• 0

Is er interesse in dropshipping mbt kleding en/of textiel?

Omschrijving van je concept:

Hallo,

Wij hebben een leuke webshop voor dameskleding. Als startende ondernemer is het best moeilijk een leuke voorraad op te bouwen, zo hebben wij zelf ondervonden. Vaak koop je kleding in per dozijn en heb je te maken met verschillende maten. Best lastig als je een klein budget hebt maar je (potentieele) klanten wel iets wilt aanbieden.

Wij hebben het idee dat wij niet de enige zijn die tegen dit probleem aanlopen. Naast onze webshop willen wij graag kleding aanbieden volgens dropshipping methode aan andere ondernemers. Wij realiseren ons dat wij dit er niet zomaar even bij doen. Maar, wij willen alles op alles zetten om dit tot een succes te maken. Ook zijn wij ons bewust van de voor- en nadelen die dropshiping met zich meebrengt.

Onze vraag aan u, eigenlijk de webshops voor kleding verkoop maar uiteraard zijn alle antwoorden welkom, spreekt dit de markt aan? Zal u als ondernemer er voor kiezen om kleding te verkopen via dropshippng? Wij willen dit graag weten omdat wij het idee graag willen uitvoeren maar wanneer er geen vraag is zal het zo zonde van alle investeringen zijn.

Mocht u willen weten onder welke voorwaarde wij dit willen doen alvorens u antwoord kan geven op bovenstaande..het klinkt simpel...

Wij bieden u de producten, voorraad informatie en foto's aan. Wanneer u een besteling ontvangt kunt u dit bij ons bestellen, betalen en wij leveren het binnen 2 werkdagen bij u of de klant af zonder verzendkosten. U betaald de inkoopsprijs en het verschil met de verkoopprijs is voor u.

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Via diverse forums en heel veel google pagina's informatie gezocht over dropshipleveranciers voor kleding. Daarin ondekt dat dit er bijna niet is en gezocht naar ondernemers die op zoek zijn naar dropshipleveranciers in de kledingbranche.

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Voordat ik een beslissing neem om als dropshipper aan de slag te gaan wil ik weten of het het investeren waard is.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De meeste dropshipping discussies gaan niet over kleding of deze branche

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Duidelijk antwoord op mijn vraag om een analyse en afweging te maken in mijn besluit om dropship leverancier te worden

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Lang of kort antwoord?

Hangt sterk af van de kwaliteit en eventueel zelfs merken die je aanbiedt.

Kun je je belofte waarmaken, bied je realtime inzicht in je voorraad, of plaatsen jouw klanten plaatjes door?

Waarom dropshippen als veel bekende merken en winkels product feeds aanbieden aan affiliates?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

@ wouter, ik weet niet wat je met je reactie wilt bereiken. Sorry van mijn spellingsfouten en ja, ik heb deze tekst (gekopieerd) geplaats op 3 forums.

@TwaBla, Het zijn geen bekende merken zoals G-star of Nike maar de kwaliteit is goed.

Ik kan mijn belofte waarmaken doordat ik alles zelf op voorraad heb. Ik weet dus wat de voorraad is en zorg ervoor dat de productdata up to date blijft. Natuurlijk kan het zo zijn dat er van een artikel nog 1 maat is en dan wil je voorkomen dat dit niet door bv. 3 klanten tegelijk besteld kan worden, maar daar hebben wij onze eigen wenshop nog voor. Verzenden binnen 2 werkdagen doen wij nu ook al, wederom omdat het op voorraad ligt en het direct verstuurd kan worden.

Persoonlijk vind ik het erg leuk om een eigen webshop op te bouwen, klanten te vinden en te houden, alles wat daar bij komt kijken (zelfs de administratie) en dus te ondernemen. Met Affiliates krijg ik het idee (begrijp me niet verkeerd want het schijnt wel te werken) dat het niet meer jouw webshop/site is maar dat je mensen verwijst naar een andere webshop en daar een percentage van meepikt. Ik neem aan, maar daarom stel ik ook bovenstaande vraag, dat er meerdere zijn die dit idee hebben en die wil ik graag helpen door dropshipping.

• 0

Een paar dingen die bij me opkomen:

- je creëert hiermee dus een heleboel andere aanbieders die exact hetzelfde product verkopen en er zelfs voor zouden kunnen kiezen om die producten goedkoper aan te bieden dan jij; stel dat het een succes wordt en je verkoopt alleen nog maar via anderen; jij levert tegen inkoopprijs en betaalt ook nog eens de verzendkosten; hoe ziet jouw financiële plaatje er dan uit?

- bij kleding is het retourneringspercentage vrij hoog; mogen de webshops de retour gekomen kleding weer naar jou terugsturen? Bij welk percentage retouren is dat voor jou financieel nog haalbaar?

- up-to-date voorraadinformatie lijkt mij voor een geïnteresseerde webshop wel een vereiste; met een uitgebreide collectie wordt dat handmatig erg lastig, want dan moet zo'n webshop voortdurend artikelen verwijderen als de voorraad onder een bepaald minimum komt en jij besluit om dat artikel alleen nog via je eigen webshop te gaan verkopen; vervolgens moeten ze teleurgestelde klanten doorsturen naar jouw webshop en zijn ze hun eigen klant wellicht definitief kwijt

• 0

Het voorraad probleem zou je kunnen ondervangen door jouw 'dropshipklanten' te laten bestellen in dezelfde webshop als waar je eigen klanten in bestellen.

Volgens mij is het bv in Magento mogelijk om verschillende groepen aan te maken met verschillende prijzen, maar in de meest simpele shop kun je nog met een kortingscode werken waarbij je zelfs per klant de korting kan aanpassen.

Als jij vervolgens jouw prijzen voor de consument iets hoger houd als je dropshipklanten dan hoeven hun niet bang te zijn voor jouw shop en kunnen ze zelf nog wat met de marge spelen.

Retouren zou ik gewoon op risico van de dropshipklant doen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar