden?

 

Ik stem liever nu op Wilders, dan kan er een einde komen aan de invloed van Europa. Dat Europa is namlijk heilig bij alle andere partijen. En dat zal ons de afgrond mee in slepen. Ik weet nog dat ze berekeningen maakten hoeveel Europ ons koste en opleverde. Ik denk dat die cijfertjes binnen 6 maanden geheel anders liggen, dan kost het ons een vermogen en levert het alleen nog maar meer problemen op.

 

 

Verkiezingsretoriek ? Nog eentje die in zijn ontkenning fase zit. NL is in crisis , en de kans is groot dat de boel in elkaar zal klappen. Europa is de zieke man van Europa geworden. Spanje en Griekenland + Italie zullen allemaal 1 voor 1 aan de deur van vader Europa kloppen. Europa is verplicht om geld te storten. Zo zijn de overeenkomsten eenmaal gemaakt.

 

En dat Nederland nu geld bespaard is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Nederland leidt verlies , en zolang er geen ''zware'' bezuinigingen aangekondigd zal worden zal die verlies alleen maar oplopen. Daarnaast staat Moody's voor de deur. De triple-A status van NL staat in gevaar en zal af gewaardeerd worden waarna NL per % lening 4 miljard euro extra moet betalen.

 

Daarnaast , er is wel een oplossing voor deze crisis, maar die zal het verleden niet terugbrengen. De machtsverhoudingen veranderen en welke oplossing ook wordt aangehaald, deze zal aan deze realiteit onderhevig zijn.

 

Ik zou me niet zo'n zorgen maken over Europa, die kloppen alweer op de deur voor meer geld in 2013.

http://www.nu.nl/economie/2794897/europese-commissie-wil-meer-geld-2013.html

Dat logge bestuursorgaan waar sommige politici alleen maar subsidiegeld rondpompen en geld voor zichzelf binnenharken.

 

Die willen Nederland een boete opleggen omdat we boven de 3% uitkomen, mede doordat wij Miljarden in andere landen moeten investeren. Het moet potverdrie niet gekker worden! Nederland moet gewoon tegen Europa zeggen, "zo doen we het, anders stappen we eruit". Als ze dat souflaki land met alleen maar geldproblemen en torenhoge kosten alles op alles willen redden, dan laten ze Nederland echt maar niet zo gaan. De kans is namelijk groot dat Belgie, Duitsland en Frankrijk dan ook de handoek in de ring gooien. Dus als ze die boete sturen, gewoon laten weten dat ze die maar in hun achterste moeten stoppen. En als Wilders PVV groot blijft kunnen ze dat als excuus gebruiken om zich harder op te stellen omdat de steun voor Europa fragiel is.

 

En dat we afgewaardeerd worden komt niet doordat het kabinet is gevallen, maar doordat wij Europa en de banken moesten redden. We moeten dus maar eens wat minder aan Europa afstaan. Laat ze daar maar eens beginnen met bezuinigen in plaats van lasten verzwaren. Ze stoppen nog steeds in tal van projecten subsidiegeld, dat moet maar eens stoppen. Laat de landen eerst hun eigen begroting maar eens op orde krijgen dan mee te subsidieren aan spoorlijnen in Duitsland, Oostblok en tal van andere prestigeporecten.

 

Devolgende verkiezingen gaan er inderdaad om of we Europa eens een grote bek durven te geven, of dat we een schoothondje zijn geworden. Volgens D66, GroenLinks, VVD en PvdA zijn we een schoothondje. Misschien moet de PVV samen met de SP regeren beiden hadden al een Polen meldpunt. En op veel fronten hebben ze dezelfde ideeen.

 

Link naar reactie
  • 0

Het wordt dus bijna 5 maanden wachten voordat we kunnen stemmen. Volgens mij lezen ze mee in Den Haag en vinden ze dit wel een mooie discussie hier op higherlevel.

 

Er komt nog 1 partij. Oom Hero begint Onafhankelijke Burger Partij. Beetje vreemde naam. Een beetje onafhankelijk burger blijft graag onafhankelijk en verlaagt zich dus niet door te stemmen op een partij, laat staan de zijne.

 

Hij had het beter de Tom-Tom-partij kunnen noemen: voor mensen die (politiek) de weg kwijt zijn.

