• 0

Idee voor een webshop met Moeder en Dochter sieraden? Feedback zeer gewaardeerd!

Omschrijving van je concept:

Beste Forum lezers,

Mijn naam is Tanja en ik ben net gestart met een webshop na 10 jaar in Marketing en Sales gewerkt te hebben.

Ik hoop feedback te krijgen om mijn shop van de grond te krijgen.

 

Mijn huidige concept is een sieradenwebshop voor de moderne vrouw met meerdere categorieën waarbij ik voor elk sieraad een week school doneer aan een kind in Gambia (via erkende stichting).

Nu 2 weken life en ik merk dat het lastig is om traffic te genereren omdat mijn website en zoekwoorden vrij generiek zijn. Ik overweeg dus om me meer te richten op een niche: Moeder en Dochter sieraden (mom & me).

Een volgende bestelling met meerdere sets is onderweg, dus tijd voor actie;-)

Website:

www.kAYAsieraden.nl

mod-edit: nav spam van 10 juli blijkt hier ook een linkje teveel te staan. verwijderd dus

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- google search optimalisatie: link building

- Seo Shop gekozen: goede vindbaarheid

- Op forum indien mogelijk posten

- Bloggers aangeschreven, winacties.

- Advertentie HIppe Shops

- Vrienden/oud collega's/ linked-in/ facebook bericht.

- Startpagina's aangeschreven

- Persbericht opgezet en verspreid

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Voor een mooie prijs kan je bij mij een unieke sieradenset voor Moeder & Dochter kopen.

Het ideale cadeatje voor moeders die hun dochter willen verassen, maar ook voor tantes, oma's en natuurlijk vaders.

Voor een aantal gelegenheden: verjaardagscadeau, kerstcadeau, eerste verjaardag kind, geboortekado, etc.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er bestaan een paar sites met geboortesieraden, maar niemand richt zich op alleen Moeder & dochter sieraden. Daarnaast hebben een aantal sieradensites hebben bijvoorbeeld 1 set moeder & dochter sieraden, maar niet een heel assortiment met diverse sieraden (van parels tot edelsteen zijn straks te koop op mijn site).

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Echt alle feedback is zeer welkom voor mij als starter in E-commerce. Bedankt alvast voor het meedenken ;-

Daarnaast hoop ik concrete feedback te krijgen

1) Feedback algemeen over site? Wat kan beter/mooier?

2) Wat vinden jullie van mijn idee voor focus op Moeder & Dochter sieraden?

3) Tips hoe ik dit idee het beste in de markt kan zetten?

4) Hoe bouw ik meer traffic naar mijn site met klein budget

 

Modedit: JPG verwijderd, te lange bestandsnaam!

 

www.kAYAsieraden.nl

Vintage, zilver, edelsteen, moeder & dochter sieradensets

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je website ziet er op zich heel goed uit, ook structureel. Het 'mom & me' idee is hier in Nederland nog niet zo bekend (of het slaat niet aan, dat weet ik niet) en er zullen niet veel mensen op zoeken. Het lijkt me dus zaak dat je gericht gaat adverteren en/of een leuke actie voert. Ik denk aan de enorme zwangerschaps/ouder fora, maar ook huishoud en gerelateerde beurzen.

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen:

 

- op je pagina met producten is niet (direct) duidelijk waar die slider voor is

 

- je jaagt bezoekers die van sieraden met lieveheersbeestjes houden onnodig weg; dat je ze niet verkoopt is prima, maar ik zou ze niet "kinderachtig" noemen

 

- in je winkelwagen laadt het plaatje van het product niet (rood kruisje)

 

- verplicht een account moeten aanmaken om te kunnen bestellen is voor veel mensen een (te) hoge drempel

 

- hier en daar een tik-/taalfout (bijv. tevredenheidsgarantatie) en je gebruikt "u" en "jij" door elkaar

Link naar reactie
  • 0

Beste Sabra en John,

Heel erg bedankt voor jullie feedback. Echt fijn dat jullie de tijd nemen om belangeloos starters te helpen!

Sabra, ik ga inderdaad mijn zoekwoorden wat meer uitbreiden en gericht adverteren. Het Mom & Me concept is inderdaad nog niet heel erg bekend, ik zal het dus moeten uitleggen.

John, ook met jouw feedback kan ik zeker verder. Helaas is de slider niet aan te passen door er bijv. een Euro tekening boven te zetten. Ik denk dat ik 'm dan in het geheel weglaat. De teksten ga ik zeker ook reviewen en de andere feedback neem ik ook ter harte.

Nogmaals, super bedankt.

Tanja

www.kAYAsieraden.nl

Vintage, zilver, edelsteen, moeder & dochter sieradensets

Link naar reactie
  • 0

Tips om het beter op de markt te zetten zijn er heel veel maar hier misschien wat leuke/nuttige tips:

- Adverteer ook via websites als marktplaats.

