Momenteel ben ik woonachtig in Argentinië. Ik wil graag een BV oprichten in NL i.v.m. de financiële en juridische onzekerheid alhier. Ik lever vertaaldiensten aan NL bedrijven. Mijn freelancers werken voornamelijk hier, maar ook in andere landen. Ik wil een NL familielid als bestuurder aannemen om licht administratief werk uit te voeren voor enkele uren per week (correspondentie, facturatie etc.). Ik zal zelf 100% DGA worden en ook dagelijks bezig zijn met de BV vanuit Argentinië.
1. Is dit juridisch gezien mogelijk en een legale constructie?
2. Wat is de minimale vergoeding die ik moet toekennen aan de bestuurder?
3. Wat is het minimale salaris dat ik als 100% DGA moet ontvangen?
4. Zijn er specifieke zaken die een bestuurder wel/niet mag/moet doen?
5. Zijn er specifieke zaken die ik als 100% DGA wel/niet mag/moet doen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
holando-argentino
holando-argentino
Mijn situatie is als volgt:
Momenteel ben ik woonachtig in Argentinië. Ik wil graag een BV oprichten in NL i.v.m. de financiële en juridische onzekerheid alhier. Ik lever vertaaldiensten aan NL bedrijven. Mijn freelancers werken voornamelijk hier, maar ook in andere landen. Ik wil een NL familielid als bestuurder aannemen om licht administratief werk uit te voeren voor enkele uren per week (correspondentie, facturatie etc.). Ik zal zelf 100% DGA worden en ook dagelijks bezig zijn met de BV vanuit Argentinië.
1. Is dit juridisch gezien mogelijk en een legale constructie?
2. Wat is de minimale vergoeding die ik moet toekennen aan de bestuurder?
3. Wat is het minimale salaris dat ik als 100% DGA moet ontvangen?
4. Zijn er specifieke zaken die een bestuurder wel/niet mag/moet doen?
5. Zijn er specifieke zaken die ik als 100% DGA wel/niet mag/moet doen?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag