• 0

Inspiratie?

Even een lekker citaat uit Tom Peters' "Re-imagine!" om de week mee te beginnen:

 

-------------------------------------------------------------

"Getting Things Done" is not about formal "power" or official "rank.". It is ultimately about... PASSION and IMAGINATION and PERSISTENCE.

Say you've got a Seriously Cool Idea. The very worst thing you can do-- the biggest waste of time in the world-- is to try to "sell" that idea "up the chain of command."

Doing so will only remind you of how (officially) "powerless" you are.

[-]

The "chain of command": What is that, anyway? It's a bunch of people who have been promoted for skillfully adhering to "the certified-pure way we do things around here." In other words: They are the Designated and Appointed Guardians of Yesterday.

 

-------------------------------------------------------------

Wat vinden jullie? Hysterisch of inspirerend?

(Of allebei? ;)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beetje flut stelling: eerst zeggen dat het niet om macht gaat maar om passie en doorzettingsvermogen en vervolgens dat je vooral je tijd niet moet verspillen omdat dat aan zou tonen dat je geen macht hebt. Daar ging het toch ook niet om??

 

Je idee verkopen is volgens mij vaak een reality check waaruit blijkt dat je idee toch niet zo briljant is dan je dacht. Wel sneu voor mensen die echt een briljant idee hebben maar de passie, doorzettingsvermogen en communicatie kwaliteiten missen om het te verkopen....

Link naar reactie
  • 0

Ik ken aardig wat ondernemers die hun idee aan meer gevestigde ondernemers of grote bedrijven (uitvinder aan Philips, applicatie-ontwikkelaar aan IBM) willen "slijten".

 

 

Volgens mij zouden die mensen eens naar de site van de Witte

www.hollandinnovation.nl moeten surfen.

 

Voor 250€ standje regelen en slijten dat idee ;)

Link naar reactie
  • 0

De tekst heeft volgens mij betrekking op het genereren van ideeën en deze in de organisatie te brengen, zonder dat er een beloning tegenover staat, of zelfs imagoschade;

1. het idee wordt afgekapt, voordat het geland is

2. het idee wordt door de leidinggevende gestolen en gaat ermee pronken (weer een promotie)

 

Kortom; werkt zelf je idee uit en slinger het dan goed de organisatie in (is uiteindelijk toch nodig) zodat je de beloning ontvangt (respect, goodwill, promotie).

 

Ondernemers proberen hun ideeën te verkopen tegenover allereerst een beloning in geld. Dus de tekst heeft met name betrekking mensen die in grotere organisaties werken.

Jeroen

Link naar reactie
  • 0
En wat als de manier nou is om het zelf te doen?

Niet te wachten tot een "pief" je idee erkent maar zelf bijvoorbeeld doormiddel van prototypes steeds een stapje verder te komen, credibility te bouwen en zo je 'ding' toch doen?

 

Dan ben je ondernemer toch? Misschien binnen een andere onderneming maar klinkt voor mij nog steeds als ondernemen.

 

Grote onderneming, kleine onderneming of zelf ondernemen maakt voor het 'pief' gehalte niet eens zoveel uit. Je komt ze toch wel tegen en zult ze moeten overtuigen van jouw 'gelijk'. Mentaliteit en de beloning verschillen alleen tussen een ondernemer en een werknemer. Wel met uitzondering beide kanten op. Hoorde een startende ondernemer eens zeggen 'ik ga m'n prospect nu voor de keus zetten: kopen of ik ben weg, ik ben nu al bijna twee maanden bezig!' Maar ook de andere kant op; ik las onlangs van een bedrijf (naam vergeten helaas) dat ze hun r&d personeel een % van hun tijd hun eigen dingen lieten doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.