- Maak een goede facebookpagina.

- Wees actief op twitter.

Bij beiden sociale netwerken kun je actief zijn door het delen van leuke acties en aanbiedingen, en laat je volgers weten hoe het gaat met de opbrengst voor de stichting en wat er precies mee gedaan wordt.

- Werk met leuke acties op speciale dagen als moederdag, kerst etc.

- Zorg dat klanten zich kunnen aanmelden voor een nieuwsbrief. Hoe gaat het met de stichting maar voornamelijk nieuwe producten in het assortiment en nieuwe aanbiedingen.

- Maak een brochure/flyer en verspreid deze in de wijk, winkels etc.

- Plaats een advertentie in een tienerblad (voor de dochter dus)

- Linkbuilding

- Maak een goede hyves pagina

- Misschien een leuk idee om eens op een markt in de stad of dorp te staan.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

De mom & me focus is een heldere focus. Heel goed.

 

Persoonlijk vind ik het fotowerk niet zo mooi. De gebruikte fotomodule (die ik altijd wel mooi vind) maakt het mogelijk om in te zoomen. De foto's die ik gezien heb zijn voor mijn gevoel echter ook niet helemaal scherp. Dat is jammer en doet afbreuk aan het kwaliteitsgevoel van je site.

 

Verder zag ik dat je specificaties niet ingevuld zijn. Door dat wel te doen heb je weer extra relevante content op de juiste plek.

Link naar reactie
  • 0

[ik heb bovenstaande opmerkingen niet allemaal gelezen, dus het kan zijn dat het er al tussen staat]

 

Misschien is het een leuke suggestie om tijdschriften aan te schrijven voor een prijsvraag.

De winnaar kan dan een sieraad winnen van de website. Het antwoord op de prijsvraag dient gevonden te worden op de website. Hierdoor trek je bezoekers die hopelijk iets bestellen.

Voorbeelden: Wij Ouders.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Ingrid,

Dit vind ik echt een heel goed idee! Vooral dat het antwoord van de prijsvraag op de site is te vinden.

 

Mod-edit: spam verwijderd, lees de huisregels even svp

 

Thanks voor de tip.

Super dat iedereen zo meedenkt!!

Foto_armbandje_zoetwaterparels.thumb.jpg.14e305f844b23b362e0fd76cba3cc6ef.jpg

www.kAYAsieraden.nl

Vintage, zilver, edelsteen, moeder & dochter sieradensets

Link naar reactie
  • 0

ik ben echt je doelgroep met 2 meiden van 2 en 4. Ik zit te denken, moeder-dochtersieraden, dochters die op moeders willen lijken.......tja op zich heb je wel een punt, dat willen dochters, maar ik twijfel nog als ik zo net op je site kom: Als die van mij sieraden hebben (armbandjes, kettingen) zijn ze na ongeveer 1 uur toch echt wel kapot. Haak je goed op in, extra sterk van witte zijde. Ok ik haak niet af, ik vind de foto's leuk, geven een goede sfeer.

 

Fotos op de homepage met categorieen spreken me erg aan. Dat hout op de achtergrond geeft iets warms. Op dit soort sites wil ik een 'feelgood' gevoel krijgen en dat lukt!

 

Bij de sieraden vanaf 5 jaar heb je me echt om, voor mams en dochter een zelfde sierraad, gossie wat leuk! Alleen: ik heb 2 dochters...... als ik dit met de ene doe heeft de ander niets, wellicht een idee dat je 2 kinderarmbandjes kunt bestellen bij 1 moederarmband: (euh mijn schoonzus heeft 3 dochters). Of is je insteek elke dochter een ander setje, kan ook natuurlijk.

 

Ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb afgelopen jaar behoorlijk wat sieraden sites bekeken in verband met mijn modiste opleiding, en deze zou ik meteen in mijn favorieten zetten. Het is leuk, het is vernieuwend. Je geeft me van top tot teen het feel good gevoel, je geeft geld weg, het is bijna te mooi om waar te zijn.

 

Kortom aan de site gaat het niet liggen, nu nog de vindbaarheid. Ik kan me erg vinden in de tips van mira en er staat oook veel op dit forum over e commerce.

Overigens, vraag ik me wel af of er veel over blijft van de site op de ipad, vanwege het grote deel bovenin, daar zou ik dan liever ook de categorieeen kunnen zien......

 

Jammer dat je ook hier weer een account moet aanmaken, dat gaat me steeds meer tegenstaan en maakt dat ik denk, wat een gedoe daar heb ik nu even geen zin in.

 

Heb je zelf eigenlijk een blog, ik vind dit wel typisch iets voor een blog met af een toe een kleine give away, verbaas me er altjid over dat mensen enorm veel moeite doen voor give aways van een euro........ (plaats dit op je blog en maak kans op een give away). Heel veel succes met je leuke idee!

Link naar reactie
  • 0

Beste Henneke,

Wat een mooie reactie heb je geschreven! Ook hier ga ik zeker wat mee doen. Vooral dat stukje van meerdere dochters. Je kan de sieraden wel los bestellen bij kindersieraden, maar daar lezen mensen denk ik nu nog overeen.

Dus dit ga ik zeker aanpassen bij de categorie Mom & Me.

 

Met een blog ga ik zeker starten, nu nog druk bezig om mijn hele assortiment van Mom & Me te fotograferen (er komt nog meer... ;-)

 

Ik heb net de loop veranderd dat je niet meer hoeft te registeren, ik haak zelf ook vaak af als ik dit zie.

Dus je hoeft maar heel summer je NAW gegevens in te vullen als je iets besteld.

 

Nogmaals bedankt voor je oprechte feedback, dit helpt me om de webshop aan te scherpen!

Tanja

 

www.kAYAsieraden.nl

Vintage, zilver, edelsteen, moeder & dochter sieradensets

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor feedback, je ben inderdaad mijn doelgroep :)

Ik heb inderdaad de teksten flink uitgebreid (oa voor Google), maar ik ga ivm teveel scrollen de teksten wat meer samenvoegen.

Mocht iemand nog meer feedback hebben, heel graag.

Tanja

www.kAYAsieraden.nl

Vintage, zilver, edelsteen, moeder & dochter sieradensets

Link naar reactie
  • 0

1) Feedback algemeen over site? Wat kan beter/mooier?

Je productpagina's zijn nogal voorzien van een lange rij tekst. Je geeft aan hier al aan te werken maar ik zou ze gewoon op een andere pagina plaatsen.

 

Informatie over edelstenen, vintage zilver kindersieraden etc. Niet bij de productpagina's plaatsen. Ik wist eerst geeneens dat er product op die pagina te vinden waren, een vlugge bezoeker zal je site direct verlaten omdat hij geen producten ziet.

 

Bepaalde url's werken niet. Zoals de link van Janaiba van 11 jaar die naar een ketting verwijst.

 

Je algemene voorwaarden verwijzen naar een keurmerk, maar dit keurmerk kan ik niet op je site vinden.

 

De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

Ik kan geen klachtenprocedure vinden.

 

Hippe shops label neem nogal veel ruimte in beslag. Daar zou je beter andere belangrijke informatie kunnen plaatsen of de afbeelding kleiner maken. De hele footer wordt ook uit z'n proporsie gehaald hierdoor.

 

Ik mis beoordelingen/reviews van klanten. Hoe ervaart moeder en dochter dit concept? Laat je potentiele klanten zien hoe andere klanten de producten hebben ervaren.

 

2) Wat vinden jullie van mijn idee voor focus op Moeder & Dochter sieraden?

Eerlijk gezegt vind ik het een mooier gebaar dat je een bijdrage levert aan Eduki dan het hele moeder dochter concept. Erg goed dat je bijdraagt aan zo'n goede stichting. Petje af!

Wellicht kan ik er ook niet over oordelen omdat ik een man ben ;)

 

Edit: Kan overigens ook geen achteraf betaalmethode ontdekken. Je voorwaarden melden wel dat er niet meer dan 50% vooruitbetaling vereist mag worden (wettelijk verplicht). Er moet nog een achteraf betaal mogelijkheid bij, wil je aan de wet voldoen :) Evt kan bankoverschrijving, mits je duidelijk meldt dat ze ook de helft mogen overmaken en de helft erna (jouw risico). Bij rembours loop je minder/geen risico op wanbetaling. Of naar een dergelijk bedrijf als Klarna en Afterpay gaan kijken.

Link naar reactie
  • 0

Wederom wat een goede feedback!

- Ik ben gelijk aan de slag gegaan door teksten nog meer in te korten. Helaas zie ik geen andere plek op de website, maar het scrollen is door jullie feedback drastisch gedaald.

- De links werken weer.

- Ik ga zeker nog in de algemene voorwaarden duiken en de mogelijkheid van achteraf betalen onderzoeken.

- De reviews kunnen wel geschreven worden omdat ik nog maar net gestart ben. Maar er staan er al een paar op (als je goed zoekt ;-).

- En thanks voor complimenten van Eduki. Het is echt een hele bijzondere stichting die ook echt wat betekent voor kansarme kids. En de donaties komen 1 op 1 bij de kinderen terecht en blijven niet ergens hangen. Hopelijk gaat het me lukken om 5 tot 10 kinderen die jaar te sponsoren! Mooie combinatie tussen ondernemerschap en een klein steentje bijdragen.

