Op deze vraag gesteld aan mijn leverancier van online boekhouden,
"Ik heb van een klant een factuur teveel betaald (dus 2 keer) ontvangen gekregen in de maand april. In de maand mei stort ik een van beide betalingen weer terug. Hoe boek ik dit precies?"
kreeg ik dit antwoord:
"Wij kunnen u adviseren om deze beide regels in de bank (dus 1x teveel ontvangen bedrag en 1x terug gestuurd bedrag) te boeken op kruisposten of vraagposten. Deze lopen na de twee boekingen per saldo op 0. Dit kunt u controleren op de grootboekkaart voor u deze regels op heeft geboekt. (vraag- of kruisposten). "
Is dit inderdaad het slimste, de juiste werkwijze?
Mijn boekhoud pakket (reeleezee.nl) ken 2 soorten vraagposten:
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ojee99
ojee99
Hallo allemaal,
Op deze vraag gesteld aan mijn leverancier van online boekhouden,
"Ik heb van een klant een factuur teveel betaald (dus 2 keer) ontvangen gekregen in de maand april. In de maand mei stort ik een van beide betalingen weer terug. Hoe boek ik dit precies?"
kreeg ik dit antwoord:
"Wij kunnen u adviseren om deze beide regels in de bank (dus 1x teveel ontvangen bedrag en 1x terug gestuurd bedrag) te boeken op kruisposten of vraagposten. Deze lopen na de twee boekingen per saldo op 0. Dit kunt u controleren op de grootboekkaart voor u deze regels op heeft geboekt. (vraag- of kruisposten). "
Is dit inderdaad het slimste, de juiste werkwijze?
Mijn boekhoud pakket (reeleezee.nl) ken 2 soorten vraagposten:
1. diverse posten - vraagposten
2. memoriaal - vraagposten
Welke zou ik dan moeten gebruiken?
Mvg
Onno
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37243-kruisposten-of-vraagposten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag