• 0

Wat mag wel en niet op een website?

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zorg dat al je informatie in een oogopslag duidelijk is voor je bezoekers. Je moet binnen 10 seconden laten zie wie je bent en wat je doet. Hierin ook weer: Form follows function.

 

Zorg dat je website gebruiksvriendelijk en toegankelijk is voor je website. Hou het fris en helder. Zorg dat je teksten afgestemt zijn op je website. En neem je huisstijl mee in het ontwerp voor herkenning.

 

Succes met je site & onderneming!

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Je kunt het ook andersom aanpakken.

Zoek de meest verschrikkelijke websites bij elkaar en maak een lijst van alles wat jou stoort. Dan weet je in ieder geval hoe het NIET moet.

 

Waar ik me bijvoorbeeld aan stoor:

 

* Flash introos van 5 mb die ik toch skip

* Teveel fratsen en bewegende dingen

* Fashion over function dwz een site die er prachtig uitziet maar waar geen enkele nuttige informatie te vinden is.

* Een button "Meer informatie" die automatisch een mailclient opstart. Dan heb ik liever een formpje waar ik mijn mailadres kan achterlaten.

* Fonts met schreef en zonder schreef door elkaar. Doet echt pijn aan mijn ogen.

 

En de knaller:

 

* De website die er onder firefox/opera/... niet uitziet.

 

Als een bedrijf een site heeft die niet fatsoenlijk werkt en waar niks belangrijks te vinden is dan ga ik niet eens denken om daar mee in zee te gaan. Dan zoek ik wel verder in de gouden gids.

 

Als je alleen maar een site wilt omwille van het hebben van een site dan kan ik je dat afraden. Niemand zit te wachten op het zoveelste under construction plaatje.

 

The future is open !

Link naar reactie
  • 0

Zorg dat al je informatie in een oogopslag duidelijk is voor je bezoekers. Je moet binnen 10 seconden laten zie wie je bent en wat je doet. Hierin ook weer: Form follows function.

 

Dit hang helemaal af van het soort onderneming. Voor een (groot) aantal is het beter om het overzichtelijk en begrijpelijk te houden, maar er zijn ook zat ondernemingen waarbij de bezoeker geteast moet worden om wat speurwerk te verrichten en niet direct te snappen waar het om gaat (hippe kledingmerken, etc.) Forms follows function is geen universele designregel.

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie
  • 0

Dat ben ik niet met je eens. Het gaat hier meer om een MKB website schat ik in, en daar gaat het om de inhoud. Ook een website voor een kledingmerk, hip of niet, dient gewoonweg functioneel te zijn. Als jij gewoon op zoek bent naar een spijkerbroek of t-shirt, wil je niet gestoord worden met Flash filmpjes.

 

Uiteraard zijn er actie-sites waar alles om form draait. Dat is natuurlijk een uitzondering. Een corporate website dient nog gewoon functioneel te zijn. En ook functionele websites kunnen een zeer mooi uiterlijk hebben.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Dat ben ik niet met je eens. Het gaat hier meer om een MKB website schat ik in, en daar gaat het om de inhoud. Ook een website voor een kledingmerk, hip of niet, dient gewoonweg functioneel te zijn. Als jij gewoon op zoek bent naar een spijkerbroek of t-shirt, wil je niet gestoord worden met Flash filmpjes.

 

We weten natuurlijk nog niet wat Joep128 voor onderneming gaat opstarten... Verder ben ik benieuwd waar jij normaal je spijkerbroeken koopt ;). Ik ben zelf geen voorstander van designregels. Dat zou ons heel erg belemmeren. Maar dat is net de designhoek waar je in wilt zitten.

 

Overigens zijn er dingen die echt niet kunnen hoor (veel photoshopfilters...brrr)

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie
  • 0

Mijn spijkerbroeken koop ik overigens in de dichtstbijzijnde winkel. ;D

Haha, ja zoiets viel wel te verwachten ja. Er zijn ook mensen die naar de grote steden reizen om in kleine moeilijk-vindbare boetiekjes onbekende merken te kopen. Die doen iets meer moeite dan jij omdat... tja, imagokwesties denk ik. Misschien vergelijkbare kwestie als met het design (om het weer wat on-toppic te krijgen)

 

Overigens een belangrijke vraag aan Joep128: Ben je van plan zelf de site te gaan bouwen of laat je het doen? In het eerste geval moet je misschien toch van iemand een lijst met do's en don'ts krijgen (als er nog niet veel ervaring mee hebt) en in het andere geval moet je er toch op vertrouwen dat je opdrachtnemer over die kennis beschikt.

www.booreiland.nl | Graphique très chic!

