• 0

pensioen en doorwerken

Ik ben sneller ouder geworden dan het kabinet/de kamer de pensioenleeftijd verhoogt. En vanaf oktobr volgend jaar krijg ik dus staatspensoen en een pensioen uit mjn eigen (eenmans)BV. Maar ik ben nog niet helemaal uitgewerkt. Kan ik beide pensioenen ontvangen en desondanks nog zeg drie dagen in de week doorwerken? En dan gewoon facturen naar mijn BV sturen? Of kan ik de zaak (BV geintegreerd met pensioen BV) beter stilleggen en een ZZP-bedrijfje stichten? Of een nieuwe BV of VOF oprichten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik ben sneller ouder geworden dan het kabinet/de kamer de pensioenleeftijd verhoogt. En vanaf oktobr volgend jaar krijg ik dus staatspensoen en een pensioen uit mjn eigen (eenmans)BV. Maar ik ben nog niet helemaal uitgewerkt. Kan ik beide pensioenen ontvangen en desondanks nog zeg drie dagen in de week doorwerken? En dan gewoon facturen naar mijn BV sturen? Of kan ik de zaak (BV geintegreerd met pensioen BV) beter stilleggen en een ZZP-bedrijfje stichten? Of een nieuwe BV of VOF oprichten?

Uren factureren aan je BV gaat het in ieder geval niet worden, dan zul je die uren gewoon moeten verlonen. Voor de rest helemaal met Joost eens: dit is specifiek, dit vereist een concreet en specifiek advies.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt in deeltijd-pensioen gaan of je pensioen uitstellen. Dit kan, zoals Joost al heeft gezegd, uiterlijk tot 70-jarige leeftijd. Maar het pensioen mag niet uitkomen boven 100% van je laatstverdiende salaris.

 

Voor wijziging van je pensioen is een besluit van de AVVA vereist en een nieuwe pensioenberekening. Dus inderdaad iets om met een adviseur af te stemmen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.