Ga naar inhoud
Geplaatst:

Pedgey88

Goedendag,

 

Een personeelslid heeft met een wagen schade gemaakt bij een klant. De klant heeft voor de reparatie hiervan een factuur op zijn naam ontvangen.

 

De klant heeft deze factuur naar ons doorgestuurd voor betaling. Hoe kan ik dit administratief correct verwerken?

Featured Replies

Geplaatst:

Roel J

even vragen of de klant jou een factuur stuurt of het bedrijf dat de reparatie heeft gedaan vragen een factuur op jou naam te maken.

Als je geen factuur op je eigen naam hebt kun je de btw niet terug vragen. Verder kun je gewoon de factuur als kosten boeken (ook de btw als je uiteindelijk geen factuur op jou naam krijgt)

Geplaatst:

Pedgey88

  • Auteur

Eventueel zal ik alleen het bedrag excl btw aan de klant overmaken en dit als kosten boeken. Klant betaald vervolgens de kosten aan de leverancier en de btw, die hij vervolgens zelf terugvordert.

 

Is dit correct?

 

Mvg

Geplaatst:

ronaldinho

Dat lijkt mij de juiste oplossing (mits de klant een aftrekgerechtigde ondernemer is), het betreft immers een schadevergoeding, niet een belaste prestatie.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.