• 0

financiering belegginspand TOP!?wie?!Povisie!?

Ik wens een huis te kopen (niet voor eigen gebruik) voor 165.000 incl de kk. De huuropbrengst is 9900 per jaar. Het huis is 5 jaar oud.

Ik heb het volgende rekensommetje gemaakt:

165.000 - 20.000 eigen middelen = 145.000 financieringsbehoefte

 

rente 1 jaar vast 4200

aflossing 4833

 

Gezien de huuropbrengst moet het dus goed mogelijk zijn. Mijn verdere inkomen is zeer goed. Huidige financier wil teveel extra dekking middels allerlei extra verzekeringen welke ik niet wens. Wie heeft een dusdanige financiering al ondergebracht. Of wie heeft contacten om dit te doen ? Is er een andere te bewandelen weg?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even een paar vragen:

 


  • -Wil je het pand prive of zakelijk aankopen?
    -Hoe ben je tot het aflossingsbedrag gekomen, ofwel welke hypotheekvorm is hierbij gehanteerd?
    -Is het de bedoeling dat je de woning op termijn zelf gaat betrekken?
    -Welke extra verzekeringen willen ze als zekerheid?

 

Even uitgaande van de cijfers die je hebt gegeven:

 

De koopsom ligt om en nabij de € 151.000,00. Het pand is in verhuurde staat en de bijbehorende executiewaarde ligt rond de € 132.000,00. De benodigde financiering ligt hierboven waardoor de banken deze lening in de hoogste risicoklasse plaatsen. Los van het feit of een bank een aanbieding zal doen, zullen ze altijd een extra zekerheid willen m.b.t. een overlijdensrisicoverzekering of zelf een pandrecht op extra vermogen. (banken zitten zeker in deze tijd niet te wachten op het financieren van woonhuizen in verhuurde staat)

 

Het feit dat ze mogelijk een overlijdensrisicoverzekering willen, is niets meer dan normaal. Alleen moet deze wel gekoppeld worden aan de restschuld en niet op een gelijk niveau blijven hangen terwijl je periodieke aflossingen doet. (wat bv bij een annuïteitenhypotheek het geval is)

Hierdoor betaal je onnodig veel premie.

 

Ik denk dat er weinig tot geen banken zijn die dit willen financieren zonder extra zekerheid. Wil je toch wat proberen dan zou je kunnen (laten) informeren bij de ING GMAC of SNS.

 

Groet

 

 

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik koop het pand prive, waardoor het een box III verhaal zal worder. De aflossing baseer ik op 30j lineair. Ik zal de woning nimmer zelf betrekken. De extra zekerheid welke de bank wou was een overlijdensdekking van 500.000 euro op leven van mij en mijn vrouw, premie hiervoor is ca. 3500 pj. Deze extra zekerheid is dan ook bedoeld om eerder gesloten hypotheken af te dekken. (ik bezit reeds 3 panden).

Ik kies voor de lineaire aflossing + investering eigen middelen om het argument van hoog risico bij de bank weg te nemen. Immers de aflossing bedraagt jaarlijks een fiks bedrag. ING heb ik vorig jaar een gesprek meegehad en deze vertelde me dat ze nooit meer als 9x de huur financierde.

Trouwens de koopprijs is ca. 154.000 + 8% = 165.000 (wat korting op afsluitprovise,taxatie en notariskosten). De executiewaarde in verhuurde staat is : 135.000.

Ik verheug me op jullie input.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind die overlijdensverzekering niet meer dan logisch vanuit het oogpunt van de finacier, temeer omdat blijkbaar niet jij, maar je financier inmiddels drie panden bezit.....

Ik vrees dat je bij andere financiers toch ook dergelijke zekerheden moet afgeven....zo goed is de huizenmarkt tegenwoordig niet meer.

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Een pad dat verhuurd is aan derden wordt beschouwt als zijnde een beleggingsobject. Een bank financiert ongeveer 60% van de executiewaarde op een beleggingsobject. Reden is dat gezien de huidige wetgeving omtrent huur en verhuur het zeer moeilijk is om een huurder uit het huis te zetten. Een verhuurd pand is nu eenmaal minder courant dan een onverhuurd pand.

Eventueel kunnen de huurpenningen ook als zekerheid worden gegeven.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Zou je (ter info van de rest) globaal aan kunnen geven hoe dit werkt?

 

Ronald

 

Hetgeen waar ik het over heb is een netwerkje van ex bankdirecteuren. Zij houden zich bezig met lastige financieringsvraagstukken m.b.t. onroerend goed. Zij kijken vooral naar het onderpand en vinden de aanvrager (veelal ondernemer) erg belangrijk. Wanneer er een goed onderbouwd verhaal ligt dan gaan zij daarmee aan de slag. Bij de plaatselijke banken ligt de beslissingsbevoegdheid op een laag niveau en worden de acceptatiecriteria strikt gehanteerd. Deze mensen bekijken de aanvragen meer vanuit de zijde van de "ondernemer" en als zij er brood inzien dropppen ze deze vervolgens bij hun vriendjes in de hogere bankregionen. De accodering is verder een wassen neus. Op deze wijze zijn er al een aantal faillissementen voorkomen en een aantal (startende) ondernemers goed op weg geholpen.

 

Wanneer cliënten van ons regulier vastlopen en hun state of value is goed, kunnen we ze in ieder geval via dit netwerk verder helpen.

www.camelot-legal.nl

Link naar reactie
  • 0

ik ben bijzonder geinteresseerd in deze vorm van zaken doen. een finacieerder die jou leert kennen en het financierings object en je bestaande strategie letterlijk persoonlijk benaderd klinkt voor mij te mooi om waar te zijn. maar wie weet.

 

hierover zou ik meer informatie willen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.