Thanks nogmaals voor feedback!

Tanja

www.kAYAsieraden.nl

Vintage, zilver, edelsteen, moeder & dochter sieradensets

Link naar reactie
  • 0

Beste Tanja,

 

1. Bij Antwoord voor bedrijven hebben wij eerder een vraag gekregen over vooruitbetaling/ achterafbetaling. Ik stuur je de informatie die wij destijds hebben gegeven:

 

De algemene regel volgens artikel 7:26 Burgerlijk Wetboek (BW) is dat de consument maar tot ten hoogte 50% van de koopprijs kan worden verplicht om vooruit te betalen. (Artikel 7:26 is met name bedoeld voor situaties waarbij de consument het risico loopt dat een goed niet wordt geleverd.) Het gaat hier om de koopprijs. Dit is exclusief verzendkosten omdat deze kosten vaak niet door de verkoper zijn voorgeschreven maar door een derde partij, de vervoerspartij. Wel moet bij het vermelden van de totale prijs de verkoper aan de consument inzichtelijk maken om welk bedrag het gaat (zie onderscheid tussen 7:46c lid 1 sub c en sub d BW).

 

In de praktijk moet je bij een bestelling bij een webwinkel vaak het hele bedrag direct betalen via Paypal, iDEAL, creditcard of een ander betalingssysteem. Dit is onder voorwaarden toegestaan.

 

Artikel 7:6 lid 2 bepaalt dat lid 1 van hetzelfde artikel niet geldt ten aanzien van artikel 7:26. Dit betekent dat een verkoper met een consument een individuele afspraak kan maken over het betalen van de verkoopprijs. Met een individuele afspraak moet de consument wel expliciet akkoord gaan. Een voorbeeld van een individuele afspraak kan zijn dat de verkoper aan de consument voorstelt om in een keer het hele bedrag te betalen en daarvoor een korting te verstrekken. Een individuele afspraak zoals een totale betaling vooraf, mag niet standaard in de algemene voorwaarden zijn opgenomen. Een dergelijk iets wordt dan gezien als een onredelijk bezwarend beding en is dan als algemene voorwaarde vernietigbaar.

 

Zoals gezegd moet de consument expliciet met een individuele afspraak akkoord gaan. Wanneer is hier sprake van?

Op het moment dat u de consument verschillende alternatieven voor de betaling biedt (zoals bijvoorbeeld de keuzemogelijkheid van het betalen achteraf via een acceptgiro of betalen via iDEAL, creditcard etc.) en de consument kiest bewust voor de direkte betaling vooraf, dan is deze expliciet akkoord gaat met de vooruitbetaling.

Het achteraf betalen via acceptgiro brengt voor de verkoper vaak extra kosten met zich mee. De verkoper mag deze kosten in rekening brengen bij de consument. Maar het moet dan expliciet gaan om alleen die kosten die direct verbonden zijn aan de kosten van het betaalmiddel. Dat wil zeggen de reële kosten. De extra reële kosten zullen voor de consument een overweging kunnen zijn om expliciet te kiezen voor de vooruitbetaling.

 

Het alleen aanbieden van de mogelijkheid tot vooruitbetaling is dus niet toegestaan.

 

2. Graag laat ik je weten dat Thuiswinkel.org een nieuwere versie van hun algemene voorwaarden beschikbaar heeft.

 

3. Als laatste nog even een opmerking. Het komt op de klant over alsof je de algemene voorwaarden van Thuiswinkel.org 1 op 1 hebt overgenomen, terwijl je onder artikel 16 een eigen toevoeging aangaande aansprakelijkheid hebt opgenomen.

 

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Beste lezers,

Tot nu toe heb ik erg veel aan jullie feedback gehad!

Mijn besluit is genomen, ik ga me helemaal richten op deze categorie Mama & Dochter sieraden! ;D

 

Nu probeer ik natuurlijk publiciteit te krijgen , bijvoorbeeld door het uitbrengen van een Persbericht (zie attachement).

Daarnaast werk ik met Google Adwords en heb ik flyers (voor 5 euro waardebon) in de maak om toe te voegen bij bijv. 'zwanger boxen'' (babysieraden) of bij winaars van een winacties waaraan ik meedoe. Tenslotte heb ik me aangemeld bij alle relevante startpagina's en werk ik samen met bloggers die mijn sieraden reviewen en er dan een stukje over schrijven.

Heeft er wellicht nog iemand ideeen voor Marketing tegen redelijke kosten die ik over het hoofd zie? ???

Alvast heel erg bedankt voor de moeite om mee te denken!

Tanja

www.kAYAsieraden.nl

Vintage, zilver, edelsteen, moeder & dochter sieradensets

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.