Het zit er waarschijnlijk toch aan te komen. Als onze huidige stationwagen privé versleten is (hij is nu 15 jaar), dan wil ik toch graag een busje met dubbele cabine voor de brouwerij. Het wordt een occasion. Ik zal 15% zakelijk rijden voorlopig, dus ik mag hem als zakelijk zien. Maar ik wil eerst weten hoeveel dat gaat kosten om te kunnen beslissen of we het kunnen veroorloven.
Maar bij het zien van alle regels, zakt me de moed al in de schoenen en kan ik echt wel wat hulp gebruiken. :-[
Ik heb al een hele spreadsheet gebouwd op basis van alle draadjes hier, maar het licht heb ik nog niet gezien. En de PDF van BTW plaza met alle keuzes en aftrek/bijtelling heb ik ook bestudeerd.
Dit zijn de vragen waar ik nu tegenaan loop bij mijn spreadsheet bouwen:
1) welke eisen zijn er voor de verhouding cabine-laadruimte wil het grijs kenteken gelden en dus de lage wegentuigenbelasting? Dan weet ik dus welke types in aanmerking komen en welke niet. En kan ik er 1 uitzoeken om door te rekenen.
2) waar vind je de cataloguswaarde (incl. BPM en BTW) die je moet gebruiken om je forfaire correctie uit te rekenen?
Dan de meer fundamentele vragen:
3) Maakt het uit voor verzekeringen of je de auto privé of zakelijk koopt? En als het priv;é gekocht is, met etikettering zakelijk?
4) Wat bedoelen ze in die BTW Plaza pdf met "bestanddelen"? Is dat BPM?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AntoinetteBL
AntoinetteBL
Het zit er waarschijnlijk toch aan te komen. Als onze huidige stationwagen privé versleten is (hij is nu 15 jaar), dan wil ik toch graag een busje met dubbele cabine voor de brouwerij. Het wordt een occasion. Ik zal 15% zakelijk rijden voorlopig, dus ik mag hem als zakelijk zien. Maar ik wil eerst weten hoeveel dat gaat kosten om te kunnen beslissen of we het kunnen veroorloven.
Maar bij het zien van alle regels, zakt me de moed al in de schoenen en kan ik echt wel wat hulp gebruiken. :-[
Ik heb al een hele spreadsheet gebouwd op basis van alle draadjes hier, maar het licht heb ik nog niet gezien. En de PDF van BTW plaza met alle keuzes en aftrek/bijtelling heb ik ook bestudeerd.
Dit zijn de vragen waar ik nu tegenaan loop bij mijn spreadsheet bouwen:
1) welke eisen zijn er voor de verhouding cabine-laadruimte wil het grijs kenteken gelden en dus de lage wegentuigenbelasting? Dan weet ik dus welke types in aanmerking komen en welke niet. En kan ik er 1 uitzoeken om door te rekenen.
2) waar vind je de cataloguswaarde (incl. BPM en BTW) die je moet gebruiken om je forfaire correctie uit te rekenen?
Dan de meer fundamentele vragen:
3) Maakt het uit voor verzekeringen of je de auto privé of zakelijk koopt? En als het priv;é gekocht is, met etikettering zakelijk?
4) Wat bedoelen ze in die BTW Plaza pdf met "bestanddelen"? Is dat BPM?
Een gefrustreerde Antoinette
Het leven is te kort om slecht bier te drinken
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37143-busje-met-dubbele-cabine-kopen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag