• 0

Wat vinden jullie van www.zilverensieraad.nl

Omschrijving van je concept:

Import van 925 zilveren sieraden en verkoop via een webshop. Op den duur ontwerp van eigen zilveren sieraden.

 

Website: www.zilverensieraad.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Markt verkennen, leveranciers ''testen'', website gemaakt op basis van Wordpress / Woocommerce.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Geen oplossing. Wel de uitdaging om iets voor mijzelf te beginnen wat ik echt leuk vind en dit te brengen tot een succes met passie.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Anders is en blijft lastig. Het aanbod is groot. ''Luisteren'' naar de vraag, trends volgen, ogen ophouden, wat is de vraag ( welk soort sieraad).

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag jullie eerste indruk, tips, verbeterpunten, kritische noten.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom :)

 

- Ik vind je slider erg druk. Ik zou persoonlijk gaan voor een aantal mooie closeup foto's ipv die collages. Jouw sieraden zijn daarvoor bij uitstek geschikt, en springen zo veel meer in het oog. (minder versnippering van aandacht)

 

- Je koppen zijn in het Engels. Woocommerce heeft een Nederlandse vertaling dus maak daar gebruik van.

 

- Ik zie geen adresgegevens of KvK nummer op je website. Ik raad je aan dat wel te doen, ivm vertrouwen.

 

- Je tags (in de footer) springen irritant in het oog. Ik vind het een veel te opvallende kleur vergeleken bij de rest van je layout.

 

- Ik zou de volgende volgorde aanhouden in je menu: Home - Shop - Informatie - Contact / Over Ons

 

- "Shop" zou ik veranderen in "Producten". Mensen zoeken namelijk geen shop, ze gaan er van uit dat ze al in die shop zijn. Ze zoeken producten. Maak het ze makkelijk.

 

So far, een paar punten. Misschien voeg ik later nog wat toe.

Link naar reactie
  • 0

Een aanvullling:

 

- Als ik op het plusje klikt bij een product, blijft het op '1' staan. Komt dat omdat je overal maar 1 op voorraad hebt?

- De prijs van het product is E40,-. In het winkelwagentje staat bij subtotaal E40,- maar daar onder bij bestelling totaal E33, 61. Dat moet je even omdraaien. En je moet de BTW er bij vermelden.

- Bij de laatste pagina van de bestelling staat dat weer twee keer 40 euro, wel de BTW vermeld maar niet het bedrag zonder BTW.

Link naar reactie
  • 0

Het is best aardig. Met name de foto's van de producten zelf vind ik goed en duidelijk. Paar puntjes dus ik vul Sabra even aan.

- Ik vind je slider erg druk.

Van mij mag hij ook wel 2x langzamer qua wisselen.

Een foto in de slider van een mooie vrouw met zo'n ring zou wellicht ook de zaak fraaier maken.

- Ik zie geen adresgegevens of KvK nummer op je website. Ik raad je aan dat wel te doen, ivm vertrouwen.

Ik heb niet gezocht, maar het is ook wettelijk verplicht.

 

- Je tags (in de footer) springen irritant in het oog. Ik vind het een veel te opvallende kleur vergeleken bij de rest van je layout.

Klopt helemaal. Dat rood schreeuwt. Zachtere tinten (paars/blauw/grijs?) testen zal zinvol zijn.

 

De tekst: "wij importeren onze sieraden uit Azië" roept bij mij geen warme gevoelens op. Ik sta daar vermoed ik niet alleen in.

 

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Hoi Sabra,

 

Fijn en erg bedankt voor je input.

 

De collage in de slider heb juist zo gedaan omdat een bezoeker in 1 oogopslag kan zien wat ik te bieden heb. Ik zal eens kijken of ik het wat minder druk kan maken.

 

De adresgegevens en KvK nummer staan vermeld in de algemene voorwaarden, is het een aanrader om dit elders te plaatsen?

 

Jouw opmerking over de kleur van de tags is voor mij bevestigd. Dit had ik ook.

 

Mijn collectie is op dit moment breed, met inderdaad weinig op voorraad. Ik wil eerst weten waarnaar er vraag is alvorens ik een grotere collectie / voorraad importeer ( kostenverhaal ).

 

Voorts neem ik jouw overige (technische) opmerkingen van harte aan en ga ik daarmee aan de slag.

 

Nogmaals dank.

Link naar reactie
  • 0

 

De collage in de slider heb juist zo gedaan omdat een bezoeker in 1 oogopslag kan zien wat ik te bieden heb. Ik zal eens kijken of ik het wat minder druk kan maken.

 

Daar sla je de plank dus mis. Ik snap je instelling wel, maar het werkt zo niet. Zes foto's van verschillende ringen maken minder indruk dan een enkele goede foto van een ring. Nu probeer je je bezoekers te veel visuele informatie te voeren waardoor het langs ze heen gaat.

 

 

De adresgegevens en KvK nummer staan vermeld in de algemene voorwaarden, is het een aanrader om dit elders te plaatsen?

 

Yup. Gewoon in je footer bijvoorbeeld.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- bij de meeste sites krijg je als je op het plaatje van een product klikt een groter plaatje te zien; bij jou krijg ik echter een kleinere versie van het plaatje dat er al stond, dat lijkt dus weinig toe te voegen; bij een van de plaatjes zie ik de cryptische tekst VVP6233-m, dat zal wel een productcode zijn, maar vlak ernaast staat dat het SKU VVP6233-7 is, dat komt dan wat vreemd over

 

- bij het invoeren van mijn gegevens staat een * bij de verplichte velden (hoewel dat nergens staat uitgelegd); onder elk * staan drie rode puntjes, alsof de spellingscontrole het er niet mee eens is

 

- het is niet handig dat je voor het bekijken van de algemene voorwaarden je volledige website weer in een apart window opent; dan raken bezoekers namelijk het spoor bijster; ze hebben net al hun gegevens ingevuld en gaan dan in dat nieuwe window weer naar de winkelwagen, maar daar zijn alle ingevulde gegevens verdwenen ...

 

- in je veelgestelde vragen zeg je dat je niet aansprakelijk bent voor verlies, beschadiging of diefstal tijdens de verzending van onverzekerde, bestelde producten, maar als verkoper ben je altijd verantwoordelijk voor een correcte aflevering, zoals je ook stelt in je eigen algemene voorwaarden, artikel 11, lid 6

Link naar reactie
  • 0

- Ik vind je slide qua foto's wel goed, thema's zijn leuk gevonden. Wel vind ik de eerste foto minder goed, te druk naar mijn mening. Deze kun je misschien beter vervangen. Ook de grootte van de slide mag wat kleiner, nu neemt het zo goed als me hele beeldscherm in beslag.

 

- Je werkt zowel met teksten in het Nederlands als in het Engels. Ik kan verder nergens uit op maken dat je jouw webshop richt op de buitenlandse markt dus maak al je teksten en benamingen gewoon in het Nederlands.

 

- Het item shop inderdaad zoals eerder aangegeven vervangen door 'producten' of 'assortiment'.

 

- Bij het item Contact staat alleen een contactformulier. Complete contactgegevens is niet persee nodig maar een mailadres en telefoonnummer is misschien wel handig om daar te vermelden. Kvk nummer kun je daar ook bij plaatsen voor het vertrouwen. Het BTW nummer kun je doen maar tegenwoordig hoor je veel dat dit afgeraden wordt vanwege het misbruik wat hiermee gemaakt kan worden. Je sofinummer zit er namelijk in verwerkt dus vandaar.

 

- De tags onderin de hoofdpagina vallen te veel op door de grootte en kleur.

 

- Het item 'over ons' neerzetten als een na laatste item, dus voor contact.

 

- Het design van de website vind ik niet erg mooi. Alleen gewerkt met de kleuren zwart en wit wat het grauw, saai en simpel maakt. Ik zou iets meer kleur gebruiken en/of meer werken met kaders.

Link naar reactie
  • 0

Een aantal tips:

 

1. Geef al je foto's ALT tags mee, de huidige codes zijn zo niet handig voor Google op te pakken.

2. Wees actiever met je Facebook pagina en maak een Twitter pagina aan.

3. Breng enige kleur aan in je webshop, het is nu té wit (bijv. in je menubalk of je footer)

4. Geef meer persoonlijke informatie bij 'over ons'.

 

Wat zijn trouwens je bezoekersstatistieken, bij weinig verkeer zou je er over na kunnen denken om Adwords of Admarkt in te zetten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.