 

Maar volgens lijkt het erop dat we er niet uitkomen om hier een goed stemadvies te geven. Misschien een idee om net zo'n lobbyclub te beginnen als die G500?

 

Of misschien is het een idee om de discussie te verbreden met de vraag: welke coalitie willen we?

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Dat is wel erg raar dat je blij bent dat de boel in elkaar is geklapt. Er zijn erg veel negatieve dingen hieraan verbonden. Nederland verliest momenteel 70 miljoen euro per dag. Pas over 100 dagen zullen er nieuwe verkiezingen komen. + 60 dagen onderhandelingen voor de bezuinigingen = 70 miljoen x 160 = 11 miljard 200 miljoen euro verlies.

 

Daarnaast zal de triple a status van nl omlaag kelderen. Per % betaald Nederland dan 4 miljard euro extra. Raad maar is 3x wie al deze kosten gaat betalen.

 

Allemaal verkiezingsretoriek om mensen bang te maken dat we snel moeten doorpakken. Ik voorspel dat we hierdoor juist gaan besparen. Als zometeen Griekenland aanklopt voor meer geld en daarna Spanje, dan zal er een meerderheid tegenstemmen. Anders weten die partijen zeker dat ze zetels gaan verliezen. Die militaire missie in Afghanistan zal nu ook zeker worden gestopt. De koopkracht blijft nog even gespaard doordat btw niet omhoog gaat.

 

Bovendien is die 70 miljoen de rente op staatschuld, net alsof ze dat tot 0 kunnen reduceren in 4 maanden tijd. Die oplopende staatschulden zijn veroorzaakt door alle partijen die hebben geregeerd de afgelopen 40 jaar, de VVD kon er ook wat van. We hebben de aardgasbel leeggetrokken en alsof dat niet genoeg was ons kapot geleend. En dan proberen sommige partijen de banken de schuld te geven, zelf gaven ze het slechtste voorbeeld. Het gezegde 'een appaltje voor de dorst' waren ze vergeten. Er moet meteen gestopt worden met het toelaten van nieuwe landen in de eu. Zoals was aangegeven torst elke Nederlander 2 mensen met zich mee, een werkeloze en een gepensioneerde. Nu worden we ook nog een geplet door de Grieken en Spanjaarden die we ook meetoren op onze nek.

 

Ik denk dat we ale spaarpotjes bij scholen, gemeenten en andere overheidsinstellingen eens leeg moeten trekken. Ik heb het idee dat er nog heel wat op de plank ligt.

 

Ook altijd zo vreemd dat je met een simpele bereining dit allang had kunnen berekenen hoeveel de staatschuld oploopt. Maar blijkbaar hebben ze 2 jaar liggen slapen. En ook heben ze liggen slapen toen ze steeds meer geld in Griekenland pompten. Wilders had gelijk, je had dat Griekenland als een bedorven souflaki weg moeten gooien. Denken we nou echt dat we Spanje, Portugal en misschien Italie ook nog kunnen redden?

 

Ik stem liever nu op Wilders, dan kan er een einde komen aan de invloed van Europa. Dat Europa is namlijk heilig bij alle andere partijen. En dat zal ons de afgrond mee in slepen. Ik weet nog dat ze berekeningen maakten hoeveel Europ ons koste en opleverde. Ik denk dat die cijfertjes binnen 6 maanden geheel anders liggen, dan kost het ons een vermogen en levert het alleen nog maar meer problemen op.

 

 

Verkiezingsretoriek ? Nog eentje die in zijn ontkenning fase zit. NL is in crisis , en de kans is groot dat de boel in elkaar zal klappen. Europa is de zieke man van Europa geworden. Spanje en Griekenland + Italie zullen allemaal 1 voor 1 aan de deur van vader Europa kloppen. Europa is verplicht om geld te storten. Zo zijn de overeenkomsten eenmaal gemaakt.

 

En dat Nederland nu geld bespaard is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Nederland leidt verlies , en zolang er geen ''zware'' bezuinigingen aangekondigd zal worden zal die verlies alleen maar oplopen. Daarnaast staat Moody's voor de deur. De triple-A status van NL staat in gevaar en zal af gewaardeerd worden waarna NL per % lening 4 miljard euro extra moet betalen.