Link naar reactie
  • 0

Zorg dat al je informatie in een oogopslag duidelijk is voor je bezoekers. Je moet binnen 10 seconden laten zie wie je bent en wat je doet. Hierin ook weer: Form follows function.

 

Dit hang helemaal af van het soort onderneming. Voor een (groot) aantal is het beter om het overzichtelijk en begrijpelijk te houden, maar er zijn ook zat ondernemingen waarbij de bezoeker geteast moet worden om wat speurwerk te verrichten en niet direct te snappen waar het om gaat (hippe kledingmerken, etc.) Forms follows function is geen universele designregel.

 

teasen hoeft niet tekort te doen aan usability - just my 5ct! Er zijn voldoende sites die beide bieden...

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Haha, ja zoiets viel wel te verwachten ja. Er zijn ook mensen die naar de grote steden reizen om in kleine moeilijk-vindbare boetiekjes onbekende merken te kopen. Die doen iets meer moeite dan jij omdat... tja, imagokwesties denk ik.

 

[off-topic] Waar ik me aan erger zijn spijkerbroeken die bij voorbaat al versleten zijn. Een 'normale' spijkerbroek is nauwelijks te vinden. Of dat aan mijn imago ligt dat ik dat niet mooi vind... [/off-topic]

 

Flash intro's zijn vaak ook een punt van ergenis op een website. Als het een hele korte is met een skip intro knop, kan het nog wel. Anders zou je de optie moeten geven de intro te bekijken of direct de site te openen.

 

Hoe dan ook, ik hoop dan Joep128 hier wat tips heeft opgedaan, en ik ben benieuwd naar het resultaat. :D

 

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Zo, bedankt voor alle reacties.

Ik heb veel ervaring opgedaan in energiebesparingsonderzoeken en ik wil dit nu zelfstandig gaan doen. Het wordt dus een website voor een energieadviesbureautje.

Ik heb redelijk veel ervaring met html en php en ben van plan om er zelf één te maken (vind ik ook leuk om te doen). Zelf zat ik te denken aan eenvoudige site waar ik door middel van duidelijke en overtuigende teksten aangeef welke diensten ik aanbied en waarom deze zo interassant zijn voor bedrijven (pakkende inhoud dus), een reactieformuliertje en eventueel wat voorbeeldprojecten. Maar dan wordt het dus wel een site zoals zoveel bedrijven hebben. Ik vraag me af of dat goed is.

Uit de reacties leid ik af dat de site het beste eenvoudig en overzichtelijk kan zijn en zeker niet teveel tierlantijntjes.

Ik ga een ontwerp maken en laat hem zeker hier beoordelen! Tips blijven natuurlijk welkom.

 

Groeten Joep

Link naar reactie
  • 0

Wat misschien wel meer indruk maakt dan een pakkende tekst is een rekenmodule op je site. Op www.eu-energystar.org staat een calculator om ruwweg het energie gebruik van je PC en apparatuur te berekenen en te zien wat besparingen kunnen zijn. Onderscheid je jezelf ook van de andere bedrijven.

Link naar reactie
  • 0

Een ontwerp dat je onderscheid van de rest is natuurlijk altijd beter. Aangezien je zegt dat je php kan zou je ook kunnen denken aan online een energieadvies uit te laten rekenen. Zet een optie neer voor een maandelijkse nieuwsbrief met tips voor energie besparing. Geeft alweer een beetje weer wat je kan bieden. Voor promotie kan je later nog een actie website maken, die je dan koppelt aan je bedrijfs website.

 

Succes ermee en ik ben benieuwd naar het resultaat :)

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Allicht staat er op een goede website iets over wat je kan, doet, deed. Interessanter voor jou lijkt me om ook eens na te denken wat potentiële klanten eigenlijk zouden kunnen zoeken (op internet).

 

Als je op die vraag wat antwoorden hebt kun je inhoud en/of applicaties bedenken die daarbij passen. De volgende stap is natuurlijk dat je de content of applicaties op je website onder de aandacht moet kunnen brengen van prospects maar dat is weer een ander onderwerp (ook elders uitgebreid besproken).

 

Ik weet niet wat voor energiebespaarders je zou willen bedienen met je bureau, dat maakt natuurlijk verschil voor het soort antwoorden op de vraag wat die zouden kunnen zoeken. Zijn het ondernemers dan is dat wat anders dan particulieren uiteraard. Het soort ondernemers (of particulieren) en de manier waarop ze met de problematiek van energiebesparing in aanraking komen maken verschil. Enzovoort.

 

Hier verder online over brainstormen moet wel kunnen lijkt me maar dan moeten we weer meer gegevens van je hebben. Ik hoor je zuchten :)

Ehio Media - digitale media voor marketing, voorlichting en opleiding

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 215 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.