Beste mensen,

Ik probeer een verzekering af te sluiten voor een bestelbusje. nu wordt mij gevraagd hoeveel jaren ik schadevrij heb gereden en hoeveel schades ik heb gereden in de afgelopen 5 jaar. Met mijn prive auto heb ik altijd schadevrij gereden, maar heb we'll diverse schades gereden in de auto van een werkgever. Is het raadzaam om die schades die ik bij die werkgever heb gemaakt op te geven?

alvast bedankt voor jullie reacties

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0
Is het raadzaam om die schades die ik bij die werkgever heb gemaakt op te geven?

Niet alleen raadzaam, maar ook noodzakelijk, anders is sprake van verzwijging en vervalt het recht op uitkering. Het is dus geen keuze.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

Niet alleen raadzaam, maar ook noodzakelijk, anders is sprake van verzwijging en vervalt het recht op uitkering. Het is dus geen keuze.

Als mij alleen om het aantal schade vrije jaren wordt gevraagd, is er dan sprake van verzwijging als ik de schades bij mijn werkgever niet meld? (Ik heb op mijn privé auto immers schade vrije jaren opgebouwd.)

• 0

Het is toch zo dat je schadevrije jaren alleen opgebouwd op een afgesloten verzekering. De schades bij de werkgever zijn daar ten koste gegaan van schadevrije jaren of bonus malus. De verzekering is daarvoor dus gecompenseerd.

Als er specifiek naar gevraagd zou worden moet je natuurlijk eerlijk zijn maar als het niet wordt gevraagd zou ik gewoon de prive verzekering bellen met de vraag of ze ook de zakelijke auto kunnen verzekeren en wat je dan als instapkorting kan krijgen. Mogelijk moet je naar een andere verzekering. Gewoon eens een rondje bellen of naar een goede verzekeringsadviseur.

• 0

Bedankt voor jullie reacties. Het ziet er naar uit dat ik er niet onder uit kom mijn schadeverleden te melden.

Op het aanvraagformulier dat hier voor me ligt wordt de volgende vraag gesteld:

Heeft u of een van de belanghebbenden dit jaar en/of in de vijf voorafgaande jaren schade met betrekking tot de aangevraagde dekkingen gehad?

In mijn geval ga ik voor een wa-verzekering zonder casco of beperkt casco, waarbij ik schade aan mijn auto zelf betaal. Betekent dit dat ik alleen de schade hoef op te geven die door een kale wa-verzekeringen wordt gedekt? (Of anders, hoef ik de schade die ik had toen ik tegen een paaltje reed, en waarbij het paaltje niet was beschadigd, niet te vermelden? Immers die schade valt niet onder de dekking die ik aanvraag).

• 0
Immers die schade valt niet onder de dekking die ik aanvraag

Klopt als een (bestel)bus. ;) Deze verzekeraar gebruikt gelukkig heldere vragen: je hoeft alleen schades te vermelden die betrekking hebben op de aangevraagde dekking(en). Als jij alleen een WA-dekking aanvraagt, hoef je dus alleen de WA schades te vermelden.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar