Ik ben vorig jaar september/oktober bezig geweest om een bedrijf over te nemen. Hiervoor heb ik een adviseur ingeschakeld en privé betaald. De koop van de onderneming is niet doorgegaan omdat we het niet eens konden worden over de prijs.
Nu ben ik een soortgelijk bedrijf gestart in februari dit jaar. Aangezien de factuur van de adviseur een behoorlijk bedrag is vraag ik mij af of ik iets met deze factuur kan doen? De adviseur heeft mij bepaalde inzichten gegeven die ook van toepassing zijn in mijn huidige onderneming.
Mag ik deze factuur zien als kosten in de opstartfase? Zoja, dan kan ik de btw terugvragen en de factuur boeken als kosten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Harry Robbertsen
Harry Robbertsen
Ik ben vorig jaar september/oktober bezig geweest om een bedrijf over te nemen. Hiervoor heb ik een adviseur ingeschakeld en privé betaald. De koop van de onderneming is niet doorgegaan omdat we het niet eens konden worden over de prijs.
Nu ben ik een soortgelijk bedrijf gestart in februari dit jaar. Aangezien de factuur van de adviseur een behoorlijk bedrag is vraag ik mij af of ik iets met deze factuur kan doen? De adviseur heeft mij bepaalde inzichten gegeven die ook van toepassing zijn in mijn huidige onderneming.
Mag ik deze factuur zien als kosten in de opstartfase? Zoja, dan kan ik de btw terugvragen en de factuur boeken als kosten?
www.nexuscleaning.nl | Schoonmaakbedrijf | Venray | Helmond | Venlo | Boxmeer
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37229-mag-ik-een-factuur-als-kosten-opvoeren-in-de-opstartfase-van-een-onderneming/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag