• 0

Waarom huur je de ene vakantiewoning wel en de andere niet?

Goede middag,

 

Ik wil jullie graag de volgende vraag stellen. Als jij op vakantie gaat en ergens een vakantie woning huurt, wat is dan de top drie van dingen die de doorslag geven om een woning wel te huren en de andere niet.

 

Voorbeelden: uitzicht op zee, internet, meer dan een badkamer, bubbelbad, dichtbij het strand, rust of juist niet, tuin, zwembad, kinderbedje ....

 

Een andere vraag is. Hoe belangrijk is het voor jou als ondernemer om te kunnen werken tijdens de vakantie (al is het maar een kwartiertje per dag)en wat heb je daar dan voor nodig. (bureau, internet, een aparte kamer, fax, telefoon, ....)

 

Bedankt alvast

Arie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Super bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb even een kleine opsomming gemaakt van wat er tot un toe gemeld is (en heb daar een paar dingen aan toegevoegd...)

 

Vóór de reservering

[*]Prijs / kwaliteits verhoudig (kwaliteit is belangrijker dan de prijs)

[*]Goede ligging en uitzicht (dicht bij het strand en/of centrum)

[*]Duidelijke adres gegevens. Liefst zichtbaar met Streetvieuw vanaf google maps

[*]Goede fotos die de werkelijkheid goed weergeven. Zowel binnen als buiten (raar dat niemand video heeft gezegd)

[*]Datum op de foto's zodat je kan zien dat ze echt recent zijn

 

De website

[*]Website moet betrouwbaar overkomen (keurmerk? en goede referenties hebben op internet Google+, twitter, facebook, etc..)

[*]Gastenboek op de website

[*]Een speciale site om aan je schoonmoeder te laten zien

[*]Duidelijk alle kosten aangeven op de website (zoveel mogelijk inclusief in de basisprijs)

 

De omgeving

[*]Rust / Geen geluidsoverlast

[*]Winkel in de buurt

[*]Routes, kaarten, flyers en folders van de bezienswaardigheden / bezigheden in de omgeving

 

Het huis / appartement

[*]Genoeg slaapruimte (Minstens drie kamers)

[*]Schoon en opgeruimd met aktuele / moderne in goede staat verkerende meubelen

[*]Aircondicioning / ventilatoren

[*]Horren voor de ramen en deuren

[*]BBQ plaats met kruiden en alle toebehoren

[*]Goed uitgeruste keuken met oven en vaatwasser die in een kastje zit (niet zichtbaar voor de mensen die het gezelliger vinden om samen te afwassen)

 

Comfort

[*]Mogelijkheid om mensen die zonder auto komen af te halen op het vliegveld/haven/trein

[*]Pantoffels en badjas inbegrepen in het welkomst pakket

[*]Ruim assortiment drank (wijn, bier, cocktail benodigdheden, ijsblokjes ) indien mogelijk in de prijs inbegrepen anders duidelijke prijs vermelding

[*]Snoep, fruit en snacks

[*]Gevulde koelkast met de door de huurder opgegeven boodschappen

[*]Speelgoed en ruimte om te spelen voor kinderen (eventueel met oppas)

 

Om te werken

[*]Goede internetverbinding met WiFi in en rond het huis (snelheid aangeven op site)

[*]Fax en telefoon aangesloten op een teller, zodat het verbruik opgemeten kan worden (en verrekend met de borg)

[*]Een werkkamer (die op slot kan zodat je partner kan voorkomen dat je heel de dag zit te werken)

[*]Mogelijkheid om een personal assistant te huren die lichte kantoor werkzaamheden uitvoerd, kan vertalen en representatief overkomt (per uur, dag of week)

[*]Telefoniste

 

Bedankt allemaal ... ik kan weer verder ;D

Link naar reactie
  • 0

Super bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb even een kleine opsomming gemaakt van wat er tot un toe gemeld is (en heb daar een paar dingen aan toegevoegd...)

 

Vóór de reservering

[*]Prijs / kwaliteits verhoudig (kwaliteit is belangrijker dan de prijs)

[*]Goede ligging en uitzicht (dicht bij het strand en/of centrum)

[*]Duidelijke adres gegevens. Liefst zichtbaar met Streetvieuw vanaf google maps

[*]Goede fotos die de werkelijkheid goed weergeven. Zowel binnen als buiten (raar dat niemand video heeft gezegd)

[*]Datum op de foto's zodat je kan zien dat ze echt recent zijn

 

De website

[*]Website moet betrouwbaar overkomen (keurmerk? en goede referenties hebben op internet Google+, twitter, facebook, etc..)

[*]Gastenboek op de website

[*]Een speciale site om aan je schoonmoeder te laten zien

[*]Duidelijk alle kosten aangeven op de website (zoveel mogelijk inclusief in de basisprijs)

 

De omgeving

[*]Rust / Geen geluidsoverlast

[*]Winkel in de buurt

[*]Routes, kaarten, flyers en folders van de bezienswaardigheden / bezigheden in de omgeving

 

Het huis / appartement

[*]Genoeg slaapruimte (Minstens drie kamers)

[*]Schoon en opgeruimd met aktuele / moderne in goede staat verkerende meubelen

[*]Aircondicioning / ventilatoren

[*]Horren voor de ramen en deuren

[*]BBQ plaats met kruiden en alle toebehoren

[*]Goed uitgeruste keuken met oven en vaatwasser die in een kastje zit (niet zichtbaar voor de mensen die het gezelliger vinden om samen te afwassen)

 

Comfort

[*]Mogelijkheid om mensen die zonder auto komen af te halen op het vliegveld/haven/trein

[*]Pantoffels en badjas inbegrepen in het welkomst pakket

[*]Ruim assortiment drank (wijn, bier, cocktail benodigdheden, ijsblokjes ) indien mogelijk in de prijs inbegrepen anders duidelijke prijs vermelding

[*]Snoep, fruit en snacks

[*]Gevulde koelkast met de door de huurder opgegeven boodschappen

[*]Speelgoed en ruimte om te spelen voor kinderen (eventueel met oppas)

 

Om te werken

[*]Goede internetverbinding met WiFi in en rond het huis (snelheid aangeven op site)

[*]Fax en telefoon aangesloten op een teller, zodat het verbruik opgemeten kan worden (en verrekend met de borg)

[*]Een werkkamer (die op slot kan zodat je partner kan voorkomen dat je heel de dag zit te werken)

[*]Mogelijkheid om een personal assistant te huren die lichte kantoor werkzaamheden uitvoerd, kan vertalen en representatief overkomt (per uur, dag of week)

[*]Telefoniste

 

Bedankt allemaal ... ik kan weer verder ;D

 

Als je dat allemaal kan bieden voor een redelijke prijs heb je imho gegarandeerd succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

dan nog ff een tip hoe ik het als kleine zelfstandig doe.

 

Een vast moment op de dag (rond een uurtje of 16) ff mail checken, en dan een account wat alleen de 'belangrijkste" mensen kennen... niet zo zeer omdat de wereld niet zonder mij kan maar wel zo aardig voor de mensen die mijn toko wel draaiende houden.... overweeg ook een telefoonservice voor een paar weken (gratis op op proef)

 

en dan hoop ik....(als 1 van de weinige nederlanders) dat we een snel een frans vakantie-systeem krijgen. iedereen in augustes op vakantie! Nu zie zie je al 2-3 weken voor en na de vakantie bedrijven op halve kracht draaien en besluiten loos worden...

 

en dan het aller belangrijkste, iedereen een hele fijne vakantie!

 

 

O ja, en je schoonmoeder is zo slecht nog niet. (1 je hebt haar zelf uitgekozen ;D en met kleine kinderen heb je meteen / vaak de liefste oppas... heb jij tijd voor die buurvrouw)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

en dan hoop ik....(als 1 van de weinige nederlanders) dat we een snel een frans vakantie-systeem krijgen. iedereen in augustes op vakantie! Nu zie zie je al 2-3 weken voor en na de vakantie bedrijven op halve kracht draaien en besluiten loos worden...

 

 

Dat hebben ze hier in spanje ook, maar ik vind dat waardeloos. augustus is een van de maanden dat ik het meeste werk heb en als je dan bijv. iets of iemand nodig hebt moet je vaak wachten tot september. Als ondernemer ben je dan in juli vaak veel drukker dan normaal met het regelen van onnodige dingen (en niemand heeft nog zin om te werken, dus alles gaat veel langzamer dan in bv mei of juli) Ik denk dus dat een gespreide vakantie beter is voor de economie..... Maarja wie ben ik?

 

Groeten Arie

Link naar reactie
  • 0

Ben benieuwd naar je plannen!

 

Over mijn plannen kan ik op dit moment nog niet al te veel vertellen omdat ze nog in de maak zitten ;D maar het heeft te maken met het huren van door de crisis leegstaande woningen en die weer door te verhuren aan touristen (die toevallig ook ondernemer zijn)

 

Groeten en prettig weekend

Arie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.