 

Daarnaast , er is wel een oplossing voor deze crisis, maar die zal het verleden niet terugbrengen. De machtsverhoudingen veranderen en welke oplossing ook wordt aangehaald, deze zal aan deze realiteit onderhevig zijn.

 

Ik zou me niet zo'n zorgen maken over Europa, die kloppen alweer op de deur voor meer geld in 2013.

http://www.nu.nl/economie/2794897/europese-commissie-wil-meer-geld-2013.html

Dat logge bestuursorgaan waar sommige politici alleen maar subsidiegeld rondpompen en geld voor zichzelf binnenharken.

 

Die willen Nederland een boete opleggen omdat we boven de 3% uitkomen, mede doordat wij Miljarden in andere landen moeten investeren. Het moet potverdrie niet gekker worden! Nederland moet gewoon tegen Europa zeggen, "zo doen we het, anders stappen we eruit". Als ze dat souflaki land met alleen maar geldproblemen en torenhoge kosten alles op alles willen redden, dan laten ze Nederland echt maar niet zo gaan. De kans is namelijk groot dat Belgie, Duitsland en Frankrijk dan ook de handoek in de ring gooien. Dus als ze die boete sturen, gewoon laten weten dat ze die maar in hun achterste moeten stoppen. En als Wilders PVV groot blijft kunnen ze dat als excuus gebruiken om zich harder op te stellen omdat de steun voor Europa fragiel is.

En dat we afgewaardeerd worden komt niet doordat het kabinet is gevallen, maar doordat wij Europa en de banken moesten redden. We moeten dus maar eens wat minder aan Europa afstaan. Laat ze daar maar eens beginnen met bezuinigen in plaats van lasten verzwaren. Ze stoppen nog steeds in tal van projecten subsidiegeld, dat moet maar eens stoppen. Laat de landen eerst hun eigen begroting maar eens op orde krijgen dan mee te subsidieren aan spoorlijnen in Duitsland, Oostblok en tal van andere prestigeporecten.

 

Devolgende verkiezingen gaan er inderdaad om of we Europa eens een grote bek durven te geven, of dat we een schoothondje zijn geworden. Volgens D66, GroenLinks, VVD en PvdA zijn we een schoothondje. Misschien moet de PVV samen met de SP regeren beiden hadden al een Polen meldpunt. En op veel fronten hebben ze dezelfde ideeen.

 

 

 

Ja das waar maar politieke onrust beinvloedt weer de markten! Dus dikke fail dat jij dat niet inziet.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ja das waar maar politieke onrust beinvloedt weer de markten! Dus dikke fail dat jij dat niet inziet.

 

Hoezo zou ik dat niet inzien? Ik vindt het niet zwaar genoeg wegen hoe het 'de markt' beinvloedt. Welke markt, de waan-van-de-dag AEX die de Dow volgt? Nederland is maar een klein landje, even doorbijten en de problemen zijn iopgelost, als we niet alle balast van Europa op ons dak krijgen. Jarenlang waren de hypotheekrentes zelfs hoger dan 10%, net als de staatsleningen. Toen die percentages lager werden hebben we verzuimd een appeltje voor de dorst te regelen.

 

En slechte plannen beinvloeden de koopkracht. Ik vond het slechte plannen, het zijn geen structurele vernieuwende oplossingen. Het was gewoon een kaasschaaf methode. En die kaaschaaf zou er dan over pakweg 6 maanden weer overheen moeten. Een akkoord zou dus ook niet zaligmakend zijn.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ja das waar maar politieke onrust beinvloedt weer de markten! Dus dikke fail dat jij dat niet inziet.

 

Hoezo zou ik dat niet inzien? Ik vindt het niet zwaar genoeg wegen hoe het 'de markt' beinvloedt. Welke markt, de waan-van-de-dag AEX die de Dow volgt? Nederland is maar een klein landje, even doorbijten en de problemen zijn iopgelost, als we niet alle balast van Europa op ons dak krijgen. Jarenlang waren de hypotheekrentes zelfs hoger dan 10%, net als de staatsleningen. Toen die percentages lager werden hebben we verzuimd een appeltje voor de dorst te regelen.

 

En slechte plannen beinvloeden de koopkracht. Ik vond het slechte plannen, het zijn geen structurele vernieuwende oplossingen. Het was gewoon een kaasschaaf methode. En die kaaschaaf zou er dan over pakweg 6 maanden weer overheen moeten. Een akkoord zou dus ook niet zaligmakend zijn.

 

 

Wat jij ervan vind is niet van belang. Als moody's zegt van rating omlaag , dan betaald NL vele miljarden euro's aan rentes extra. Dus dat is een harde klap voor de NL economie. En over die doorbijten gedoe vertrouw ik het al helemaal niet. zie nieuws over spanje:

 

http://www.bndestem.nl/nieuws/algemeen/economie/10911173/Spanje-opnieuw-in-recessie.ece

 

 

Wanneer hun bij EU gaan aankloppen voor extra leningen , dan moet de EU ongeveer 700 miljard euro in 1 klap betalen. Daarnaast zal Griekenland binnenkort weer vader EU bellen om extra 50 miljard euro te lenen etc. Italie die nog steeds wankelt , Nederland die nog steeds zwaar veel problemen heeft met hun huizenmarkt crisis.

 

Ik zelf vertrouw het absoluut niet meer. Het is wel goed dat je er nog vertrouwen in hebt , maar voor mij is dat gewoon gekke werk.

 

Velen zijn nu nog steeds in het ontkenning fase , waardoor ze mijn reacties ''beledigend'' vinden. Terwijl het voor mij gewoon iets wat normaal is. Ik ga het allemaal niet ontkennen. Feiten staan er , de toekomst ziet er gewoon donker zwart uit. Ooit zal NL wel uit de recessie komen. Mja , wanneer die dag zal komen weet niemand. En kun je dan nog wel centjes verdienen in NL/Europa. Allemaal vraagtekens die bij mij opkomen waardoor ik alvast plannen maak om te vertrekken uit de EU na een periode van 10 á maximaal 20 jaar.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ja das waar maar politieke onrust beinvloedt weer de markten! Dus dikke fail dat jij dat niet inziet.

 

Hoezo zou ik dat niet inzien? Ik vindt het niet zwaar genoeg wegen hoe het 'de markt' beinvloedt. Welke markt, de waan-van-de-dag AEX die de Dow volgt? Nederland is maar een klein landje, even doorbijten en de problemen zijn iopgelost, als we niet alle balast van Europa op ons dak krijgen. Jarenlang waren de hypotheekrentes zelfs hoger dan 10%, net als de staatsleningen. Toen die percentages lager werden hebben we verzuimd een appeltje voor de dorst te regelen.

 

En slechte plannen beinvloeden de koopkracht. Ik vond het slechte plannen, het zijn geen structurele vernieuwende oplossingen. Het was gewoon een kaasschaaf methode. En die kaaschaaf zou er dan over pakweg 6 maanden weer overheen moeten. Een akkoord zou dus ook niet zaligmakend zijn.

 

 

Wat jij ervan vind is niet van belang. Als moody's zegt van rating omlaag , dan betaald NL vele miljarden euro's aan rentes extra. Dus dat is een harde klap voor de NL economie. En over die doorbijten gedoe vertrouw ik het al helemaal niet. zie nieuws over spanje:

 

http://www.bndestem.nl/nieuws/algemeen/economie/10911173/Spanje-opnieuw-in-recessie.ece

 

 

Wanneer hun bij EU gaan aankloppen voor extra leningen , dan moet de EU ongeveer 700 miljard euro in 1 klap betalen. Daarnaast zal Griekenland binnenkort weer vader EU bellen om extra 50 miljard euro te lenen etc. Italie die nog steeds wankelt , Nederland die nog steeds zwaar veel problemen heeft met hun huizenmarkt crisis.

 

Ik zelf vertrouw het absoluut niet meer. Het is wel goed dat je er nog vertrouwen in hebt , maar voor mij is dat gewoon gekke werk.

 

Velen zijn nu nog steeds in het ontkenning fase , waardoor ze mijn reacties ''beledigend'' vinden. Terwijl het voor mij gewoon iets wat normaal is. Ik ga het allemaal niet ontkennen. Feiten staan er , de toekomst ziet er gewoon donker zwart uit. Ooit zal NL wel uit de recessie komen. Mja , wanneer die dag zal komen weet niemand. En kun je dan nog wel centjes verdienen in NL/Europa. Allemaal vraagtekens die bij mij opkomen waardoor ik alvast plannen maak om te vertrekken uit de EU na een periode van 10 á maximaal 20 jaar.

 

Tja, dat kan Moody's leuk zeggen. Dan betalen wij inderdaad misschien meer, maar lang niet zoveel als in de jaren 70 en 80.

 

En dan een leuke opmerking van hen: "Omdat Nederland gezien wordt als een van de landen die zich streng houdt aan de Europese begrotingsregels zouden problemen in Nederland de geloofwaardigheid van de eurozone kunnen schaden, waarschuwt Carlson."

 

Het komt er dus op neer dat als wij ons niet aan de begrotingsregels houden vele landen dat zullen merken. Misschien een teken aan Europa dat ze hun dreiging met boetes richting Nederland beter kunnen intrekken. En eens zorgen dat ze hun eigen uitgaven beperken zodat wij niet zoveel hoeven bij te betalen en onze financuiele huishuidboekje weer op orde kunnen brengen?

 

Leuk artikel over "Moody's". Heb het nu pas gevonden, heb nooit zoveel geloofwaardigheid aan zulke clubjes gehecht:

http://herstelderepubliek.wordpress.com/2012/04/24/oplichters-dicteren-het-binnenhof/

 

Een opsomming:

 

-----------------

 

Who owns Moody’s Corporation?

 

Is MCO a good stock to own? Find out who bought Moody’s Corporation, who sold Moody’s Corporation (MCO) stock, and who holds a large position in Moody’s Corporation.

 

Hieronder een verzameling particulieren die de onvoorstelbare mogelijkheid hebben hele landen naar de rand van de afgrond te manipuleren, puur in eigen belang:

•Berkshire Hathaway owns 28.42M shares worth $957.03M

•ALLIANCEBERNSTEIN owns 8.07M shares worth $271.80M

•Manning & Napier Advisors owns 7.60M shares worth $320.10M

•STATE STREET CORPORATION owns 7.30M shares worth $245.81M

•Independent Franchise Partners owns 6.22M shares worth $209.33M

•Neuberger Berman owns 4.25M shares worth $142.99M

•BAILLIE GIFFORD & CO owns 3.43M shares worth $115.55M

•Barclays owns 2.11M shares worth $71.02M

•Inves owns 1.97M shares worth $66.33M

•Mitsubishi UFJ Trust & Banking owns 1.82M shares worth $61.16M

•Jennison Associates owns 1.74M shares worth $58.47M

•Chicago Fundamental Investment Partners owns 1.72M shares worth $57.96M

•TIAA-CREF Investment Management owns 1.66M shares worth $56.02M

•Norges Bank Investment Management owns 1.64M shares worth $55.09M

•Marshfield Associates owns 1.47M shares worth $49.41M

•Frontier Capital Management owns 1.39M shares worth $58.56M

•Geode Capital Management owns 1.18M shares worth $39.68M

•OppenheimerFunds owns 1.11M shares worth $37.51M

•Navellier & Associates owns 1.02M shares worth $43.06M

•GOLDMAN SACHS owns 949528 shares worth $31.98M

•AGF Investments owns 930755 shares worth $31.22M

 

Kijk, kijk, wie staat er ook op het lijstje? GOLDMAN SACHS, die de minister-president via Bilderberger Victor Halberstadt “adviseert” en met uw spaarpotten en pensioenfondsen aan de slag gaat. Maak uw borst maar nat: ze zijn allang bezig met “dure adviezen te verstrekken” en wel ongevraagd! Het Huis van Oranje B.V. zal gegarandeerd belangen hebben in meerdere van die clubjes valsemunters. Moody’s is een stiekeme oplichtersbende, een dekmantel voor het bankenkartel die de geldpersen bedienen, waar we blijkbaar voor door het stof moeten?

 

En nog meer over Moody's

http://mens-en-samenleving.infonu.nl/internationaal/74283-standard-poors-moodys-en-fitch-een-afgewaardeerd-imago.html

 

 

-------------

 

Mijn conclusie is allang dat je zulke clubjes op een zijspoor moet zetten. Zoals je aangaf zijn onze politieke leiders nauwelijks capabel. Ze zitten 2 tot 4 jaar in het zadel en moeten zich dan alle kennis eigen maken. Die zien Moody's als een invloedrijke club, maar het zijn gewoon inversteerders die niets anders willen dan meer geld en meer macht. Wat je nu nodig hebt is iemand die ze gewoon eens een trap onder de kont geeft. Moody's moet je gewoon buitenspel zien te zetten. Ik weet nog dat ze 'shorten' op de beurs hebben verboden. Dat zouden ze eens met deze clubjes moeten doen met hun triple AAA bla bla. Investeer 1 miljard in die aandelen en je hebt als grootaandeelhouder de meeste macht, dan zeg je gewoon dat Nederland de AAA status heeft. Zo simpel is het.

 

En het is inderdaad de EU die ons meesleurt, daar moeten wij de bijl inzetten. Als oprichter moeten wij het heft weer in handen nemen met Duitsland (die zijn pensioenen gelden 10 jaar geleden zag verdampen) voorop. Een Bosnië-Herzegovina wat bij de eu wil in ruil voor een oorlogsmisdadiger Milošević, het moet niet gekker worden met dat Europa.

 

Maar helaas, wij worden veelal geregeerd door nitwits. En omdat ik mensen uit de politieke bankjes ken kan ik zeggen dat het echt zo erg is. Daniel heeft wel gelijk, liever een topbestuurder die 500.000 tot 1 miljoen per jaar verdient dan die loosers die ons nu soms vertegenwoordigen. Voor een bedrag als de Balkenende norm zou ik ook nooit minister willen worden.

Link naar reactie
  • 0

En kun je dan nog wel centjes verdienen in NL/Europa. Allemaal vraagtekens die bij mij opkomen waardoor ik alvast plannen maak om te vertrekken uit de EU na een periode van 10 á maximaal 20 jaar.

 

Dan ben je dus te laat. Dan is de euro niets meer waard volgens jouw. Dan hebben de opkomende landen die je noemde allang een sterke financiele structuur en de grootste kansen heb je gemist.

 

Gewoon nu doen. De tijd is nog nooit zo goed geweest. Ik ben al maanden bezig om te zorgen dat ik Braziliaanse reals en pesos verdien. En had ik het al over de mooie vrouwen gehad ;) Die leuke dames moet je ook nu ontmoeten en niet als je bejaard bent (sorry, ik weet je leeftijd niet).

Link naar reactie
  • 0

Ik heb me maar eens verdiept in dat Moody's en Europa. Lees de reacties maar eens op Elsevier.

 

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Nederland/336856/Kredietbureau-Moodys-Kabinetscrisis-slecht-voor-rating.htm?forum=220859&showall=true

 

Ik zou willen dat de politici eens hun ogen openden. Helaas kan ik uit ervaring zeggen dat ze echt dom zijn in sommige opzichten. Ik ken tweede kamerleden uit PvdA, VVD en D66 persoonlijk. De meesten leven in een schijnwereld en geloven in een maakbare samenleving. Dat zag ik tijdens mijn studie al, je moet soms geen studiebollen hebben, maar mannen of vrouwen met ballen. En dat is wat er mist in de politiek. Tegenwoordig lopen ze achter schoolmeester Pechtold aan, of Populist Roemer, of ene Jolande Sap (zal binnenkort wel geloosd worden), of opruier Samson. Bij Samson moet ik zeggen dat je daar wat aan kan hebben, maar niet tijdens een crisis, hij is op de verkeede plek op een verkeerde tijdstip.Mark Rutte heeft te weinig ballen, ook verkeerde man op dit moment. Je hebt een Berlusconi, Gorbatsjov, of misschien wel een Zarkozy nodig en niet een studentikoos watje wat het beste jongetje van de klas wil zijn. Een Neelie Kroes zou beter zijn, maar die is al gebrainwasht.

 

Ik zou willen afsluiten met het Nederlands volkslied van Andre Hazes

 

 

Link naar reactie
  • 0

En nog meer informatie naar aanleiding van bovenstaande berichten. Schijnbaar is Nederland goed de L#L door het ESM:

 

http://www.courtfool.info/nl_ESM_de_nieuwe_Europese_dictator.htm

http://adbroere.nl/web/nl/columns/het-gewijzigde-esm-verdrag.php

 

Even een citaat voor menden die de links niet volgen:

 

------------

 

bijgewerkt op 28 februari 2012 Het ESM verdrag werd opnieuw ondertekend op 2 februari 2012 door vertegenwoordigers van de zeventien euro lidstaten . Het ESM wordt een internationaal financieel instituut, gevestigd in Luxemburg. De doelstelling van het ESM is het verlenen van financiële ondersteuning aan leden (de eurolanden) die onder zware financiële druk dreigen te komen of die al in een financiële probleemsituatie verkeren en dat deze hulp noodzakelijk is om de financiële stabiliteit van het gehele eurogebied te beschermen.

 

Er moet straks door Nederland 40 miljard euro worden afgedragen aan het ESM. Dat is 90% van alle inkomsten- en loonbelasting die wij aan de belastingdienst hebben betaald in 2011. En dat is nog maar het begin. In maart 2012 komen de 'wijzen' bijeen om te bezien of er niet nog meer moet worden overgemaakt door de eurolanden aan het ESM. Men gaat ervan uit dat voor die tijd het ESM - het nieuwe Europese belastingkantoor- is goedgekeurd door de parlementen van de 17 lidstaten, dus ook door het Nederlandse parlement. Dat wordt bezuinigen en bezuinigen en nog eens bezuinigen. Wel het zuur en niet meer het zoet. Want de nieuwe slokop (het ESM) heeft geld nodig, veel geld en komt in een positie dat het kan worden opgeëist. Maanden geleden spraken Wellink en Buiter al over een bedrag van 3.000 miljard. Als dat waar gaat worden, dan moet Nederland niet 40 maar 170 miljard euro bijdragen.

-----------

 

Wilders had dus wel gelijk.Alleen zijn de meeste Nederlanders zich hier helemaal niet van bewust. Ik ook niet, ik ben nu even aan het Googlen naar aanleiding van Stankvoordank.

 

Maar mijn gevoel was juist, Europa laat ons verzuipen, we verliezen onze souvereiniteit en we laten ons dicteren door investeerders van Moody's.Misschien zou zo'n ESM goed zijn in noodsituaties. Maar helaas weten we door Griekenland al dat het braafste jongetje van de klas alles zal gaan betalen voor de landen die niet willen en alleen aan zichzelf denken.

 

Als je deze links hebt gelezen stem je in ieder geval niet meer op een partij voor wie Europa heilig is (Groenlinks, D66, VVD,CDA en SP op bepaalde punten).

 

Nou Nederlanders, het gaat jullie goed! Ik ben al bijna volldeig geemigreerd zoals sommigen wel hadden gelezen in een topic wat ik had geopend. Gaan jullie maar krom liggen voor Europa.

Link naar reactie
  • 1
was vroeger een echte linkse rakker, wat toch langzaam een beetje verdwijnt als je ondernemer bent en geld gaat verdienen

 

Iedereen heeft zijn eigen jeugdzondes: In een ver verleden nog wel eens de "internationale" gezongen en nog verder weg op de PSP gestemd.

 

Weet niet of deze door de censuur komt maar de campagne in 1971 was wel spraakmakend. ;D

psp.thumb.jpg.6f04c1809f8ea0d070c53a9061d0327d.jpg

Link naar reactie
  • 0

Henk, een hele verfrissende, ontwapenende bijdrage. Hoezo censuur? Dit is een voorbeeld van politieke marketing. Sex sells. Je kunt dus ook nog aan de discussie toevoegen: met welke marketingtools proberen ze je te verleiden/misleiden om op hun te stemmen?

 

Een dik 40 jaar oude poster. Het is bijna "politieke kunst".

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Het huidige politieke landschap is te versnipperd. Daardoor is het bijna onmogelijk geworden een solide coalitie te vormen uit twee partijen. De partijen die uiteindelijk een coalitie weten te smeden moeten zoveel water bij de wijn doen dat het electoraat zich niet niet meer herkent in het regeerakkoord en zich dus niet anders dan bedrogen kan voelen.

 

Maar dit is wel waar we het mee moeten doen. Niet stemmen is geen optie. Niet kiezen betekent de keuze aan een ander overlaten. Geen keuze is ook een keuze. Er zijn en worden complete oorlogen gevoerd om het stemrecht te verwerven. Wij hebben dat voorrecht om te stemmen. Met dat recht komt de verantwoordelijkheid om van dat recht gebruik te maken en de plicht om die keuze weloverwogen te maken. Zelfs wanneer je van te voren weet dat jouw stem en jouw idealen maar gedeeltelijk tot uitdrukking komen in het uiteindelijke regeerakkoord.

