Verbazend ... (gratis compensatie-bellen)

Aanbevolen berichten

Ik lees het onderstaande met verbazing op nu.nl:

 

"Woensdag 2 mei, donderdag 3 mei, vrijdag 4 mei en zaterdag 5 mei kunnen Vodafoneklanten gratis bellen en sms’en. Mobiel internet moet wel gewoon betaald worden omdat er anders overlast op het netwerk zou kunnen ontstaan.

 

Er is woensdagochtend al op ruime schaal gebruik gemaakt van de compensatie. Op het gewone mobiele net werd bijna driemaal zo veel gebeld als normaal tijdens een vakantieperiode."

 

En dan verderop:

 

"In geval van – een vermoeden van – misbruik kan Vodafone het gratis bellen en sms’en blokkeren", aldus de provider in een verklaring. Zo mag het onbeperkt gratis sms’en niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden.

 

Grappig effect, dus je mag gratis bellen en dan ga je 3x zoveel bellen. Waar zou dat allemaal over gaan? :)

 

En er zitten slimmerds tussen die al hun klanten een sms-je aan het sturen zijn. Heeft er al iemand een vloedgolf aan commerciële sms-jes gehad?

Link naar reactie

Tja, waar zou het over gaan in die extra gesprekken... misschien zijn het gewoon gevallen van mensen die met hun vodafone toestel gaan bellen ipv vaste lijn oid, omdat het toch gratis is.

 

En of commercieel gebruik nou mag of niet, als ik vandaag de hele dag klanten moest nabellen en een vodafone simcard had liggen zou ik die gewoon gebruiken - als ze het afsluiten zien je het dan wel weer :D

Link naar reactie

Ik heb zelf enkel een data abonnement voor ipad. heb die pas afgesloten na die brand en heb dus nergens last van gehad. toch krijg ik wat ik begreep deze maand 10% korting op maand bedrag van abonnement.

Is maar iets van 2 euro, maar alle beetjes zijn welkom he.

 

Overigens kan ik me voorstellen dat als je echt flink door getroffen bent dat dit wel een heel marginale vergoeding is.

Link naar reactie
Laten ze maar korting geven aan alle abonees i.p.v. die flauwerkul van een paar dagen gratis bellen. De schade wordt zo echt niet vergoed.

 

En hoe lang moet die korting duren en hoe hoog moet die zijn? Ook dan krijg je weer klagers die het niets vinden voorstellen. :(

 

En het roepen dat je schade ondervonden hebt is tegenwoordig een soort volkssport geworden. Wellicht onder invloed van al die Amerikaanse verhalen over schadeclaims :-\

 

De eerste sluitende berekening moet ik nog zien. Misschien moet je als ondernemer dit soort risico's in calculeren. Wellicht heeft Norbert Bakker er een polis voor in de aanbieding. ;D

Link naar reactie

En hoe lang moet die korting duren en hoe hoog moet die zijn? Ook dan krijg je weer klagers die het niets vinden voorstellen. :(

 

Ik heb een week mijn abonnement niet kunnen gebruiken dus 25% van mij abonnementskosten zou ik terecht vinden. Nu bel ik gratis terwijl ik eigenlijk nooit buiten mijn bundel kom....

 

Wat betreft vervolgschade ben ik het helemaal met je eens. Die risico's moet / kun je zelf minimaliseren en, in het algemeen, de rest verzekeren. Enige minpuntje in dit geval is dat je, hoeveel geld je er ook voor over hebt, je nummer niet even naar een andere provider overzet.

Link naar reactie
hoeveel geld je er ook voor over hebt, je nummer niet even naar een andere provider overzet.

 

Heb mijn 06 abonnement overgezet naar een ander en mijn nummer behouden. Koste niks en mijn briefpapier hoefde niet aangepast te worden omdat ik de provider niet achter mijn nummer vermeld. ;D

Link naar reactie

hoeveel geld je er ook voor over hebt, je nummer niet even naar een andere provider overzet.

 

Heb mijn 06 abonnement overgezet naar een ander en mijn nummer behouden. Koste niks en mijn briefpapier hoefde niet aangepast te worden omdat ik de provider niet achter mijn nummer vermeld. ;D

 

Je mist 'even' als in 'grote storing bij Vodafone, morgenochtend is mijn huidige nummer aktief op het netwerk van een andere provider' :P

Link naar reactie

Mijn grootste ergernissen van de telefoon abbo's tegenwoordig is meer dat de prijzen echt de pan uit rijzen en dat ik door de bomen het bos niet meer zie door al die aanbieders en combinatiepakketten. Ik zit al weken te puzzelen op een passend betaalbaar abonnement voor mij, aangezien die van mij 6 mei af loopt, maar ik ben er nog steeds niet uit. 2 jaar geleden was het allemaal stuk simpeler.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Inderdaad transparantie is ver te zoeken maar dat komt ook omdat iedereen van alles met die pockie wil doen :P

 

Je zal keuzes moeten maken en wellicht moet je jezelf afvragen of al die mogelijkheden wel nodig zijn. heb zelf het idee dat tegenwoordig iedereen geleefd wordt door zijn telefoon.

 

maar ja keuzes maken voor minder opties is niet makkelijk. ;D

Link naar reactie

Ze zeggen wel gratis bellen maar hoe zit dat bij abonnementen? Ik betaal een vast bedrag per maand, en tot nu toe kom ik nog niet over de belminuten heen. Er zijn vast vele mensen die in dezelfde situatie zitten.

Hoe zien deze mensen de 4 dagen gratis bellen dan als voordeel?

 

Wat mij betreft hadden ze beter een bepaald percentage korting kunnen geven op het maandbedrag.

 

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie

Heel scherp basto.

 

Het is gewoon een sigaar uit eigen doos voor de mensen met een abonnement. Ze hebben namelijk toen al betaald en konden niet bellen en nu mogen ze sowieso een bepaald tegoed opbellen, waarvoor ze ook gewoon betaald hebben.

 

En wie heeft bepaald dat er 3x zo veel gebeld is? Een onafhankelijk notaris?

 

Dit heeft Vodafone dus weinig (lees:niets) gekost, terwijl men zeer royaal doet. Benieuwd of hier nog nader onderzoek naar gedaan wordt door een consumentenwaakhond.

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.