 

Het meerpartijensysteem dat wij kennen is niet ideaal. Maar wat zijn de alternatieven? Het systeem van een rechtstreeks gekozen president? Degene met de beste soundbites en het meeste geld om die soundbites te pluggen wint? Ik geloof niet dat ik daar op zit te wachten.

 

Misschien moeten we een nieuw systeem bedenken dat ons dwingt naar de inhoud te kijken. Laten we John de Mol een nieuw programma ontwikkelen: "The Boss of Holland". Blinde audities, alleen inhoudelijke standpunten zonder verkiezingsretoriek. SMS 'Rutte' naar 3131. €1,50 per SMS, de opbrengst wordt gebruikt om de staatsschuld te verkleinen.

 

Misschien is dit wel een aardig alternatief:

Gooi alle partijstandpunten op één hoop, categoriseer alle standpunten op ministerie en laat de kiezer het regeerakkoord bepalen. De partij van wie de meeste standpunten worden opgenomen in het regeerakkoord mag de desbetreffende minister leveren. Dus als de kiezer de meeste standpunten van de VVD op Economische zaken het regeerakkoord in stemt, mag de VVD de Minister van Economische Zaken leveren. Als gelijkertijd de SP volgens de kiezer de beste ideeën heeft op het gebied van de gezondheidszorg, mag de SP de minister van Volksgezondheid leveren. Echter op één voorwaarde: De criteria voor de kandidaat moeten vooraf bekend gemaakt worden en de keuze achteraf gemotiveerd openbaar gemaakt worden, à la openbare aanbesteding. De partij met de meeste standpunten in het regeerakkoord mag de Minister President leveren. Deze MP houdt de sollicitatiegesprekken en is eindverantwoordelijk voor de uitvoering van het regeerakkoord.

 

Ik ben wel benieuwd wat jullie van dit alternatief vinden.

 

Het idee is leuk maar......

Het helemaal aan de kiezer overlaten is geen optie naar mijn mening.

De kiezer weet namelijk helemaal niet wat goed voor hem is.

Je krijgt dan uiteindelijk een soort van pretpakket met alle leuke dingen die door de partijen zijn voorgesteld maar dat is helemaal niet realistisch.

Dat is juist waarom ik een regering zonder politici voorstel, een zogenaamd zaken kabinet, geen mensen in de regering die voornamelijk bezig zijn met het tevreden houden van hun kiezers maar mensen die bezig zijn om de problemen op te lossen en daarbij zonder angst voor kiezers die pijnlijke besluiten kunnen en durven nemen.

 

Link naar reactie
  • 0

En kun je dan nog wel centjes verdienen in NL/Europa. Allemaal vraagtekens die bij mij opkomen waardoor ik alvast plannen maak om te vertrekken uit de EU na een periode van 10 á maximaal 20 jaar.

 

Dan ben je dus te laat. Dan is de euro niets meer waard volgens jouw. Dan hebben de opkomende landen die je noemde allang een sterke financiele structuur en de grootste kansen heb je gemist.

 

Gewoon nu doen. De tijd is nog nooit zo goed geweest. Ik ben al maanden bezig om te zorgen dat ik Braziliaanse reals en pesos verdien. En had ik het al over de mooie vrouwen gehad ;) Die leuke dames moet je ook nu ontmoeten en niet als je bejaard bent (sorry, ik weet je leeftijd niet).

 

Haha , dat geloof ik zeker. We weten allemaal waar de Braziliaanse dames bekend om staan :D Ik zie het zo , zo lang ik nog centjes kan verdienen blijf ik hier. Maar wanneer ik zie dat de koopkracht daadwerkelijk nog harder daalt en dat alles richting de ''hell'' gaat , dan ben ik per direct pleite. Ik heb hier niks gekocht , geen huis niks. Ik kan zo vertrekken als ik wil. Ik wacht het nog ff af. Ik geef NL nog ongeveer 10 jaar tijd. Daarna zal alle geld opraken waarna meerdere banken tegelijk zullen omvallen. Want iedereen zal langzamerhand al hun geld van de banken pakken etc.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.